شرافت خبر داد:

گردشگران خارجی برای یزدی‌ها ۱۲ میلیون دلار درآمدزایی کردند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: سفر گردشگران خارجی به استان یزد، ۱۲ میلیون دلار درآمدزایی به دنبال داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) محمدمهدی شرافت، بعد از ظهر امروز در جلسه نشست ستاد سرمایه گذاری استان یزد با اشاره به سفر ۳۸ هزار گردشگر خارجی به استان یزد از ابتدای سال جاری تاکنون اظهار داشت: ورود گردشگران به این استان ارزآوری خوبی به همراه داشته و به واقع می توانیم از گردشگری به عنوان یک صنعت پردرآمد یاد کنیم.

وی افزود: اگر زیرساخت های لازم فراهم و شرایط به نحو بهتری برای گردشگران فراهم شود، به طور قطع میزان درآمدهای حاصل از این بخش افزایش چشمگیری خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با بیان اینکه هم در زمینه گردشگری و هم در زمینه توسعه صنایع دستی نیازمند سرمایه گذاری هستیم، عنوان کرد: در استان یزد با کمبود هتل مواجه هستیم به نحوی که در اوقاتی از سال، ۱۰۰ درصد ظرفیت هتل های استان یزد با حضور گردشگران خارجی اشغال شده است.

شرافت یادآور شد: آمار اماکن اقامتی در استان یزد از ۶۰ واحد به ۶۹ واحد رسیده اما نیازمند سرمایه گذاری های بیشتر در این زمینه هستیم و سرمایه گذارانی نیز در این زمینه اعلام آمادگی کرده اند و امیدواریم با تسهیل شرایط برای آنها، به زودی شاهد احداث اماکن اقامتی جدید در استان باشیم.

وی با بیان اینکه استقبال سرمایه گذاران و جذب سرمایه گذاریها در زمینه جذب گردشگر در استان یزد خوب بوده است، افزود: در شش ماه نخست سال جاری، ۱۴۰ میلیارد تومان در این زمینه جذب سرمایه گذاری صورت گرفته است.

شرافت اظهار امیدواری کرد: با رفع موانع سرمایه گذاری در استان یزد، بتوانیم شاهد حضور گسترده تر و استقبال بیشتر سرمایه گذاران از سرمایه گذاری در این استان باشیم.

بخش نظردهی بسته شده است..