افزایش اقدامات عمرانی در بافت تاریخی یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیر ناحیه تاریخی شهرداری یزد از افزایش ۴ برابری بودجه عمرانی شهرداری ناحیه تاریخی یزد در سال جاری خبر داد و افزود: اعتبارات عمرانی این ناحیه از ۲ میلیارد تومان در سال‌های قبل به ۸ میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته است.
به گزارش همشهری «سیدمحمود کشفی‌پور» افزود: امسال نسبت به کف‌سازی برخی از معابر بافت تاریخی از جمله گذر کوشک‌نو با اعتباری معادل ۱۶۰ میلیون تومان اقدام شده است. وی همچنین به کف‌سازی گذر بازار نو با اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان و پیشرفت ۳۰‌درصدی آن اشاره کرد و افزود: این اقدامات شامل پیاده‌روسازی، کف‌سازی و غیره است.
این مسئول با اشاره به ساماندهی معابر فرعی بافت تاریخی از تخصیص ۲۴۰ میلیون تومان اعتبار به این طرح و پیشرفت ۷۰ درصدی آن خبر داد. کشفی‌پور گفت: کف‌سازی معابر محله‌های پنبه‌کاران، تل و کوچه مسجدالرحمن نیز با ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار و پیشرفت ۷۰ درصدی در حال انجام است. وی همچنین به پیاده‌روسازی بلوار بسیج با ۴۵۰ میلیون تومان اعتبار اشاره کرد و افزود: این طرح با پیشرفت ۳۰‌درصدی در حال اجراست.
مدیر ناحیه تاریخی شهرداری یزد از اصلاح گذر شیخداد با عقد قرارداد با پیمانکار خبر داد و افزود: برای کف‌سازی و بهسازی این گذر ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی شده است. وی با اشاره به انعقاد قرارداد کف‌سازی گذر چهارمنار از تخصیص ۱۰۰ میلیون تومان برای بهسازی این گذر خبر داد. کشفی‌پور همچنین از تخصیص ۱۵۰ میلیون تومان برای پیاده‌روسازی خیابان دهم فروردین خبر داد و افزود: پیاده‌روسازی خیابان مهدی نیز با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی و تخصیص ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار در حال اجراست. وی از دیگر اقدامات شهرداری ناحیه تاریخی در سال جاری را بهسازی پارک‌های این بافت با ۴۵۰ میلیون تومان اعتبار عنوان کرد. مدیر ناحیه تاریخی شهرداری یزد گفت: این عملیات شامل بهسازی و نصب تجهیزات بازی و ورزشی در پارک‌های نسیم در خیابان کمیته امداد امام خمینی(ره)، پارک شهدای محله فهادان و پارک محله شاه ابوالقاسم است. وی همچنین به ساماندهی نوار سبز حاشیه خیابان سیدگلسرخ با تخصیص ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار اشاره کرد. کشفی‌پور همچنین از تخصیص ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار برای بدنه‌سازی برخی از معابر شهر و رفع خطر دیوارهای شکسته خبر داد.

 

بخش نظردهی بسته شده است..