گزارش انتخاباتی از کاندیداهای احتمالی مورد نظر اصولگرایان یزدی:

تحرک جدی انتخاباتی اصولگرایان یزدی

نزدیک به چندماه دیگر تا انتخابات مجلس باقی است و در همین مدت زمزمه حضور چهره های شاخصی مطرح سیاسی با گرایش‌های سیاسی مختلف در انتخابات پیش رو در استان یزد شنیده می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)

اما در این خصوص تحرک جدی انتخاباتی اصولگرایان یزدی خیلی وقت است که در آرامش رقیبان خود یعنی اصلاح طلبان رقم خورده است.دانشگاه یزد بعنوان مهمترین کانون سیاسی اصولگرایان یزدی قرارگفته است ،به طورییکه چهره های سرشناسی همچون سعید جلیلی،حمید رسایی و…درآن سخنرانی می کنند.

اما در این مسیرکاندیداهای مورد نظر اصولگرایان یزدی با تکاپویی که به راه انداخته اند در استان یزد چه کسانی هستند؟

۱.جبهه پایداری:

جبههٔ پایداری انقلاب اسلامی معروف به جبههٔ پایداری، جبهه‌ای سیاسیِ ایرانی است که در سال ۱۳۹۰ عده‌ای از اصولگرایان و برخی اعضای پیشین دولت احمدی‌نژاد تشکیل دادند.سایر گروه‌های سیاسی اصولگرا در ایران، رفتارها و گفتمان این گروه را نسنجیده و تخریب‌کننده چهره جریان اصولگرایی در جامعه می‌دانند.

یکی از مهمترین افرادی از که از سوی این گروه سیاسی در استان یزد برای انتخابات مطرح است ،"حجه الاسلام قاسم روانبخش" است. عضو ارشد جبهه پایداری و شاگرد شاخص آیت الله مصباح یزدی که اصالتا میبدی می باشد برای انتخابات مجلس رسما کاندیداتوری خود را اعلام کرده است.

وی در روستای زردین از توابع تفت سخنرانی کرده و رسما ورود خودش را به انتخابات و کاندیدا شدن در حوزه تفت و میبد اعلام کرد.وی دبیر سیاسی نشریه پرتو سخن و عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی است. روانبخش از شاگردان مشهور مصباح یزدی و حامیان سرسخت دولت احمدی‌نژاد بود. رفتارهای وی پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم باعث مخالفت‌های شدید علمای برجسته قم و حتی برخی از حامیان دولت شد. او در انتخابات دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری سخنگوی ستاد نخبگان حوزه و دانشگاه بود که فهرستی متشکل از شاگردان و پیروان و افراد همسو با مصباح یزدی را تبلیغ می‌کرد.

۲.رهروان ولایت:

این فراکسیون قویترین فراکسیون حاضر در مجلس نهم به شمار می‌رود. این فراکسیون با عضویت ۱۷۰ نماینده مجلس در آن توانست تمام ۱۲ کرسی هیئت رئیسه مجلس را تصاحب کند و ریاست مجلس نهم را نیز به علی لاریجانی واگذار نمود. همچنین روسای کمیسیون‌های امنیت، صنایع و معادن، بهداشت و درمان، برنامه و بودجه، قضایی و حقوقی، کشاورزی و منابع طبیعی، اصل ۹۰ و اجتماعی نیز در اختیار رهروان قرار گرفت. از این رو بود که حسن روحانی بعد از انتخاب شدن به عنوان رئیس دولت یازدهم، بیشترین رایزنی جهت کسب رای اعتماد به وزرای پیشنهادی‌اش را با علی لاریجانی انجام می‌داد.

محمد صالح جوکار نماینده اصولگرای کنونی یزد و اشکذر ازافراد مطرحی است که به طور حتم در انتخابات پیش روی مجلس از سوی رهروان ولایت مورد حمایت قرار می گیرد.

تشکیل گروه‌های فعال سیاسی جهت جلوگیری از جذب دانشجویان در گروه‌های کمونیستی قبل از پیروی انقلاب، مبارزات سیاسی در دانشگاه اصفهان علیه حکومت شاهنشاهی که حتی منجر به بازداشت توسط مأمورین گردید، برنامه ریزی اعتصابات در دانشگاه اصفهان علیه جنایات نظام شاهنشاهی ، بازخوانی کتاب ولایت فقیه امام خمینی در مساجد قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ،تشکیل سازمان اسلامی دانشجویان در دانشگاه اصفهان برای سازماندهی مبارزات انقلابی ،دعوت از آیت‌الله خزعلی در سال ۱۳۷۶ ،برگزاری دوره‌های بصیرتی بعنوان فرمانده بسیج دانش آموزی برای دانش آموزان و فرهنگیان که منجر به قرار گرفتن نام ایشان در لیست تحریم اتحادیه اروپا شد بخشی از رزومه این فعال سیاسی اصولگرا است.

۳.حزب موتلفه:

حزب موتلفه از پایگاههای سنتی و مهم اصولگرایان در یزد به شمار می رود .این حزب که قرابت نزدیکی به طیف رهروان ولایت دارد،تصمیم دارد در روزهای آینده کاندیدای مطلوب خود را معرفی کند . برهمین اساس شنیده می شود "غلامرضا خواجه سروی" معاون وزیر علوم دولت احمدی نژاد از گزینه های جدی این حزب به شمار می رود.به هر حال باید در نظر داشت که مجموعه مؤتلفه اسلامی می‌تواند ادعا کند که ریشه در دوران‌های دشوار مبارزه داد و امتحان سختی را از سر گذرانده است.

