به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی توسط غنچه های هلال احمر

مانور زلزله و تخلیه اضطراری در مهدکودک گلهای آسمانی نیر

مانور زلزله و تخلیه اضطراری در نیر یزد، به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی توسط اعضا کانون غنچه های هلال احمر نیر یزد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد / سید علی طباطبائی فر مسئول مرکز امور جوانان نیر اظهار داشت :   به مناسبت گرامیداشت هفته کاهش اثرات و بلایای طبیعی مانور ایمنی در برابر زلزله به صورت نمادین در مهد کودک گلهای آسمانی با حضور ۱۵ نفر از اعضا کانون غنچه های هلال احمر برگزار شد.

مسئول مرکز امور جوانان نیر با اشاره به اینکه کودک سالم تجلی خانواده سالم است، اظهار داشت: هدف از اجرای مانور زلزله افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان درباره زلزله و ایجاد آمادگی نوآموزان برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در برابر آن است.

طباطبائی فر در ادامه اذعان کرد: ایجاد آرامش روانی و نیز کاهش تلفات و خسارات ناشی از زمین لرزه نیز از دیگر اهداف مانور سراسری زلزله و ایمنی است.

وی افزود: انجام این مانور علاوه بر آشنایی غنچه ها و کودکان با زلزله و برخورد با آن، تمرینی برای نیروهای عملیاتی و امدادی است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در مرحله اول مانور، نوآموزان و نونهالان در مکانهای امن قرار گرفتند تا از حوادث به دور باشند سپس در جای امنی که در مهدکودک مشخص شد، پشت سر حلقه امنیت ایستادند.

طباطبائی فر در ادامه انجام این مانورها را در راستای آگاهی نونهالان و گامی برای آگاهی در میان خانواده‌ها و اعضای جامعه دانست و ابراز کرد: محوریت مانور سراسری زلزله و ایمنی، آموزش اصول آمادگی، آرامش و پناهگیری است.

مسئول مرکز امور جوانان نیر اظهار کرد: پس از به صدا در آمدن آژیر هشدار، نونهالان و نوآموزان و غنچه های هلال احمر آموخته‌های خود را درباره مواجهه با زلزله، نحوه صحیح خروج از کلاس، ایجاد حلقه حفاظتی، کمک به آسیب‌دیدگان و شیوه پناهگیری در اماکن امن مانند چارچوب‌ها، زیر پلکان و نیمکت‌ها به نمایش گذاشتند.

بخش نظردهی بسته شده است..