معاون رییس جمهور در یزد اعلام کرد:

بسته پیشنهادی گردشگری برای دوران پساتحریم تدوین شد

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به اینکه بسته پیشنهادی گردشگری برای دوران پساتحریم تدوین شد، گفت: ۹۰۰ پروژه گردشگری با ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در کشور در حال اجراست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مسعود سلطانی‌فر در نشست شورای اداری استان یزد اظهار داشت: نظام‌های مذهبی در دنیا آن چیزی را که در ذهن و خاطره اندیشمندان، سیاست‌مداران و پژوهشگران دنیا به جا گذاشتند، نظام‌هایی بسته، دیکتاتور و بدون در نظر گرفتن حقوق مردم در گذشته بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از روز پیروزی انقلاب به این طرف، شاید ارزیابی اندیشمندان به اتفاق این بوده که نظام جمهوری اسلامی ایران پدیده‌ای به غیر از این مجموعه نیست و تصور اینکه یک نظام مذهبی بتواند دموکراسی و حقوق مردم را تحقق ببخشد سخت بود ولی به برکت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی ایران نظام دینی و حکومت دینی را پایه‌گذاری کرد که تقریبا هر سال یک رفراندوم با حضور حداکثری مردم را برگزار کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: مردمی که در یک انتخابات بزرگ شرکت می‌کنند، فارغ از اینکه به چه کسی رای می‌دهند، چون اصل نظام را قبول دارند و تعیین سرنوشت خود را از طریق انتخابات دنبال می‌کنند، به معنی پیروزی‌های بزرگی است که در سایه نظام اسلامی ایران محقق شد.

سلطانی‌فر افزود: آن چیزی که تعیین کننده سرنوشت نظام در موارد مختلف بوده، همواره آن چیزی است که توسط نظر مردم محقق شده و این موضوع یک دستاورد بزرگ برای انقلاب به حساب می‌آید.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: مطمئنا نه تنها جهان اسلام بلکه تمام جهان در آینده بسیار نزدیک تشنه پیام‌هایی است که از انقلاب اسلامی ایران صادر می‌شود و نمونه این موضوع نامه‌هایی است که مقام معظم رهبری برای جوانان غرب صادر کرده‌اند که با استقبال بسیار بالای آنها همراه شده است.

وی افزود: با وجود همه موانع، مشکلات و محدودیت‌هایی که در برخی مقاطع به وجود می‌آید، جمهوری اسلامی ایران روز به روز سریعتر و موفق تر در شئونات زندگی مردم کشورهای دیگر نفوذ و ظهور می‌کند و رفتارهای آنها را متاثر از فرهنگ خود می‌کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: یکی از کارهایی که در حوزه گردشگری صورت می‌گیرد، رصدی است که از مصاحبه این گردشگران پس از بازگشت به کشور خود انجام می‌شود.

سلطانی‌فر با اشاره به اینکه این رصد برای بررسی میزان تاثیر پذیری آنها از فرهنگ ایرانی انجام می‌شود، گفت: بیش از ۹۸ یا ۹۹ درصد این گردشگران بیان می‌کنند که ذهنیت غلطی که نظام‌های غربی از ایران بیان کرده بودند و هنوز به رواج آن می‌پردازند، فرو ریخت و ایران را کشوری با نظام مستقر، استوار و با اقتدار می‌دانیم.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: یکی از مهمترین ساز و کارهای ترویج فرهنگ و پیام انقلاب، توسعه گردشگری خارجی است که باید به صورت ویژه مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه حضور گردشگران علاوه بر اینکه تاثیر فرهنگی، تاثیر اقتصادی هم دارد، گفت: به طور معمول بیان می شود که هر ۸ تا ۱۲ گردشگر که به کشور وارد می شوند، یک شغل ایجاد می کنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: در برنامه داریم که در دو برنامه آینده بتوانیم که به ۵ برابر کردن تعداد گردشگران برسیم و بتوانیم درآمدی داشته باشیم که در آن سال‌ها این درآمد با درآمد نفتی کشور برابری کند.

سلطانی‌فر خمیرمایه اصلی مبانی اقتصاد مقاومتی را مبارزه با تهدیدهای داخلی و خارجی دانست و گفت: ماهیت اصلی برنامه ۵ ساله ششم توسعه، تحقق مبانی اقتصاد مقاومتی است و تمام برنامه‌هایی که در این برنامه انجام می‌شود به دبنال این هستند که زمینه تحقق همه مبانی اقتصاد مقاومتی محقق شود.

معاون رئیس جمهور به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و افزود: صهیونیست‌ها و متحدان آنها همین الان هم در آمریکا سعی دارند که بتوانند جلوی اجرای برجام را بگیرند تا با استفاده از شرایط آشفته منطقه به اهداف خود دست پیدا کنند.

وی افزود: به لحاظ اقتصادی ما در آستانه لغو تحریم‌ها وضعیت پیچیده و سختی را داریم و سال گذشته در این ایام ابتدای سقوط قیمت نفت را داشتیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به اینکه پیش از کاهش ارزش قیمت نفت در حدود ۱۰۸ دلار بود اما به شدت این قیمت کاهش پیدا کرد، گفت: هیچ کسی فکر نمی‌کرد که قیمت نفت به حدود ۳۰ دلار برسد و همین کاهش قیمت نفت شرایط ویژه اقتصادی را در کشور ایجاد کرد.

سلطانی‌فر افزود: در بخش گردشگری در دوماه گذشته حداقل با ۴ وزیر گردشگری اروپایی ملاقات داشتم که اعلام آمادگی برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف گردشگری از سوی آنها شده است.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: برکسی پوشیده نیست که جمهوری اسلامی ایران امروز در منطقه بازیگر اصلی همه معادلات منطقه در عرصه های گوناگون است.

وی افزود: در بخش گردشگری امروز توسط بخش خصوصی شاهد اجرای ۹۰۰ پروژه با برآوردی معادل ۳۰ هزار میلیارد تومان هستیم که با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی میانگین در حال فعالیت هستند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به اینکه بسته پیشنهادی گردشگری با تعداد حدودی ۱۵۰۰ پروژه برای پساتحریم تهیه شده، گفت: در دو سال گذشته حدود رشد در گردشگری کشور به میزان سه برابر رشد میانگین جهانی بودیم.

سلطانی‌فر تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم به گونه‌ای عمل کنیم که گردشگری موتور محرکه اقتصاد کشور و خروج آن از رکود باشد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به پرونده ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، گفت: الان ۱۹ مکان فرهنگی و تاریخی ثبت جهانی شده در یونسکو داریم که رتبه ۱۱ جهان را به خود اختصاص داده‌ایم.

وی افزود: سال گذشته توانستیم در کنار بافت تاریخی شوش در خوزستان، منظر فرهنگی میمند کرمان را هم به ثبت جهانی برسانیم و امیدواریم روند تکمیل پرونده بافت تاریخی یزد به گونه‌ای جلو برود که بتوانیم خبر ثبت جهانی این بافت در یونسکو را در سال ۲۰۱۷ بیان کنیم.تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..