گزارشی تلخ:

ماجرای جدال نوزاد ۳ روزه میبدی با سرمای‌کویر

پدر و مادر معتاد پس از به دنیا‌آمدن نوزاد دخترشان، او را در یکی از خیابان‌های شهر کویری میبد رها کردند غافل از اینکه تا ۲۰ ساعت بعد، هیچ‌کس متوجه او نخواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) حدود ساعت ۱۹عصر سه‌شنبه چند دانشجو که در حال عبور از بلوار خیابان شمس‌الحق در شهر میبد یزد بودند صحنه عجیبی را پیش روی خود دیدند. نوزادی درحالی‌که پتویی دور او پیچیده شده بود، در هوای سرد کویر و در گوشه‌ای از بلوار رها شده و هنوز زنده بود و دانشجویان جوان بلافاصله پلیس را در جریان قرار دادند.


تیمی از مأموران راهی محل حادثه شدند و پس از نجات نوزاد از سرما او را به بهزیستی منتقل کردند. همزمان با دستور قضایی، تحقیقات برای شناسایی پدر و مادر نوزاد شروع شد و مأموران با حضور در بیمارستان میبد متوجه شدند که نوزاد دختر ۳روز قبل به دنیا آمده است.

با این اطلاعات پدر و مادر نوزاد شناسایی شدند و مأموران پس از حضور در محل زندگی آنها، زن جوان را دستگیر کردند. این زن گفت: من و شوهرم هر دو اعتیاد شدیدی به مواد‌مخدر داریم. وقتی دخترم به دنیا آمد، ابتدا قصد داشتیم از او نگهداری کنیم اما در همان روز اول متوجه شدیم که توانایی نگهداری از او را نداریم. برای همین تصمیم گرفتیم در خیابان رهایش کنیم و بعد از اینکه پتویی دورش پیچیدیم، او را به یکی از بلوارهای شهر بردیم و همانجا رهایش کردیم.

اظهارات زن جوان نشان می‌داد از زمانی که نوزاد در بلوار رها شده بود تا زمانی که دانشجویان جوان او را پیدا کردند، دست‌کم ۲۰ساعت می‌گذشت. زنده ماندن نوزاد در چنین شرایطی آن‌هم پس از پشت سر گذاشتن یک شب سرد، چیزی شبیه معجزه بود. با این حال بررسی‌ها نشان می‌داد که حیوانات وحشی به نوزاد حمله کرده و قصد بردن او را داشته‌اند که موفق نشده و در این حملات، نوزاد دچار خراشیدگی و زخم‌های سطحی شده بود. به گفته سرگرد مهدی زارع‌شاهی، جانشین فرمانده انتظامی شهر میبد، نوزاد دختر در اختیار بهزیستی قرار گرفته و تحقیقات برای دستگیری پدر او که پس از دستگیری همسرش متواری شده است، ادامه دارد.

تابناک

۳ دیدگاه