تشکیل هیات های اجرایی انتخابات مجلس خبرگان دریزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رییس ستاد انتخابات استان یزد گفت: هیات های اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری تا پایان امروز (چهارشنبه) در همه شهرستان ها و بخش های استان تشکیل و ثبت نام از داوطلبان از فردا در فرمانداری یزد یا وزارت کشور آغاز خواهد شد.

محمدعلی طالبی اظهار کرد: پس از صدور دستور وزیر کشور مبنی بر آغاز برنامه زمانبندی انتخابات مجلس خبرگان رهبری از ۲۰ آذر ماه، مهلت پنج روزه ای برای فرمانداران و بخشداران مبنی بر تشکیل هیات اجرایی و معرفی معتمدان شهرستان و بخش در نظرگرفته شد.

وی افزود: بر این اساس در هر شهرستان ۳۰ نفر از معتمدان مشخص شدند تا از بین آنها هشت نفر به عنوان معتمد اصلی و پنج نفر به عنوان معتمد علی البدل انتخاب و به هیات های نظارت معرفی شوند.
این مسئول با اشاره به تایید بیشتر معتمدان معرفی شده توسط هیات های نظارت و تشکیل هیات اجرایی، ادامه داد: شمار معدودی از معتمدان نیز مورد تایید هیات نظارت قرار نگرفتند که با معرفی نفرات جدید تا پایان امروز (چهارشنبه) همه هیات های اجرایی شهرستان ها و بخش ها در مهلت قانونی تشکیل خواهد شد.
رییس ستاد انتخابات استان یزد اظهار کرد: استان یزد یک حوزه انتخابیه در انتخابات مجلس خبرگان رهبری محسوب می شود و بر این اساس داوطلبان برای ثبت نام باید از فردا (پنجشنبه) به فرمانداری مرکز استان (شهرستان یزد) یا وزارت کشور مراجعه کنند.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.
استان یزد با یک میلیون و ۷۰ هزار نفر جمعیت یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..