استاندار یزد:

مسئولان انتخابات به دنبال بازی های سیاسی نیستند

استاندار یزد با اشاره به اینکه مسئولان، مجری انتخابات سالم هستند گفت: آنان به هیچ عنوان دنبال بازی های سیاسی و برگزاری انتخابات مهندسی شده نیستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) سیدمحمد میرمحمدی در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه به مناسبت انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری افزود: به طور حتم رییس ستاد انتخابات استان نیز که از خانواده معظم شهدا است به موضوع برگزاری انتخابات سالم توجه دارد.
وی انتخابات را فرصتی برای افزایش آگاهی مردم عنوان و اظهار کرد: رسانه ها باید واقعیت ها را به مردم بازگو و تاکید کنند که هر نماینده فقط با داشتن یک رای در مجلس، جنبه اجرایی ندارد و تنها می تواند در راستای جلب نظر وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی تلاش کند.
عالی ترین مقام اجرایی استان یزد با تایید رابطه مستقیم حضور حداکثری مردم در انتخابات با میزان رضایت مندی آنان ادامه داد: همواره باید با مردم صادق باشیم و از غلو و دروغ بپرهیزیم.
میرمحمدی تصریح کرد: همه تلاش مسئولان و دستگاه های دولتی استان برگزاری انتخابات بدون جانبداری از نامزدها است و در نشست های مختلف نیز در نظرگرفتن این موضوع مهم را از مسئولان خواسته ایم.
وی با تاکید بر امانت داری حق الناس در همه موارد افزود: به طور حتم پس از اعلام اسامی نامزدهای انتخابات با برگزاری نشست هایی با آنان، توجه به قوانین و مقررات، حفظ کرامت و پرهیز از تعرض با حریم دیگر نامزدها را خواستار می شویم.
وی خاطر نشان کرد: برای برگزاری مطلوب انتخابات و حضور حداکثری مردم نشست های مشورتی با اقشار مختلف برگزار شده و نمونه آن برگزاری نشست با اصحاب رسانه است؛ ضمن اینکه در آستانه انتخابات نیز چنین نشست هایی برگزار خواهد شد.
استاندار یزد گفت: فعالیت ها در حوزه انتخابات با همکاری معتمدان طیف های مختلف و تشکیل هیات های اجرایی در سراسر استان آغاز شد و برنامه ها تاکنون بر اساس برنامه زمان بندی به خوبی پیش رفته است.
میرمحمدی با اشاره به استقبال زیاد داوطلبان نامزدی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره های گذشته افزود: این فراوانی و محدود نبودن حضور افراد خاص به عنوان داوطلب نامزدی، پیگیری مطالبات مردم و تلاش در راستای سیاستهای کلی نظام و در چارچوب قانون نقطه قوت و پشتوانه ای برای استان محسوب می شود.
وی با بیان اینکه شمار داوطلبان نامزدی انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز نسبت به دوره گذشته دو برابر شده است، خاطر نشان کرد: با فراهم شدن هر چه بیشتر زمینه حضور و فعالیت نخبگان، جامعه از نظر فرهنگی، علمی و سرمایه اجتماعی غنی تر خواهد شد.
استاندار یزد گفت: هیات های اجرایی در خصوص احراز صلاحیت داوطلبان با بی طرفی کامل، بدون جانبداری و با سعه صدر و رعایت کرامت انسانها عمل کردند و شاهد فضای تنگ نظری نبودیم.
میرمحمدی افزود: تنها صلاحیت چهار داوطلب نامزدی انتخابات در استان به دلایل قانونی به خصوص نقص در مدارک به تایید هیات های اجرایی نرسید.
وی با بیان اینکه فعالیت ها و برنامه های انتخابات تاکنون به خوبی پیش رفته، اظهار امیدواری کرد: تعامل و همکاری خوبی با هیات نظارت استان برقرار باشد و این هیات نیز در راستای قانون فعالیت خود را انجام دهد تا با تقویت اعتماد عمومی شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات به عنوان سرمایه بزرگ برای نظام باشیم.
استاندار یزد در ادامه به اهمیت موضوع مشارکت عمومی در انتخابات اشاره کرد و گفت: همه ما باید به وظیفه خود در راستای حضور حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنیم تا دنیا با مشاهده این انسجام، اجازه تعدی به نظام را به خود ندهد؛ البته از رسانه ها انتظار می رود با پرداختن به واقعیت ها در این راستا کمک کنند و از طرح مباحث خلاف واقع بپرهیزند.
میرمحمدی همچنین در نظر گرفتن کرامت انسانی در زمان تعیین شده برای تبلیغات توسط نامزدها به عنوان یک اصل را خواستار شد و افزود: ارائه برنامه ها به صورت شفاف و شایستگی های فردی و ارتباطی و تبیین و تشریح مواضع روشنگر می تواند در انتخاب فرد شایسته و اصلح به مردم کمک کند.
وی با اشاره به اهمیت حضور دانش آموزان و دانشجویان در انتخابات گفت: درصدد برگزاری جشن تکلیف رای اولی ها در انتخابات پیش رو هستیم.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.
استان یزد با یک میلیون و ۷۰ هزار نفر جمعیت در انتخابات مجلس شورای اسلامی چهار حوزه انتخابیه (هرکدام یک نماینده) شامل یزد و اشکذر به مرکزیت یزد – مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد به مرکزیت مهریز- تفت و میبد به مرکزیت تفت و اردکان به مرکزیت این شهرستان دارد.
این استان یک نماینده نیز در مجلس خبرگان رهبری دارد.

ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..