با نامه جوکار علیه روحانی:

میرمحمدی کاندیدای منطقی اصولگریان در حوزه یزد شد

میرمحمدی با کنار گذاشته شدن از دانشگاه علوم پزشکی نیز در دولت حسن روحانی برخلاف بسیاری دیگر از مدیران دولت سابق پس از برکناری در مقابل دولت جدید قرار نگرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) محمد صالح جوکار نماینده فعلی یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی طی نامه ای سرگشاده به شورای نگهبان رئیس جمهور را متهم به حمایت از جناح مورد نظر خود در انتخابات پیش رو کرده است، این نامه در حالی تنها توسط ۲۰ نماینده فعلی مجلس به امضا رسیده است که در حال حاضر تنها حدود ۳۵ کاندیدای حزب اعتدال در سراسر کشور تایید صلاحیت شده اند اما از آنجایی که با به فرجام رسیدن برجام محبوبیت مردمی دولت روحانی به اوج خود رسیده است و این ۲۰ نماینده با چنین محبوبیتی به جدال  پرداخته اند می توان نتیجه گرفت این نمایندگان از نتیجه آرا خود در انتخابات پیش رو مطمئن هستند که دست به چنین قماری زده اند، حال یا با احراز نتایج تایید صلاحیت ها خود را در انتخابات بی رقیب می بینند یا از عدم رای آوری خود مطئن شده اند.
به نظر می رسد جوکار در این بحبوحه خود را از طرف اصلاح طلبان و اعتدالیون بی رقیب می بیند و با اقدامات این چنینی سعی در جذب حداکثری آرا اصولگرایان مخالف دولت دارد؛ اما این سوی میدان دکتر میرمحمدی اصولگرا قرار دارد که با مشی بسیار آرام تری وارد گود شده و حرکت می کند. دکتر میرمحمدی چندین سال ریاست دانشگاه علوم پزشکی را در کارنامه خود دارد  و هرچند در این مدت متهم به تندروی است اما بررسی کارنامه وی نشان می دهد این اقدامات تند، سیاسی نبوده اند و در راستای فعالیت های اجرایی وی در دانشگاه است. میرمحمدی هرچند در این دوران طیفی از دانشگاهیان و پزشکان را از خود آزرده خاطر ساخت اما با اقدامتی  چون تنگ کردن عرصه بر تخلفات گسترده در عرصه سلامت و بهداشت استان، از قبیل ممانعت از دریافت ویزیت های خارج از تعرفه، زیر میزی، توزیع و پخش داروهای غیر مجاز  و … و هم چنین اقدامات مثبتی چون ساخت درمانگاه خاتم الانبیا که ایده ای قابل توجه در استان می باشد و زدن کلنگ بیمارستان ۵۰۰ تخت خوابی فرخی توانست رضایت طیف وسیعی از اقشار متوسط تا فرودست جامعه را جلب نماید.
میرمحمدی با کنار گذاشته شدن از دانشگاه علوم پزشکی نیز در دولت حسن روحانی  برخلاف بسیاری دیگر از مدیران دولت سابق پس از برکناری در مقابل دولت جدید قرار نگرفت و برای جلب حمایت های سیاسی مخالفان دولت به موضع گیری علیه سیاست های دولت در استان نپرداخت.
میرمحمدی حتی بعد از ثبت نام در انتخابات مجلس دهم که متهم به نماینده احمدی نژاد بودن شده بود با انتشار بیانیه ای خود را از شخص احمدی نژاد مبرا دانست و اشتباهات احمدی نژاد را مربوط به خود احمدی نژاد دانست. در هر حال حضور میرمحمدی در گود رقابت برای حضوردر مجلس دهم  در  بازه حدودا یک ماهه بعد از ثبت نام تا اعلام نتیجه تایید صلاحیت ها آرام تر از رقیب اصلی خود جوکار بوده است؛ به نظر می رسد در این انتخابات میرمحمدی بیش از آنکه بخواهد آرا سیاسی را جذب کند روی پایگاه اصلی خود یعنی آرا خاکستری جامعه که همگی به نوعی با سیستم علوم پزشکی درگیر بوده و هستند سرمایه گذاری خواهد کرد اقدامی که محمد صالح جوکار توان آن را ندارد چرا که جوکار در این دوره ۴ ساله فعالیتش در مجلس جز فعالیت های سیاسی از قبیل موضع گیری های تند در مورد دولت، برجام، مذاکرات هسته ای و هم چنین پیگیری جدی استیضاح وزیر علوم دولت روحانی یعنی فرجی دانا ؛ برون داد عملی و شاخصی برای حوزه انتخابیه خود نداشته است لذا در انتخابات پیش رو چاره ای جز سرمایه گذاری محض روی آرا سیاسی  نخواهد داشت ، آرایی که حتی اگر نماینده فعلی یزد در مجلس تنها کاندید اصولگرای حاضر در صحنه هم بود حداکثر۳۰ درصد جامعه را شامل می شود.

