گزارش انتخاباتی:

شانس مستقل های انتخابات در استان یزد برای کرسی های مجلس چقدر است؟

اگرچه نتایج نظر سنجی یک سایت نشان می دهد که 63 درصد یزدیها از عملکرد نمایندگان طیف اصلاح طلب استان یزد در مجلس شورای اسلامی رضایت دارنداما شواهد از برخی تحرک سیاسی نیز در این زمینه خبر می دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) تابناک یزد نوشت:برخی برآوردها در استان یزد نشان می دهد که رویکرد مردم این استان به سمت و سوی افرادی که مستقل پا در میدان انتخابات گذاشته اند بیشتر است.
این در حالی است که چهره‌های سرشناس مستقل و اعتدال یزدی برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی  با حضور درفرمانداری‌های شهرستان استان یزد ثبت نام کرده اند.

در حوزه انتخابیه یزد و اشکذر؛حمید رضا عارف فرزند ارشد رییس شورای سیاسنگذاری اصلاح طلبان کشور اگرچه بواسطه پدرش رنگ اصلاح طلبی او پررنگ تراز مستقل بودنش است اما بعنوان یک کاندیدای مستقل  در کنار خود جواد آسایش سفیر ایران در قطر نیز یکی دیگر از مستقل های سرشناس از حوزه انتخابیه یزد و اشکذررا هم دارد.او درآخرین وقت های ثبت نام با حضور در سفارت قطر از این حوزه انتخابیه وارد گود انتخابات شده است.

زهرا عابدینی فعال اجتماعی هم که از کاندیداهای حوزه انتخابیه یزد و اشکذر است احتمال رای آوری بالایی از او انتظار می رود .وی دارای گرایش اعتدالی و مستقل است.در همین زمینه حتی عده ای ازاصلاح طلبان یزدی  نیم نگاهی برای حمایت از او دارند.

در حوزه انتخابیه مهریز،ابرکوه،خاتم و بهاباد و بافق؛فقط می توان محمد رضا بابایی معاون سابق استانداریزد را نام برد.او با استقبال عجیبی از هواداران خوددر این حوزه انتخابیه مواجه شده است ،به طوریکه فعالان سیاسی استان یزد معتقدند؛ با تعدد کاندیداهای اصلاح طلب و اصولگرا در این حوزه انتخابیه،بابایی شانس اول برد در این حوزه است.

در حوزه میبد و تفت؛حسین اعرافی برادر امام جمعه میبد از نامزدها شاخص اعتدالیون و مستقل ها به شمار می رود.البته او درانتخابات ریاست جمهوری ریاست ستاد انتخاباتی محمد باقر قالیباف را برعهده داشته است و گفته می شود مش اصولگرایی او بیشترازجریان اعتدالی است.با این همه اعرافی رقبای سرسختی همچون قاسم روانبخش از جبهه اصولگرایان و سراج الدین وحیدی،غلامعلی سفید ودکتر فرزاد از جبهه اصلاح طلبان را پیش روی خود دارد.

در حوزه اردکان؛چهره سرشناس مستقل و اعتدالی مشاهده نمی شود.اگر چه چهر های شاخصی همچون محمد رضا تابش و غلامرضا خواجه سروی وجود دارند ،اما نمی توان گفت که این افراد گرایش اعتدالی و مستقلی دارند.
ولی با این همه به نظر می رسد که تابش از این حوزه از سوی اعتدالیون و مستقل ها بیشتر مورد استقبال قرار گیرد.
امیر سریزدی

بخش نظردهی بسته شده است..