محمدرضا عارف:

دولت تدبیر و امید مظلوم‌ترین دولت بعد از انقلاب است/صدا و سیما در برابر اصلاح‌طلبان قرار دارد

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه دولت تدبیر و امید مظلوم‌ترین دولت بعد از انقلاب است ،تاکید کرد: کسانی ‌که مشکلات عظیمی را برای دولت تدبیر و امید به ارث گذاشتند اکنون طلبکار شدند و علیه دولت موضع‌گیری می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) دکتر محمدرضا عارف در دیدارهای جداگانه با اعضای انجمن علمی علوم سیاسی دانشگاه خوارزمی و اعضای سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار با بیان اینکه دانشگاهیان یکی از مهمترین گروه‌های مرجع جامعه هستند که می‌توانند الگویی برای همه اقشار باشند،گفت: عده ای به خاطر منافع جناحی و گروهی نمی خواهند دانشگاه و جوانان به عقلانیت برسند و تلاش دارند منویات خود را به دانشگاه تحمیل کنند در حالیکه دنباله روی دانشگاهیان از احزاب و گروها مهمترین آفت دانشگاه است.

وی با بیان اینکه در دانشگاه نباید دنبال انحصار طلبی بود،تاکید کرد:هنوز آثار فضای امنیتی که در گذشته بر دانشگاه‌ها تحمیل شده بود شاهد هستیم و البته این معضل را نمی‌شود با درگیری‌های مدیریتی در داخل دانشگاه حل کرد،مطمئنا با دستور و بخشنامه نمی‌توان شور و نشاط را به دانشگاه برگرداند بلکه مدیران آموزش عالی باید باور به محیط باز و بانشاط در دانشگاه‌ها داشته باشند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با توصیه به دانشگاهیان به داشتن سعه صدر در برخورد با مشکلات ،خاطرنشان کرد:نمی‌توان از بیرون دانشگاه برای حل مشکلات داخلی دانشگاه اقدام کرد. تشکل‌های دانشگاهی بخصوص انجمن‌های علمی اگر در کنار هم باشند می‌توانند در اصلاح برخی معضلات درون دانشگاه گام های موثری بردارند چرا که به اعتقاد من راه پیشرفت کشور تقویت انجمن‌های علمی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به گسترش فضای مجازی اشاره کرد و گفت: فضای مجازی هم می‌تواند فرضت تلقی شود و هم تهدید اکر فضای مجازی به خوبی مدیریت نشود می‌تواند تهدیدهایی را متوجه جامعه بخصوص جوانان کند و اگر استفاده بهینه از آن بشود فرصتی برای همه جریان‌ها بخصوص اصلاح‌طلبان است که رسانه ملی را در برابر خود دارند و از استفاده از آن بی بهره‌ هستند.
عارف با انتقاد از حاکم بودن فضای بعضا  بی‌اخلاقی در شبکه‌های اجتماعی ،گفت: بارها به جوانان عزیز توصیه کردم در شبکه‌های اجتماعی هیجانی و احساسی فعالیت نکنند و در برابر برخی بی‌اخلاقی‌ها واکنش نشان ندهند.شخصا می‌دانم چه جریانی و از کدام منابع به تولید اخبار کذب و دروغ در شبکه‌های اجتماعی می‌پردازند و اگر در آینده نیاز بود با صراحت بیشتری در این خصوص صحبت خواهم کرد.
وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان به دنبال تشکیل مجلسی هستند که عزت مردم را ارتقاء دهد،گفت: دولت آقای روحانی واقعا در شرایط بسیار سختی روی کار آمد و شاید تعبیر مظلوم‌ترین دولت بعد از انقلاب برای دولت تدبیر و امید تعبیر مناسبی باشد ولی با کمال تاسف می بینیم کسانی‌که مشکلات عظیمی را برای دولت تدبیر و امید به ارث گذاشتند اکنون طلبکار شدند و علیه دولت موضع‌گیری می‌کنند.
رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان با بیان اینکه جوانان باید آمادگی پذیرش مسئولیت را داشته باشند ،تاکید کرد: حضور جوانان و زنان در لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان مطمئنا مورد توجه قرار می گیرد ولی باید اذعان داشت که رای آوری هم بسیار مهم است.
عارف در پایان بر لزوم توجه بیش از پیش به وضعیت معیشت مردم تاکید کرد و گفت: اولویت اصلی مجلس آینده باید توجه جدی به مساله معیشت،بیکاری جوانان و مشکلات اجتماعی باشد.در مجموع وضعیت معیشتی مردم عزیزمان در شان ملت بزرگوار ایران نیست و انشالله مجلس آینده به همراه دولت محترم بتوانند اقدامات اساسی در رفع مشکلات اقتصادی اقشار آسیب‌پذیر انجام دهد.روزنو

۲ دیدگاه

  • یزدی

    چرا دروغ می گویید برای چه

  • م

    خداوند آخرو عاقبت شمارا ختم به خیر کند بااین حرفها مردم شهید دادند کمتر از شما می دانند
    مرگ بر انگلیس وسران فتنه