جریمه ۱۰ میلیونی به خاطر روپوش مدرسه در یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) یک واحد تولیدی- خدماتی در یزد به اتهام گران‌فروشی در تولید روپوش مدارس به پرداخت ۱۰ میلیون ریال جریمه محکوم شد.

"غریب بیژن‌نیا" مدیر کل تعزیرات حکومتی استان یزد در این باره اظهار کرد:  حسب گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد یک واحد تولیدی- خدماتی در یزد به اتهام گرانفروشی در تولید ۱۰۰ دست روپوش مدرسه به اداره کل تعزیرات حکومتی استان یزد معرفی و پرونده مذکور مورد رسیدگی قرار گرفت.


وی افزود: مسئول این واحد به دلیل این تخلف به موجب حکم قطعی در هیات تجدیدنظر تعزیرات حکومتی یزد به پرداخت مبلغ ۱۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

وی همچنین از کشف شش دستگاه دکل جرثقیل و مقادیری لوازم خانگی خارجی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال از سوی ماموران پلیس در محور بافق به یزد خبر داد و در این رابطه نیز گفت: دو متهم این پرونده قاچاق پس از رسیدگی در شعبه ویژه جرائم قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان بافق، با توجه به ارزش ریالی تخلف و عجز از تودیع وثیقه به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال، روانه زندان شدند.

بیژن‌نیا اضافه کرد: پرونده موصوف در شعبه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان بافق همچنان در حال رسیدگی است.

این مسئول با اشاره به جریمه ۲۷ میلیون ریالی عامل عرضه خارج از شبکه یکهزار و ۶۰۰ کیلوگرم آرد در یزد، در این خصوص تصریح کرد: این پرونده تخلف مربوط به یک واحد صنفی نانوایی بود که از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای رسیدگی و اعمال قانون به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

وی خاطرنشان کرد: این واحد صنفی که آرد سهمیه دولتی خود را به صورت خارج از شبکه عرضه می‌کرد، با توجه به عدم ارائه مجوز و بررسی‌های قانونی، برابر قانون به موجب حکم قطعی از ناحیه شعبه تجدیدنظر تعزیرات حکومتی یزد به پرداخت جزای نقدی به مبلغ ۲۷ میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شد.

بیژن‌نیا همچنین به کشف محموله ۱۷۰ کیلوگرمی  پوشاک و لوازم الکتریکی خارجی قاچاق در شهرستان خاتم اشاره کرد و گفت: در این مورد که از یک ‌دستگاه اتوبوس کشف شده بود، متهمین با توجه به ارزش ریالی تخلف با قرار مبلغ  213 میلیون ریال آزاد شدند تا به پرونده رسیدگی شود.
 

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..