حاشیه های مراسم مناظره " ایران پسابرجام"دردانشگاه یزد:

برهم زدن نظم سالن با کف و سوت/اردوکشی دانشجویی و خط و نشان کشیدن دو جناح/کنایه های کلامی زیباکلام و خضری به یکدیگر

مناظره " ایران پسابرجام" با حضور علی خضریان و صادق زیباکلام در دانشگاه یزد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) شامگاه یکشنبه در مناظره سیاسی‌ که به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد برگزار شد، تاثیر برجام بر سیاست داخلی ایران، رابطه ایران و آمریکا پس از برجام و سیاست خارجی دولت روحانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. و این مناظره در حالی برگزار شد که حاشیه های جالبی را به همراه داشت.

این مناظره که طبق اطلاع قبلی، قرار بود ساعت ۲۰ برگزار شود اما با تاخیر مهمانان مناظره نیز با ۴۰ دقیقه تاخیر، در ساعت ۲۰ و ۴۰ دقیقه با حضور هر دو میهمان و خیل عظیمی از دانشجویان آغاز شد.

این مناظره در محل سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه یزد بود و انجمن اسلامی دانشجویان این انتظار را نداشت تا به این حد شلوغ شود اما گویا استقبال خبرنگاران و دانشجویان از این مناظره زیاد بود، به همین دلیل فضای مناظره با تراکم شرکت‌کنندگان همراه شده بود به طوری که بسیاری از دانشجویان و چند تن از خبرنگاران ایستاده بودند و سالن جای خالی نداشت.

مناظره زیباکلام و خضریان که آغاز شد طبق گفته مجری برنامه قرار بود مدت زمان برنامه ۸۰ دقیقه باشد اما گرمای مناظره مدت زمان برنامه را تا بیش از ۱۰۰ دقیقه افزایش داد.

از دیگر حاشیه‌های این مناظره برگزاری بخش پرسش و پاسخ بود که بیشتر به حمایت دو جناح از فرد مورد وثوق خود در مناظره شبیه بود چرا که دانشجویان اصولگرا با انتقاد از زیباکلام و کنایه‌های کلامی به او از خضریان دفاع کردند و سوالی برای پاسخگویی طرح نشد.

دانشجویان اصلاح‌طلب نیز به دفاع از دولت و زیباکلام پرداختند و با پاسخ به کنایه‌های دانشجویان اصولگرا مواردی را به خضریان کنایه زدند.

از دیگر حاشه‌های مناظره " ایران پسابرجام" بین زیباکلام و خضریان، برهم زدن نظم سالن با کف و سوت بود که دانشجویان در میان صحبت‌های یکدیگر برای چندمرتبه انجام دادند.

ناتمام ماندن صحبت‌های یکی از دانشجویان نیز از دیگر حاشیه‌های این مناظره بود که به دلیل بی‌توجهی به وقت و طولانی شدن صحبت از ادامه آن جلوگیری شد.

به گزارش فارس،طرح پرسش از سوی دانشجویان که در آن سوالی مطرح نشد، بیشتر به اردوکشی دانشجویی و خط و نشان کشیدن دو جناح مختلف دانشجویان در مقابل یکدیگر بود که فضای مناظره را خاص جلوه می‌داد.

فارس

۱ دیدگاه

  • علی

    با سلام لطفا اسم را در تیتر مطلبتان اصلاح کنید
    اسم صحیح خضریان است
    ممنون