۱۰ دیدگاه

  • هاشمی مجومرد

    جوکار در شهرستان صدوق که هیچ محبوبیتی ندارد چون او باتغییر نام این شهرستان که ۸۰درصد شهرستان با این تغییرنام مخالف بودند لکه سیاهی درکارنامه نمایندگی خود گذاشت

  • رضا

    رای جوکار در محلات بزرگ یزد بوده و هست. مردم درباره عملکرد ایشان قضاوت می کنند. این شما هستید که مواضع سیاسی ایشان را بزرگ و علیه دولت جلوه میدهید.
    اسفندماه جواب این خبر تبلیغاتی و تخریبی خود را می گیرید

  • حسن

    از شما جبره خواران استانداری اینجور چیزها بعید نیست حالا که کاندیداهای فتنه گر شما تائید نشده اند دنبال خراب کردن جوکار هستید به کوری چشم شما جیره خواران و تمام اصلاح طلبانی که سر در آخور خاتمی و دارو دسته سفید دارید جوکار بیشترین رای را می آورد

  • محمدزاده

    پایگاه رای میرمحمدی هر روز بیشتر از دیروز میشود و این برای اصلاحطلبان خیلی خطرناکست
    او اصولگراتر از جوکار است و اگر اصلاحطلبان از میان این دو مجبور به انتخاب یکی باشند باید به جوکار رای دهند
    همه پلها را خراب نکنید

  • مرتضي

    با وجود دكتر ميرمحمدي فرد انقلابي و بسيار كوشاجاي هيچ ترديدي براي انتخاب فرد اصلح يعني دكتر ميرمحمدي نيستجوكار كار بسيار دشواري در مقابل دكتر ميرمحمدي خواهد داشت.بدليل اينكه در كسوت مقام نمايندگي بودند و كاري براي مردم شريف استان يزد نكردند.

  • مرتضي

    با وجود دكتر ميرمحمدي فرد انقلابي و بسيار كوشاجاي هيچ ترديدي براي انتخاب فرد اصلح يعني دكتر ميرمحمدي نيستجوكار كار بسيار دشواري در مقابل دكتر ميرمحمدي خواهد داشت.بدليل اينكه در كسوت مقام نمايندگي بودند و كاري براي مردم شريف استان يزد نكردند.

  • حسن

    لكه ي سياهي بسيار ديده ميشود.جوكار بيشتر در مسائل سياسي كار كردند تا كارهاي عمراني براي مردمانش

  • حسن

    لكه ي سياهي بسيار ديده ميشود.جوكار بيشتر در مسائل سياسي كار كردند تا كارهاي عمراني براي مردمانش

  • روحانی مچکریم

    تخم مرغ ۲۰ درصد گران شد/ قیمت گوشت ۱۳ درصد بالا رفت

  • محسن نژاد

    دکتر میرمحمدی باید باهوش تر از این باشد که در دام منافقانی چون شما بیفتد