ویژه انتخابات یزدی نیوز؛

غلامعلی سفید در گفتگو با یزدی نیوز: رسانه ها نقش موثری در حضور گسترده مردم در انتخابات دارند

استاندار اسبق یزد گفت: رسانه ها و مطبوعات نقش موثر و تعیین کننده ای برای حضور گسترده و پرشور مردم در انتخابات دارند.

غلامعلی سفید در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)  اظهار داشت:  رسانه ها از ارکان جمهوریت نظام و حضور مردم در صحنه هستند.
وی افزود: به خاطر صداقت، شجاعت و صراحت رسانه هاست که بسیاری از مسائل و مشکلات در آغاز تشکیل از بین می رود.
به گفته وی اگر مطبوعاتی ازاد و مستقل داشته باشیم بسیاری از مفاسد اخلاقی، اقتصادی و سیاسی در جامعه وجود نخواهد داشت.
استاندار اسبق یزد یادآور شد: نقش مطبوعان تا آن اندازه پر رنگ است که بسیاری معتقدند بجای ایجاد سازمانها و نهادهای مبارزه با مفاسد، آزادی عملی بیشتری به رسانه ها داد تا مشکلات با رعایت حدود توسط این دسته از رسانه ها به مردم توضیح داده شود و راه حل ارائه دهند.
سفید گفت: در کشور ما اگر مطبوعات امکان دسترسی به بسیاری از اطلاعات داشته باشند هرگز قتل های زنجیره ای یا مفاسد اقتصادی اتفاق نمی افتاد .
وی با بیان اینکه در زمان انتخابات، نقش رسانه ها چند برابر می شود افزود: آنها می توانند فضایی امید بخش ایجاد کنند که مشوق باشد و انتخاباتی آزاد و حضوری گسترده را موجب شوند.
استاندار اسبق یزد ایجاد وحدت و انسجام را از دیگر پیامدهای مثبت حضور پر رنگ رسانه ها در این عرصه دانست و گفت: حضور گسترده مردم پشتوانه نظام است و برای سیاست های داخلی و خارجی نظام تعیین کننده است.
به گفته وی در موضوع هسته ای اگر طرف مقابل ببیند ملت ایران یکپارچه در صحنه هستند و پشتیبان مدیران ارشد دولت خود هستند قطعا خود را به گونه ای دیگر تنظم خواهد کرد و دشمن را سر جای خود می نشاند.
سفید، شرایط انتخابات در پیش رو را متفاوت از انتخابات گذشته دانست و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب، رای مردم را حق الناس دانستند و از همه کسانی که ایرانی هستند دعوت کردند تا در انتخابات حضور یابند.
وی به ثبت نام گسترده نامزدها در هر دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اشاره کرد و تصریح نمود: باید از منظر های مختلفی به این حضور گسترده نگاه کرد.
وی گفت: همه مردم ما علاقه مند به نظام هستند و معتقدند اگر اشکالاتی هست باید از طریق قانونی و حضور در صحنه و حمایت از نظام نسبت به رفع آنها تلاش کرد و لذا این نفس حضور گسترده نامزدها موجب تقویت نظام است .
وی حضور گسترده نامزدها را به دلیل حضور سلایق مختلف مثبت ارزیابی کرد این امر موجب ایجاد نشاط و امید بیشتر در مردم می شود.
وی به برخی نگرانی ها از احراز صلاحیت ها اشاره کرد و افزود: با توجه به قوانین موجود و استعلام از مراجع ذیربط، قطعا نظر علاقه مندان به نامزدها جلب خواهد شد و لذا نباید در این زمینه نگران بود.

 

 

۶ دیدگاه

  • محمد علی رضائی09131593439

    بسمه تعالی۱- آقای سفید نظر مبارک شما در مورد غتنه ۸۸ چیست ؟۲- آقای سغید جلس؟ه ای که در استانداری یزد باحضور آقای مقیمی معاون وزارت کشور تشکیل شد شما نسبت به حصر سران فتنه انتقاد داشتید وخودتان را در خط رهبر هم میدانید در مورد این تناقص توضیح دهید؟

  • علي

    عشقه فتنه عشق…

  • شهروند

    عزيزان الان اين تبليفات حساب نميشه نه؟

  • یزدی

    باسلام
    جوابی که ندارند

  • ن

    چقدر جالب است تبلیغات بدون هزینه

  • ناشناس

    ماهیت اقای سفید برای مردم یزد روشن است