محمدرضا عارف:

شرایط رقابت برای اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان عادلانه نیست/همه امکانات مورد نیاز برای رقابت در اختیار جریان اصول‌گرا است

رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان معتقد است شرایط رقابت برای اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان عادلانه نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان معتقد است شرایط رقابت برای اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان عادلانه نیست و آنها برای رقابت هیچ‌محدودیتی ندارند درحالی‌که اصلاح‌طلبان با وجود محدودیت‌هایی که دارند تلاش می‌کنند رقابتی سالم داشته باشند. وی همچنین در گفت‌وگو با «وقایع اتفاقیه» دلایل اصلی درخواست اجماع حداقلی با اصول‌گرایان را مورد واکاوی قرار داد و تأکید کرد برای مجلس آینده بهتر است برخی نمایندگان لولای برخی مذاکرات و رایزنی‌ها باشند تا خروجی فعالیت‌های مجلس موفقیت‌آمیزتر شود؛ به‌همین‌دلیل پیشنهاد ائتلاف نسبی با جریان معتدل رقیب را مطرح کرده‌ام. 

محمدرضا عارف درباره اجماع اصلاح‌طلبان و روند موجود فعالیت اصلاح‌طلبان گفت: ما یک شورا داریم و این شورا تصمیم گیرنده است و چون تصمیمات را به حوزه‌های انتخابیه واگذار کرده‌ایم و همه نخبه‌ها و چهره‌های اصلاح‌طلب در این شورا حضور دارند، به نتیجه کارمان خوشبین هستیم. 
رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تصریح کرد: برگزاری همایش‌ها و نشست‌های هم‌اندیشی اصلاح‌طلبان بسیار مفید و کمک‌کننده است و معتقدم اگر بتوانیم در سال دو یا سه همایش هم‌اندیشی و نشست سراسری برگزار کنیم، قطعا همدلی و همبستگی بین اصلاح‌طلبان تقویت می‌شود و می‌تواند زمینه حل اختلافات احتمالی را فراهم کند و باعث اجماع نظر بیشتر شود. 
رئیس بنیاد امید ایرانیان، شرایط رقابت بین دو جناح اصول‌گرا و اصلاح‌طلب را عادلانه ندانست و گفت: امکاناتی که برای رقابت انتخاباتی در اختیار دو جناح سیاسی قرار دارد، به هیچ وجه عادلانه نیست. همه امکانات مورد نیاز برای رقابت در اختیار جریان اصول‌گرا است و آنها با خیال راحت می‌توانند به فعالیت انتخاباتی بپردازند درحالی‌که این شرایط برای اصلاح‌طلبان مهیا نیست و محدودیت‌هایی پیش‌رو دارند. 
وی افزود: جریان اصلاح‌طلب تلاش می‌کند، امکانات حداقلی را برای شرکت در انتخابات به دست آورد؛ ولی به نظرم می‌توانیم با همه این محدودیت‌ها و مشکلات در یک فضای رقابتی کار کنیم و اشکالات را رفته رفته از میان برداریم. 
برخی لولای مذاکرات باشند
عارف در ادامه درباره پیشنهادش برای ائتلاف نسبی با اصول‌گرایان گفت: معتقدم برای مجلس آینده اگر تعدادی از نمایندگان بتوانند لولای برخی مذاکرات و رایزنی‌ها باشند، خروجی فعالیت‌های مجلس موفقیت‌آمیزتر خواهد بود. به‌همین‌دلیل شخصا پیشنهاد ائتلاف نسبی با جریان معتدل رقیب را مطرح کردم. رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان بیان کرد: اگر تعدادی از چهره‌های مورد قبول دو جناح سیاسی در فهرست‌های مشترک حضور داشته باشند، این افراد در مجلس آینده می‌توانند لولای تعاملات داخل مجلس باشند که البته این پیشنهاد گاهی با برخوردهای ناشایست تعدادی از افراد جریان رقیب مواجه شد. وی یادآور شد: در کل از حضور جریان اصول‌گرا در فهرست مشترک استقبال نشد، به‌همین‌دلیل اعلام شد که فهرست اصلاح‌طلبان کاملا اصلاح‌طلبانه خواهد بود، هرچند هیچ‌گاه باب گفت وگو را نبستیم. عارف با بیان اینکه راهبرد ما از زمان پس از ۲۴ خرداد سال ۹۲ برای آینده در دستور کار جبهه اصلاحات قرار گرفته و ما مسیر انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ را دنبال خواهیم کرد، گفت: ما در هر جمعی از اصلاح‌طلبان این راهبرد را که بتوانیم ادامه‌دهنده مسیر خرداد ۹۲ باشیم مطرح کرده‌ایم که مورد تأیید و اجماع قرار گرفته است. وی با تأکید بر اینکه ما می‌خواهیم حماسه‌ای باشکوه‌تر از انتخابات ۹۲ داشته باشیم، گفت: راهبرد اصلی جبهه اصلاحات وحدت و اجماع حداکثری در درون جبهه است و نتیجه خرد جمعی را در خرداد ۹۲ دیدیم. 
می‌خواهیم برندسازی کنیم
رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تصریح کرد: ما می‌خواهیم برای انتخابات ۹۴ برندسازی کنیم که متعلق به جبهه اصلاحات باشد. ما برای ادای تکلیف حضور یافته‌ایم و تکلیفی بیشتر از آنکه مردم می‌خواهند را در اندیشه‌مان نداریم. 
وی همچنین درباره جوان‌گرایی در مجلس آینده گفت: بارها گفته‌ام که جوانان در انتخابات ۹۲ برخی نخبگان را به میدان هل دادند و برخی افرادی که بی‌انگیزه بودند را با ایجاد نشاط انتخاباتی به صحنه آورند. به معنای دیگر جوانان میدان‌دار انتخابات ۹۲ بودند. 
عارف یادآور شد: در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به‌‌ویژه در هشت سال دفاع مقدس جوانان در اکثر صحنه‌ها خوش درخشیدند؛ بنابراین بارها تأکید کردم به جوانان به عنوان پوسترچسبان ایده‌های خودم نگاه نمی‌کنم، بلکه می‌خواهم پلی باشم برای ورود جوانان به قدرت و مجلس شورای اسلامی.
رئیس بنیاد امید ایرانیان تأکید کرد: البته تلاش برای حضور جوانانی است که هم با انگیزه و هم شایسته حضور در مجلس باشند و هم اینکه میزان رأی آوریشان بالا باشد، از این رو حضور جوانان شایسته و با انگیزه در مجلس آینده، یک فرصت است و باید از آن استقبال کرد.

بخش نظردهی بسته شده است..