گزارشی از فعالیت های انتخاباتی در استان یزد:

حضور چهره های سرشناس یزدی در انتخابات مجلس

در حالیکه چند روز دیگر زمان ثبت نام برای کاندیداتوری برای انتخابات مجلس شورای آغاز می شود،گروهها و احزاب سیاسی استان یزد نیز درحال رایزنی برای حضور برخی فعالان سیاسی در این انتخابات هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)  سایت تابناک یزد نوشت:در حوزه یزد و اشکذر؛حضور محمد صالح جوکار نماینده کنونی این حوزه برای انتخابات این دوره حتمی است.جوکار چند وقت پیش در گفتگو با تابناک یزد حضور قطعی خود را اعلام کرده بود.دراین حوزه، اصلاح طلبان یزدی قصد معرفی حبیب الله بیطرف وزیر اسبق نیرو را داشتند که به دنبال انتصاب وی در پست ریاست نظام مهندسی تهران ،وضعیت حضور وی منتفی شد.

البته علی اکبر اولیاء نماینده اسبق یزدکه از حمایت محمد رضا عارف برخورداراست از دیگر گزینه هایی است که به احتمال زیاد به عنوان گزینه اصلاح طلبان از این حوزه معرفی شود.

در همین حال شنیده می شود،زهرا عابدینی و محمود نوریان از دیگر افرادی هستند که زمزمه های حضور این افراد از حوزه یزد و اشکذرشنیده می شود.

امادر حوزه انتخابیه مهریز،بافق،ابرکوه،بهاباد و خاتم نیز حضور دخیل عباس زارع زاده نماینده کنونی این حوزه انتخابیه حتمی است.اوبنابربرخی شواهد فعالیت های تبلیغاتی خود را هم تشدید کرده است.

کاظم فرهمند نماینده سابق این حوزه انتخابیه هم که از حمایت برخی از اصولگرایان معتدل برخوردار است اعلام کرده است که برای این دوره ازانتخابات مجلس ثبت نام خواهد کرد.محمد رضا بابایی معاون سابق استاندار یزد نیز از گزینه های دیگری است که به احتمال زیاد به صورت مستقل پا پیش خواهد گذاشت.

کاظم برخورداری و سید محمد میرغنی زاده هم از گزینه هایی هستند که در این حوزه انتخابیه مورد حمایت اصلاح طلبان یزدی هستند و به احتمال زیاد حضوری جدی خواهند داشت.

در حوزه میبد و تفت هم شنیده می شود اعرافی برادر امام جمعه میبد که مورد حمایت تیم دولت است به احتمال زیاد در صورت جمع بندی نهایی در این دوره انتخابات حضور می یابد.اما حجه الاسلام روانبخش از جبهه پایداری نیز در این حوزه حضور جدی خواهد داشت.او چند وقت پیش برای این دوره از انتخابات اعلام آمادگی کرده بود.

غلامعلی سفید استاندار دولت اصلاحات در استان یزد نیزاز گزینه هایی است که با حمایت اصلاح طلبان قصد دارد از این حوزه کاندیداتوری خود را اعلام نماید.

ولی در حوزه انتخابیه اردکان هم محمد رضا تابش نماینده کنونی این شهرستان همچون گذشته در این دوره از انتخابات حضور خواهد داشت.البته از جبهه اصولگرایان افرادی همچون ناظمی اردکانی و خواجه سروی شنیده می شود که حضور می یابند.

بخش نظردهی بسته شده است..