تلاش برای ثبت جهانی سرو ابرکوه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان یزد از فراهم شدن مقدمات ثبت بافت تاریخی ابرکوه خبر داد.

"محمد مهدی شرافت" در نشست بررسی مسایل و مشکلات شهرستان ابرکوه با اشاره به ظرفیت و پتانسیل های گردشگری این شهرستان، عنوان کرد: استان یزد دارای بافت‏‏های تاریخی ویژه و منحصر به فردی است که یکی از این بافت‎‎ها که دارای قابلیت های بالایی است، بافت تاریخی شهر ابرکوه است.
وی افزود: طبق رایزنی‎‎هایی صورت گرفته با سازمان مرکزی تهران، مقدمات ثبت بافت ابرکوه فراهم شده که امید است با تلاش پایگاه پژوهشی شهرستان و همراهی و همکاری ارگان‎های مربوطه، این بافت ارزشمند به ثبت برسد تا بتوان از این طریق با نظارت بیشتر بر آن و مرمت بناها، از تخریب جلوگیری کرد.
شرافت خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات صورت گرفته، تلاش برای ثبت جهانی سرو ابرکوه در فهرست آثار ملی کشور است که به احتمال زیاد، پرونده آن به عنوان یکی از درختان دیرزیست مهیا می‎‎شود و امید است بتوانیم آن را برای ثبت ارسال کنیم.
این مقام مسئول با تبریک به حاتمی شهردار ابرکوه به دلیل کسب رتبه دوم شهردار نمونه کشوری در زمینه گردشگری، تصریح کرد: کسب این عنوان برای حاتمی، مسئولیت وی را در قبال گردشگری و میراث فرهنگی سنگین‎‎تر می‎‎کند که در این راستا حمایت و همراهی امام جمعه و فرماندار می‎‎تواند راهگشا باشد.
وی در ادامه اظهار کرد: از دیگر اقداماتی که در شهرستان باید انجام شود، ایجاد و تجهیز مراکز اقامتی و هتل‌هاست که در این راستا حمایت از سرمایه‎‎گذاران برای اجرای کارهای الگویی و همچنین رسیدن به نتیجه مطلوب امری ضروری است.
شرافت در پایان ابراز امیدواری کرد که در صورت تخصیص اعتبار با دید ویژه‎‎ای به ابرکوه نگاه شود و با مشارکت شهرداری و شورای شهر، طرح‏‏های مشارکتی نیمه تمام به بهره برداری برسد.
 

منبع: ایسنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..