عملیات اجرایی یک باب هتل پنج ستاره در اردکان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) عملیات اجرایی ساخت یک باب هتل پنج ستاره، روز پنجشنبه با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در اردکان یزد آغاز شد.

این مجموعه با ۷۰ هزار مترمربع زیربنا و با مجموع ۲۵۰ واحد تجاری ، تفریحی و اقامتی در ۱۲ طبقه ساخته می شود.

پیش بینی اولیه هزینه ساخت این بنا که از سوی بخش خصوصی انجام می شود دو هزار و ۵۰۰میلیارد ریال اعلام شده و در مدت سه تا چهار سال ساخته می شود.
بازدید از بافت تاریخی، حضور در شورای اداری استان و بازدید از چند منطقه نمونه گردشگری از جمله برنامه های سفر یک روزه معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به استان یزد است.
در حال حاضر پنج هتل ۵ ستاره در استان کویری یزد در شهرستانهای اردکان ، یزد و میبد در حال ساخت است.
هم اکنون در استان یزد ۷۰ هتل، هتل ـ آپارتمان و مهمانسرا با ظرفیت ۱۵۲۹ اتاق و ۳۸۳۹ تخت و ۵۹ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری فعال هستند .
استان یزد ۲۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد که شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه ۷۴۳ هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه ها، شیرینی، شهر قنات و قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می شود.
استان یزد هم اکنون در کنار استانهای فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است.

منبع: ایرنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..