ساماندهی معابر شهرتفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) شهردار تفت از ساماندهی معابر این شهر خبر داد و افزود: خیابان طریق‌الرضا (ع) که به دلیل قرار گرفتن در حاشیه شهر و کوهستانی بودن سال‌ها مورد کم توجهی بود، در ۲ فاز زیرسازی و آسفالت شد.
 «محمدصادق صادقی» ادامه داد: آسفالت این خیابان که با گذشت سال‌ها دچار فرسودگی شدید و حفره‌های متعدد شده بود در ترافیک شهر اختلال ایجاد می‌کرد.
وی با اشاره به شیب نامناسب این خیابان در گذشته، گفت: اهالی محله‌های گرمسیر، تل مختار و باغ مورتین بارها درخواست مرمت این خیابان را به شورای شهر و شهرداری ارائه و پیگیری کرده بودند.
این مسئول افزود: این خیابان در گذشته، مسیر قدیمی جاده یزد- شیراز بوده که اکنون با طول ۵۹۰۰ متر از میدان قدس تا بلوار آیت الله نوربالا امتداد دارد.
صادقی اظهار کرد: فاز اول مرمت این خیابان از محدوده محله گرمسیر به طول ۱۰ هزار مترمربع و با اعتبار ۲۵۰ میلیون تومان انجام شد و در سال گذشته به بهره‌برداری رسید. وی ادامه داد: فاز دوم مرمت این خیابان نیز از محدوده محله‌های تل مختار و باغ مورتین با حدود ۲۰ هزار مترمربع مساحت و اعتبار ۴۰۰ میلیون تومانی از مهرماه امسال آغاز شد و دی‌ماه به بهره‌برداری رسید.
شهردار تفت با بیان این‌که شهرداری تصمیم داشت این خیابان را در یک فاز ساماندهی و مرمت کند، گفت: به دلیل عملیات دستگاه‌های حفار و واگذاری انشعابات کلی و جزئی، مرمت آسفالت این خیابان در ۲ مرحله اجرا شد.
وی گفت: عملیات ساماندهی این خیابان شامل جمع‌آوری آسفالت فرسوده، زیرسازی، اصلاح شیب و اجرای آسفالت جدید بود که از سوی پیمانکار و با نظارت واحد فنی شهرداری اجرا شد.
صادقی گفت: تفت یک شهر طولی و تقریبا کوهستانی است که خیابان امام خمینی(ره) به طول ۸۲۰۰ متر با عبور از وسط شهر و اتصال ورودی و خروجی شهر، شاهراه اصلی آن محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: خیابان آیت الله کاشانی نیز یکی دیگر از معابر اصلی این شهر است که با طول ۶۳۰۰ متر از میدان قدس تا خروجی شهر ادامه دارد.
شهردار تفت یکی دیگر از معابر اصلی این شهر را بلوار در حال ساخت کمربندی سابق این شهر معرفی کرد و افزود: این معبر نیز ۴۲۰۰ متر طول دارد.

همشهری

بخش نظردهی بسته شده است..