رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفت:

دوره تخصصی اسکان اضطراری در شهرستان تفت برگزار شد

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان تفت گفت: دوره تخصصی اسکان اضطراری در تفت با حضور بیش از 30 امدادگر و اعضا جوانان جمعیت هلال احمر این شهرستان در محل جمعیت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد / جلیل کهدویی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفت اظهار داشت : برگزاری دوره های آموزشی در ارتقای سطح علمی امدادگران، جوانان و داوطلبان و برخورد موثر و صحیح با آسیب دیدگان و بازماندگان در حوادث بسیار لازم است.

وی ادامه داد: با حضور بیش از ۳۰ امدادگر و جوانان برادر دوره تخصصی اسکان اضطراری در جمعیت هلال احمر تفت برگزار شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفت گفت: هدف از برگزاری دوره های تخصصی آموزش تخصصی امدادگران و جوانان در تیم های امداد و نجات، افزایش دانش عملیاتی اعضای تیم های امداد و نجات، افزایش کارایی عملیات های امداد و نجات در سوانح و حوادث، ارتقای توان کیفی جمعیت هلال احمر در راستای مقابله با حوادث و سوانح، نمایش توان علمی و عملیاتی جمعیت هلال احمر و تثبیت نقش محوری جمعیت هلال احمر در عرصه پاسخ به سوانح و حوادث است.

کهدویی با بیان اینکه زلزله های متعددی در کشور اتفاق می افتد و خسارت های مالی و جانی فراوانی را به جای می گذارد، افزود: در همین راستا اعزام تیم های اسکان اضطراری برای برگرداندن سریع تر بازماندگان به شرایط عادی امری ضروری است که اهمیت برگزاری این دوره آموزشی را نشان می دهد.

وی تاکید کرد: در این دوره آموزشی مباحثی همچون شرح و وظایف امدادگر سرپناه اضطراری، اسکان موقت اردوگاه در حوادث، روش ها و استاندارد اسکان اضطراری، طراحی و اجرای اردوگاه، شناخت بیماری های شایع در اردوگاه اسکان اضطراری، مدیریت اردوگاه اسکان اضطراری و آشنایی با دفترچه های خانوار در اردوگاه آموزش داده شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در پایان این دوره آموزشی به قبول شدگان گواهینامه داده می شود.

بخش نظردهی بسته شده است..