یزد، شهری با معماری و سبک زندگی بی نظیر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) جلسه شورای اداری استان با حضور دکتر مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، میرمحمدی استاندار یزد، معاون عمرانی استانداری یزد، مدیرکل میراث فرهنگی استان و جمعی دیگر از مسئولین کشوری و استانی در استانداری یزد برگزار شد.

 میرمحمدی در این جلسه ضمن اشاره به اینکه یزد اولین شهر زنده تاریخی جهان می باشد، اظهار داشت: یزد از نظر معماری و سبک زندگی بی نظیر است و دارای ظرفیت های گردشگری در خور توجهی می باشد.

استاندار یزد تأکید کرد: هر گردشگری که وارد استان می شود علاوه بر تأثیری که بر اقتصاد و اشتغال استان می گذارد، ما نیز می توانیم فرهنگ خود را به آنها معرفی نماییم، از این رو می توان با برنامه ریزی استانی و همچنین حمایت دولت تدبیر و امید جایگاه استان را در سطح بین المللی ارتقا داد.

این مقام مسئول تصریح کرد: پرونده ثبت جهانی بافت تاریخی یزد شهر یزد جهت ارسال به یونسکو تکمیل گردیده و امید است تا پایان هفته آینده به یونسکو ارسال شود تا بتوانیم از این طریق اولین شهر خشتی دنیا را به جهانیان معرفی کنیم.

در ادامه این جلسه رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور با تبریک ایام ولادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: نظام های مذهبی در دنیا نظام هایی بسته، بدون آزادی و بدون درنظر گرفتن حقوق مردم در ذهن جهانیان به جا گذاشته اند، ولی از روز شکوفایی انقلاب اسلامی ایران تمام تصورها در خصوص این نظام و این تدبیر با معماری امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری توانستیم حکومت دینی را پایه گذاری کرده و به جهانیان عرضه و معرفی نماییم که سبب آزادی احزاب و فعالیت رسانه ها گردید.

دکتر سلطانی فر یکی از راه های تبلیغ گردشگری را اظهار بیان گردشگران درخصوص کشوری که به آن مسافرت نموده اند دانست و عنوان کرد: فراهم نمودن امکانات رفاه و امنیت برای گردشگران می تواند از مواردی باشد که موجب تغییر دیدگاه گردشگران شده و آنها را با فرهنگ و مهمان نوازی ایرانیان آشنا می سازد.

این مقام مسئول تصریح کرد: با سرمایه گذاری و حمایت سرمایه گذاران خصوصی در بخش گردشگری می توانیم شاهد برآورده شدن انتظارات در صنعت نوظهور گردشگری باشیم.

گفتنی است: در این جلسه از دکتر محمدحسن طالبیان به دلیل همکاری و همراهی در راستای آماده سازی پرونده ثبت جهانی بافت تاریخی یزد و همچنین حسین مسرت به عنوان پژوهشگر برتر استان تقدیر گردید و لوحی به رسم یادبود به آنها اهدا شد.

بخش نظردهی بسته شده است..