استاندار یزد:

دولت قبل تنها ۲۱ درصد تعهداتش را در استان یزد اجرا کرد

استاندار یزد گفت: تحقق 21 درصد تعهدات دولت قبل در اجرای طرحهای این استان بیانگر پیگیر نبودن و جنب و جوش نداشتن مدیران آن دولت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) سیدمحمد میرمحمدی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد که پیرامون سفر رئیس جمهوری برگزار شد، افزود: باید برای این سفر برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم چون فرصتی ارزشمند است و برکت آن بستگی به آمادگی ما در استان دارد.
وی اظهار کرد: باید هوشمندانه برنامه هایی ارائه دهیم که ضمن تصویب طرحها و بعداز آن پیگیر باشیم تا بودجه مناسب برای تکمیل آنها اختصاص یابد و مشکل دولت قبل را نداشته باشیم.
استاندار یزد یادآور شد: متاسفانه در دولت قبل میانگین کشوری تخصیص اعتبارات و تعهدات ۳۸ درصد بوده و در استان یزد ۲۱درصد و در واقع ما از میانگین کشوری هم پایین تر بوده ایم.
میرمحمدی تاکید کرد : تلاش برای افزایش برکات سفر و تحقق کامل بودجه ها از سوی مدیران موجب می شود بهترین مصوبات را داشته باشیم و لازمه این امر تکاپو و جنب و جوش مدیران و پیگیری مستمر آنهاست.
نماینده عالی دولت در استان یزد با اشاره به شرایط کشور نیز خاطرنشان کرد: امروز یکی از موضعگیری های دشمن در حوزه اقتصادی و دولت در قبال آن بدنبال اجرای اقتصاد مقاومتی است و در این مسیر باید فرهنگ تولید و مصرف صحیح را در جامعه نهادینه کنیم.
وی افزود: تلاش ها و زحمات و افتخاراتی که این دولت در مذاکرات خلق کرده و دستاوردهای آن بر کسی پوشیده نیست و اگر طرفهای مقابل بر اساس توافقنامه عمل کنند شرایط خوبی فراهم خواهد شد و در واقع اقتصادمان نفسی تازه خواهد کرد.
میرمحمدی ادامه داد: در این موقعیت باید برای شرایط پسا تحریم آماده باشیم و برنامه های استان در مسیر رشد و توسعه پایدار باشد از این رو قبل از سفر رییس جمهوری گام هایی را برداشته ایم .
این مسئول خاطرنشان کرد: ظرفیت های استان شناسایی و طرحهای نیمه تمام با جزییات کامل احصا شده بگونه ای که برخی از پیشرفت ها که بجای فیزیکی پیشرفت مالی گزارش شده بود مشخص شد.
استاندار یزد اظهار امیدواری کرد با هم اندیشی مدیران دستگاهها و بخش های غیردولتی این طرحها به منظور جهش و پیشرفت واقعی استان نهایی شود.
در بخشی از جلسه شورای برنامه ریزی که به استفاده از ظرفیت های قانون بودجه ۹۴ آموزش و پرورش اختصاص داشت مدیرکل آموزش و پرورش استان نکاتی را درباره وضعیت بودجه این نهاد ارائه کرد و از رشد ۱۰ تا ۳۰۰ درصدی بخش های از آن خبر داد.
احمد شیرزاد اظهار کرد: متاسفانه نقدینگی آموزش و پرورش بیشتر در بخش هزینه ها و بخش های اجتناب ناپذیر این مجموعه است .
استاندار یزد در همین خصوص خواستار ارائه گزارش روشن از وضعیت مدارس ، دقت در استفاده از بودجه های استانی و ملی در طرحها، استفاده مناسب از فرصت ها ، توجه به فعالیت ها و وظایف به عنوان یک خدمت نه یک کار تشریفاتی و لزوم توجه ویژه به خیران مدرسه ساز و سرمایه گذاران حوزه آموزش و پرورش شد.
در دولتهای نهم و دهم۲۱۱هزار میلیارد تومان برای اجرای طرحها تعهد ایجاد شده در حالی که تنها ۶۷ هزار میلیارد تومان اختصاص یافته است.
در استان یزد نیز در دولتهای قبل ۶ هزار و ۹۸۷ میلیارد تومان متعهد شده و تنها هزار و ۴۵۷میلیارد تومان تخصیص یافته یعنی ۲۱درصد تعهدات و با همان شرایطی که ذکر شد تکمیل آنها ۳۲سال زمان نیاز دارد.ایرنا

۳ دیدگاه

  • ایزدی

    شما برای یزد چه کردید اقای استاندار…….
    گذشته ها گذشته نبش قبر دردی از مردم دوا نمی کند و ….برای شما نمی آورد
    بجای حرف و دعواهای سیاسی کار کنید کار….

  • ناشناس

    اگر مدیران قبلی جنب و جوش نداشتند صدالبته جنابعالی عجب جنب و جوشی دارید!!!!۱

  • محمد لام

    آره ارواح عمت…