احداث موزه منطقه ای یزد در جذب گردشگر موثر است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) استاندار یزد توجه به احداث موزه منطقه ای و ایجاد دسترسی ضروری به بافت تاریخی را در جذب گردشگر موثر خواند و همکاری بیش از پیش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این راستا را خواستار شد.

سیدمحمد میرمحمدی در نشست شورای اداری استان یزد اظهار کرد: حضور گردشگران از جنبه های مختلفی از جمله اقتصادی، ایجاد اشتغال و انتقال فرهنگ برای استان یزد و کشورمان مفید است.
وی افزود: یزد نخستین شهر خشتی زنده و دومین شهر تاریخی دنیا به شمار می آید و از نظر فرهنگی، تاریخی، سبک زندگی، معماری، فن آوری های زمانه و پاسداری از آنها در جهان ارزشمند است.
عالی ترین مقام اجرایی دولت در یزد اظهار کرد: این استان ظرفیت های گردشگری و تاریخی زیادی دارد به طوری که نخستین مقصد برخی گردشگران ورودی به کشورمان محسوب می شود.
میرمحمدی با اشاره به مکان های دیدنی شهرهای مختلف استان یزد از جمله بافت خشتی، کوچه ها، نوع معماری خانه ها و کاروانسراها ادامه داد: قنات ها و کویر منحصر به فرد با آسمان آبی و پرستاره استان نیز از جاذبه های گردشگری طبیعی یزد برای میهمانان خارجی است.
استاندار یزد خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر با همکاری همه دستگاه ها و نهادهای مرتبط، فعالیت های مناسبی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در یزد صورت گرفته و باید زمینه ای افزایش امکانات رفاهی و خدماتی ویژه گردشگران بیش از پیش فراهم شود.
وی ادامه داد: توجه به مکان های تاریخی از جمله حمام های سنتی و احیای آنها در جذب بیشتر گردشگر خارجی موثر است و امیدواریم با کمک سازمان میراث فرهنگی در این راستا اقدام شود.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری خطاب به مدیران دستگاه ها و نهادهای این استان گفت: همه باید در راستای تامین امکانات لازم برای برگزاری انتخابات سالم، پرشور و با امنیت زیاد تلاش و در این راستا همکاری کنند.
وی یادآور شد: امکانات دولتی نباید به هیچ وجه برای استفاده کاندیداها قرار گیرد و ایجاد شبهه و ایراد کند.
وی اضافه کرد: هیچ گونه حرکت جانبدارانه ای نباید برای کاندیداها انجام شود چرا که همه کاندیداهای احراز صلاحیت شده برای ما عزیز و محترم هستند و از هر فردی که با کسب آرای لازم به عنوان نماینده انتخاب شود پشتیبانی و همکاری می کنیم.
استاندار یزد با تاکید بر نقش مهم رسانه های در انتخابات گفت: رسانه ها در مواردی از جمله ضرورت حضور مردم، تشریح مسائل، معرفی کاندیداها و بیان نقاظ ضعف و قوت آنها نقش ویژه ای بر عهده دارند.
در نشست شورای اداری استان یزد که مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز حضور داشت از حسین مسرت پژوهشگر، محقق و فعال فرهنگی یزد تجلیل شد.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..