غلامرضا خواجه سروی دانش‌آموخته یزدی دانشگاه امام صادق و عضو هیئت علمی این دانشگاه بود که پس از پیروزی محمود احمدی نژاد در سال ۱۳۸۴، ابتدا قائم مقام محمد باقر خرمشاد معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در دوران محمدمهدی زاهدی شد. با انتخاب کامران دانشجو برای تصدی وزرات علوم در دولت نهم، خرمشاد از وزارت علوم خارج شد و جای خود را برای خواجه سروی باز کرد و بدین ترتیب خواجه سروی معاون اجتماعی و فرهنگی کامران دانشجو شد. در آبان ماه ۱۳۹۲ رضا فرجی دانا وزیر علوم غلامرضا خواجه سروی را از معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برکنار کردو در آذرماه ۱۳۹۲ به جای او سید ضیاء هاشمی منصوب شد.

با معرفی ۸۴۰ بورسیه مشکل‌دار از میان بورسیه‌های اعطاشده در دولت دوم احمدی‌نژاد، نام غلامرضا خواجه‌سروی، به عنوان یکی از افرادی که در اعطای این بورسیه‌های غیر قانونی نقش داشته، مطرح شد.

۴.جمعیت ایثارگران:

محمدصادق صالحی‌منش که اصالتا یزدی است در دولت روحانی استانداری قم را برعهده گرفت.

صالحی‌منش که قرابت فکری زیادی به تیم محمد باقر قالیباف دارد، پس از محمدحسین موسی‌پور دومین استاندار روحانی ایران و قم بود. وی در تاریخ ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ پس از انجام حدود یک و نیم سال انجام مسوولیت، برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی از سمت خود بعنوان استاندار قم استعفا داد.

از سوابق سیاسی-انقلابی وی می توان به ؛راه‌اندازی و هدایت تظاهرات در قم از ابتدا تا پیروزی انقلاب اسلامی،مسئولیت پخش اعلامیه‌های امام در شرق کشور (استان‌های یزد، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان) زیر نظر آیت‌الله یوسف صانعی،تهیه و انتقال و تکثیر اعلامیه برای مشهد و راه‌اندازی و هدایت تظاهرات در مشهد زیر نظر آیت‌الله خامنه‌ای،توزیع کمک‌های مالی برای افراد تبعیدی در (ایرانشهر، شهر بابک، بندر عباس، نائین) از جانب آیات پسندیده، شهید صدوقی و شهید مطهری،عضو کمیته استقبال و حفاظت از آیت الله خمینی تا پیروزی انقلاب،قائم مقام معاونت وزارت اطلاعات از سال ۱۳۷۲،مدیرکل کشورهای عربی وزارت اطلاعات از سال ۱۳۷۳،رئیس ستاد انتخابات وزارت اطلاعات از سال ۱۳۷۳،معاونت اجتماعی بعثه آیت الله خامنه‌ای از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۷،استاندار قم ۲۷ آذر ۱۳۹۲ تا ۴ تیر ۱۳۹۴ اشاره کرد.

۵. جبهه یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی(یکتا):

بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید بسیاری از وزرا و افراد نزدیک به دولت محمود احمدی‌نژاد جلساتی را برای تشکیل یک جریان سیاسی دراستان یزد ترتیب دادند. بعد از جلسات پی در پی و با گذشت یک و سال نیم این اشخاص حتی جبهه‌‌ای به نام جبهه یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی با نام اختصاری یکتا تشکیل شده است.

محمد ناظمی اردکانی یکی از مهمترین افرادی از که از سوی این گروه سیاسی مطرح است .وی اولین وزیر تعاون در دولت محمود احمدی نژاد بود که در سال ۱۳۸۵ کنار گذاشته شده و محمد عباسی جایگزین وی شد.

پس از وزارت تعاون باردیگر به سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی یه عنوان رییس بازگشت زیرا پیش از حضور در وزارت تعاون به عنوان معاون تدوین استاندارد در این موسسه استاندارد خدمت می‌کرد در زمان وزارت هیچگاه سابقه کاری خود را در این موسسه مطرح نکرد و پس از سازمان استاندارد به سمت استانداری قم منصوب گردید؛ ناظمی سابقه ریاست سازمان ثبت احوال کشور را دارد.

۶.اصولگرایان نزدیک به دولت تدبیر

به گزلرش هفته نامه پرگار،اما در این میان افرادی همچون ؛دکتر حسین اعرافی برادر امام جمعه میبد که از سوی طیف اصولگرایان نزدیک به دولت مورد حمایت قرار گرفته است بعنوان کاندیدای مورد نظر این طیف معرفی می شود.

تاسیس کانون دانشجویان شهرستان میبتاسیس کانون دانشجویان شهرستان میبد،پایه گذاری بنیاد میبد در تهران در جهت پیگیری امور شهرستان در مرکز،دبیری کانون دانشگاهیان و دانشجویان یزدی مقیم تهران ومسئولیت کمیته عمران بخشی از شهرستان میبد در جهت احیا بافتهای تاریخی و پیگیری مسائل عمرانی و مشکلات مردم از مهمترین فعالیت های این کاندیدای احتمالی است.

هفته نامه پرگار

بخش نظردهی بسته شده است..