مانور زلزله در مدارس شهرستان بهاباد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) هفدهمین مانور زلزله همزمان با سراسر کشور با حضور مدیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان شهرستان بهاباد به صورت نمادین در آموزشگاه دخترانه سمیه این شهرستان برگزار شد.

پناهگیری و خروج اضطراری ، ایمنی ساختمانهای مدارس ، امداد و کمک های اولیه ، اطفای حریق ، عملیات جستجو و اسکان آسیب دیدگان در این مانور به دانش آموزان آموزش داده شد.

رئیس جمعیت هلال احمر بهاباد افزایش سطح آگاهی جامعه در زمینه وقوع زلزله، ایجاد بسط فرهنگ ایمنی در مدارس کشور، ایجاد واکنش سریع و صحیح با یافته های علمی و برانگیختگی حس کنجکاوی دانش آموزان، را از اهداف برگزاری این مانور دانست.
حسن رضاپور با بیان اینکه هدف نهایی این مانور، کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله است، اظهار کرد: خوشبختانه در این مانور با اقدامات به موقع توسط دانش آموزان به اهدافی که برای آن تعریف شده بود، رسیدیم.
وی خاطر نشان کرد: ایمنی ساختمان مدرسه به عنوان مهمترین عامل در جلوگیری از خسارتهای ناشی از زلزله و کاهش مرگ و میر دانش آموزان و کارکنان تلقی می گردد بنابراین باید سعی شود اقدامات لازم برای بهسازی ساختمان مدارس و ایمن سازی آنها انجام پذیرد .
این مسئول اظهار کرد: مانورها باید برای جلوگیری از آسیب ها و خسارت های ناشی از زلزله، در مدارس و سایر دستگاه های فرهنگی و آموزشی به مرحله اجرا در آیند.
بهاباد یکی از شهرستانهای استان یزد است که بر روی گسل زلزله قرار گرفته و سالیانه ۸۰۰ زمین لرزه در این شهرستان رخ می دهد.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..