ساخت کارخانه فولاد در بافق کلید خورد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) ساخت کارخانه فولاد بافق کسری با مشارکت شرکت خارجی کلید خورد.

رحمان مظفری مدیر پروژه فولاد بافق کسری تابناک یزد، گفت: با عقد قرارداد کنسرسیوم، ساخت کارخانه فولاد کوره بلند با ظرفیت سالانه یک میلیون تن فولاد خام با مشارکت چینی‌ها آغاز شد.

مظفری اظهار داشت: با برگزاری تشریفات مناقصه و گشایش پاکت‌های مرتبط با آن، شرکت «ساینو استیل» چین و نصب قائم، در قالب کنسرسیوم به عنوان پیمانکار انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه تمامی زیرساخت‌های این طرح از قبیل آب، برق، تلفن و خطوط دسترسی ریلی و حصارکشی و فضای سبز انجام شده است، بیان کرد: با توجه به فراهم شدن زیرساخت‌های لازم شرکت‌های پیمانکاری می‌توانند از هم‌اکنون فعالیت خود را برای احداث کارخانه فولاد بافق کسری آغاز کنند.

مظفری مدت زمان ساخت این کارخانه را ۴۲ ماه اعلام کرد و افزود: برای ساخت، ‌تکمیل و راه‌اندازی این طرح، اعتباری بالغ بر ۴۰۴ میلیون یورو سرمایه‌گذاری خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد:‌ با بهره‌برداری از این کارخانه، ‌زمینه اشتغال بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ نفر به طور مستقیم و ۶هزار نفر به صورت غیرمستقیم فراهم می‌شود.

این مسئول معدنی تصریح کرد:‌ خوراک این کارخانه، ‌سنگ‌آهن، ‌آگلومراسیون و گندله است و سالانه قابلیت تولید یک میلیون تن فولاد را دارد.

اجرای طرح فولاد بافق کسری موجب ایجاد تحول اقتصادی در کشور و توسعه و رونق شهرستان بافق و همچنین جلوگیری از خام فروشی سنگ‌آهن در این شهرستان خواهد شد.

بخش نظردهی بسته شده است..