ویژه انتخاباتی:

نتایج جالب نظرسنجی محرمانه یک نهاد رسانه دولتی در انتخابات استان یزد

یک نهاد دولتی - رسانه ای در استان یزد یک نظرسنجی درباره نتایج انتخابات مجلس دهم در حوزه های چهارگانه یزد انجام داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)  بر اساس شنیده های یزدی نیوز این نظرسنجی به صورت کشوری انجام شده است ولی نتایج این نظرسنجی مورد تایید نهادهای حاکمیتی بسیار جالب است.
این نظرسنجی دقیقا یک هفته  بعد از اتمام ثبت نام کاندیداها در استان یزد صورت گرفته است.
بر اساس این نظرسنجی حدود ۵۵ درصد شرکت کنندگان در انتخابات شرکت می کرده اند.
در حوزه تفت و میبد دکتر اعرافی برادر امام جمعه میبد و داماد امام جمعه یزد با اختلاف بسیار زیادی رتبه اول را داشته است و حجت الاسلام روانبخش، از اعضای موسسه امام خمینی و از نزدیکان آیت الله مصباح یزدی با اختلاف زیاد در رتبه دوم قرار دارد.
گفتنی است هم اکنون صلاحیت اعرافی در این مرحله از انتخابات احراز نشده است.
در حوزه اردکان، تابش نماینده فعلی با اختلاف بسیار زیاد رتبه اول داشته است. افراد بعد کمتر از ۱۰ درصد آرا را داشته اند.
در حوزه مهریز، بافق، ابرکوه، بهاباد و خاتم نیز محمدرضا بابایی معاون سابق استاندار یزد با اختلاف از فرهمند نماینده دوره پیشین این حوزه رتبه اول را دارد. فرهمند در مجلس هشتم نماینده این بود و هم اکنون طبق این نظرسجی رتبه دوم را دارد با این توضیح که بابایی حدود یک ماه هست که کاندیداتوری خود را اعلام کرده است.
گفتنی است طبق این نظرسنجی دخیل عباس زارع زاده نماینده فعلی این حوزه جزو چهار نفر اول نیست.
در حوزه یزد و اشکذر،  جوکار نماینده فعلی این حوزه  رقابت نزدیکی با حمیدرضا عارف فرزند دکتر عارف داشته است.  هرچند جوکار رتبه اول نظرسنجی را داشته است ولی این رقابت یک هفته بعد از اعلام رسمی حضور عارف و ثبت نام وی صورت گرفته است که اختلاف ۵ درصدی آرای نفر اول (جوکار) و دوم (عارف) را در پی داشته است. هرچند عارف چندی قبل از ادامه رقابت انصراف داد. اولیا دیگر کاندید این حوزه جزو ۵ نفر اول نبوده است.
این در حالی است که با اعلام صلاحیت افراد، حوزه های استان دستخوش تغییرات جدیدی شده است و این نظرسنجی از اعتبار کافی برخوردار نیست.
یزدی نیوز می کوشد بعد از اتمام دوره محرمانه بودن رسمی این نظرسنجی متن کامل آن را منتشر کند.

 

۱ دیدگاه

  • رضا

    مشخصه که شما نمی خواهید اولیا گزینه مورد توافق اصلاح طلبان در یزد باشه