عملیات اجرایی روکش آسفالت جاده بافق- نوق

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) فرماندار بافق به اهمیت محور بافق – نوق اشاره کرد و گفت: عملیات روکش آسفالت این محور با تخصیص ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.

سید مهدی طلایی مقدم اظهار داشت: با توجه به پیگیری هایی که در گذشته در رابطه با آسفالت جاده بافق- نوق صورت گرفته صورتجلسه تکمیل این جاده با حضور فرمانداران بافق و رفسنجان و دیگر مسئولین اجرایی ذیربط تنظیم شد.

فرماندار بافق گفت: با توجه به امضای این صورتجلسه مقرر شد قیر مورد نیاز این جاده مواصلاتی از سوی فرمانداری و مسوولان مربوطه در شهرستان بافق تامین و کارهای اجرایی از طرف پیمانکار انجام شود.
وی اضافه کرد: با این تصمیم، افزون بر ۶ هزار تن قیر در اختیار پیمانکار قرار می گیرد و با کمک آورده پیمانکار مربوطه عملیات روکش آسفالت محور بافق – نوق انجام و آماده بهره برداری می شود.
طلایی مقدم گفت: بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای ادامه کار تخصیص داده شده است و فرمانداری بافق هم قیر مورد نیاز این محور را تعهد کرده و تکمیل آن را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری می کند.
به گزارش ایرنا، ساخت این جاده علاوه بر نزدیکتر کردن ۴۵ کیلو متر مسیر ارتباطی دو شهرستان بافق و رفسنجان به ویژه اهالی بافق -نوق ،باعث افزایش مبادلات اقتصادی و کاهش هزینه و زمان مسافرت خواهد شد.
سرمایه گذاری های مردم بافق در نوق و بلعکس ریشه در تاریخ کهن این منطقه دارد و نوقی ها با ورود خود به شهر بافق، اطراف این شهر کویر را به پسته زار های پر محصول تبدیل کرده اند بنا براین با تکمیل و بهره برداری از این محور، رفت و آمد مردم شهرهای بافق به نوق و شهرستان رفسنجان و بالعکس به سهولت انجام خواهد شد.
علاوه بر این سهولت دسترسی، شهرستان بافق از طریق این محور به استان های جنوبی و جنوبشرق کشور دسترسی خواهد داشت.
بافق با جمعیت ۴۰ هزار نفر در فاصله ۱۱۰ کیلو متری جنوبشرقی یزد و نوق با دهستانهای جوادیه و بحرمان با ۲۰هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شرق بافق قرار دارد.

منبع: ایرنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..