دو اثر تاریخی یزد به ثبت ملی رسید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) سرپرست معاونت میراث فرهنگی یزد از ثبت ملی خانه تاریخی سید مجید ابریشمی و آب انبار محمدآباد میبد خبر داد.

محسن ذاکری نیا با اشاره به ظرفیت های میراث فرهنگی استان یزد، اظهار کرد: رونق بافت تاریخی در این استان بسیار مورد توجه قرار دارد.

وی صنعت توریسم را در رونق اقتصادی منطقه تاثیرگذار دانست و افزود: باید ظرفیت های موجود به جهانیان معرفی شده و گردشگران خارجی و داخلی را جذب این دیار کرد.

ذاکری نیا یکی از جاذبه های یزد را خانه سید مجید ابریشمی دانست و گفت: این خانه تاریخی که مربوط به دوره قاجار – پهلوی است در آبان ماه جاری به ثبت ملی رسید.

وی با اشاره به اینکه این بنای تاریخی در بافت تاریخی یزد و در حریم مجموعه ثبتی مسجد جامع و مسجد شیخی ها قرار دارد، افزود: این خانه تاریخی از معماری منحصر بفردی برخوردار بوده و مصالح به کار رفته در آن خشت و آجر با پوشش گچ، کاشی و کاهگل است.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی تصریح کرد: کاربری خانه مجید ابریشمی فرهنگی خواهد بود.

ذاکری نیا همچنین از ثبت ملی آب انبار محمدآباد میبد خبر داد و افزود: مصالح بکار رفته در ساخت این آب انبار خشت، آجر و سنگ با ملات گل، ساروج و گچ است.

وی با اشاره به اینکه از این آب انبار در گذشته برای تامین آب مصرفی و شرب کشاورزان استفاده می شد، گفت: در حال حاضر آب انبار محمدآباد میبد به عنوان محلی مناسب برای تفریح مردم مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع: مهر

بخش نظردهی بسته شده است..