عملیات جنگ روانی علیه جبهه اصلاحات

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)  گام ‌به‌ گام به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نزدیک می‌شویم. انتخابات در ایران گستردگی و اهمیت ویژه‌ای دارد. اخلاق میان گروه‌های فعال جامعه و بین افراد و شخصیت‌های علاقه‌‌مند به حضور در مراکز قدرت و مواضع خدمت، هم می‌‌تواند ضامن سلامت انتخابات باشد و هم انتخاب افراد شایسته برای مردم سهل و آسان می‌شود. قرآن کریم و ائمه معصومین افراد را به رعایت اصول اخلاقی در عرصه‌های مختلف و از جمله رقابت و سیاست ملزم کرده‌اند. با وجود فرصت کمی که تا انتخابات امسال مجلس شورای اسلامی باقی مانده است گروه‌ها و جریان‌های سیاسی خود را برای رقابت سیاسی و انتخاباتی آماده می‌کنند تا با اجرا کردن برنامه‌های خویش بتوانند کرسی‌های بیشتری در مجلس به دست بیاورند. در روزهای گذشته اخبارهای ضد و نقیضی از سوی برخی از جریان‌های متصل به اصولگرایان منتشر شد که اصلاح‌طلبان را به ایجاد اتاق فکری برای رصد و اجرای عملیات روانی علیه چهره‌ها و گروه‌های اصولگرا متهم می‌کرد. در حالی که اظهارات و رفتارهای آمیخته به توهین و تخریب در میان برخی چهره‌های اصولگرا – همچون حسین شریعتمداری، حجت‌الاسلام شجونی و …. – علیه اصلاح‌طلبان به وفور دیده می‌شود، چنین اتهامی بیشتر به یک فرار رو به جلو شباهت دارد.

در قاموس اصلاح‌طلبی، تخریب وجود ندارد 
روز گذشته، ایسنا نوشت: محمد رضا عارف، رئیس شورای‌عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان در واکنش به اخباری درباره تشکیل ستادی در شورای‌عالی اصلاح‌طلبان برای رصد و عملیات روانی جریانی و فردی اصولگرایان را به‌شدت تکذیب کرد و این‌گونه اخبار جعلی را جزء بداخلاقی‌‌ها دانست. او نگاه اصلاح‌طلبان به رقبا را مثبت ارزیابی کرد و گفت در قاموس اصلاح‌طلبی، تخریب وجود ندارد. به دلیل اینکه اصلاح‌طلبان با احزاب همسو و رقیب تعامل دارند و موضع ما به هیچ‌وجه حذف و تخریب نیست. بنابراین یکی از راهبردهای اصلاح‌طلبان تعامل با همه گروه‌های سیاسی است. همچنین محمدرضا عارف خبر تشکیل ستاد رصد و عملیات روانی علیه اصولگرایان را به شدت تکذیب کرد.
اصلاح‌طلبان برای رسیدن به پیروزی در انتخابات به روش‌های جریان رقیب متوسل نمی‌شوند
سیدحسن رسولی، عضو هیات مدیره بنیاد امید ایرانیان در گفت‌وگو با «ابتکار» در این باره می‌گوید: این گونه اقدامات دور از مرام جریان و شخصیت‌های اصلاح طلبی است. همان گونه که محمدرضا عارف گفتند چنین ستادی جهت عملیات روانی علیه جریان و افراد اصولگرایی وجود ندارد. وی در پاسخ به این پرسش چرا رقیب جریان اصلاحات با استفاده از ابزارهایی که در اختیار دارند چنین عملیات‌هایی را علیه جریان اصلاحات به کار می‌گیرند، تاکید می‌کند: قرار نیست هر اقدامی که رقیب جبهه اصلاحات به کار می‌گیرد را انجام دهیم. یکی از ویژگی‌های محمدرضا عارف سیاست‌ورزی اخلاقی است به این معنا که اخلاق‌گرایی در عملیات و اجرای انتخابات بیشتر از پیش از جانب اصلاح‌طلبان بروز و ظهور پیدا می‌کند. این فعال سیاسی‌ اصلاح‌طلب در ادامه می‌گوید: بنا نیست اصلاح‌طلبان برای رسیدن به پیروزی در پروژه انتخابات به روش‌ها و عملیاتی که جریان رقیب علیه جریان و افراد اصلاح‌طلب اجرا می‌کند متوسل شویم. بنابراین پیروزی در انتخابات در حالی گوارا و شیرین است که تمام جریان‌ها و گروه‌ها در رقابت با رقیبان خود اصول اخلاقی، دینی و انسانی را رعایت کنند. اصلاح‌طلبان در یک رقابت جوانمردانه در میدان مسابقه ورود و ظهور پیدا خواهند کرد چه بسا اینکه در این مسابقه اصلاح‌طلبان به پیروزی هم نرسند در کوتاه مدت بازنده خواهند بود. رسولی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان و اشخاصی که به محمدرضا عارف نزدیکند کاملا در جریان برنامه‌ها قرار دارند، تصریح می‌کند: برنامه‌ها و سیاست‌های اصلاح‌طلبان ماهیت آشکار دارد. ثانیا: این برنامه‌ها قانون‌مند است ثالثا: در قالب منشور اخلاقی که همه فعالان انتخاباتی آن را قبول کردند و دارند اخلاق باید سرلوحه تمام فعالان سیاسی اصلاح‌طلبان در انتخابات قرار گیرد. 
مقابله به مثل نمی‌کنیم 
استاندار سابق خراسان به رقابت میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان اشاره می‌کند و در این باره می‌گوید: نابرابری رقابت اصولگرایان در بهره‌مندی از امکانات و ظرفیت‌های ملی یک واقعیت غیرقابل انکاری است. عدم برخورداری رقابتی یکسان مجوز عدول از قانون و اخلاق در انتخابات نیست. عضو هیات مدیره بنیاد امید ایرانیان در ادامه می‌گوید: به عقیده من، صرف نظر از ابزارهای ظاهری، قدرت گفتمان و کارنامه عملکرد اصلاح‌طلبان در مقایسه با گفتمان و کارنامه عملکردی جریان رقیب و قضاوت افکار عمومی از اعتبار و قدرت مجاب کنندگی بسیاری برخوردار است. بنابراین تکیه بر گفتمان اصلاحات و استناد به کارنامه عملکردی دوره‌هایی که اصلاح‌طلبان در دو قوه انتخابی کشور همچون مجلس شورای اسلامی و دولت آراء مردمی را کسب کردند بهترین استناد و استدلال اثبات ادعاهای خدمتگزاری اصلاح‌طلبان است. رسولی به شایعاتی که در گذشته علیه اصلاح‌طلبان و محمدرضا عارف در سایت‌ها و فضای مجازی منتشر شده بود اشاره می‌کند و در این باره می‌افزاید: انتشار چنین گفتمان و ادبیاتی هیچ سنخیتی با عارف نداشته و ندارد. متاسفانه فضای رسانه‌ای کشور به خصوص فضاهای مجازی که عمدتا هم در اختیار جریان رقیب ما است از یک درهم ریختگی رنج می برد. چنین اخباری آن هم در قالبی به ظاهر اطلاع‌رسانی سوگیری‌هایی غیراخلاقی ورود و ظهور پیدا می‌کند. او در پایان اظهار می‌کند: تمام احزاب، تشکل‌ها و شخصیت‌های اصلاح‌طلب در سراسر کشور وظیفه دارند در مواجهه با چنین اقداماتی مقابله به مثل نکنیم.

بخش نظردهی بسته شده است..