سخنان جنجال برانگیز سعید جلیلی در دانشگاه یزد:

افراد در حصر هیچ کوششی برای بازگشت به دامان نظام نکردند

یک فعال اصولگرا گفت: اینکه عده‌ای مطرح می‌کنند به جز تیم هسته‌ای کسی حق ندارد راجع به مسائل هسته‌ای صحبت کند، استبداد رای است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) سعید جلیلی، دیشب در همایش «زنده باد مرگ بر آمریکا» در دانشگاه یزد اظهار داشت: این استبداد رای است که بگوییم به جز تیم هسته‌ای شخص دیگری حق ندارد راجع به انرژی هسته‌ای،‌ برجام و توافقات صحبت کند و البته در این مسیر ساز و کارهایی وجود دارد که وقتی نهایی شد، باید همه برای اجرای آن کمک کنند.

جلیلی با اشاره به سخنانی که در مورد سخنرانی‌اش در مورد برنداشتن تحریم‌ها مطرح می‌شود، نیز افزود: آمریکا از تحریم به عنوان یک ابزار فشار استفاده می‌کند در حالی که خود آمریکا در برجام از واژه کاهش تحریم‌ها استفاده کرده نه برداشتن کامل تحریم‌ها.

وی خاطرنشان کرد: اگر در کشور ما فضایی حاکم شود که عده‌ای از بازگشت تحریم‌ها بترسند و مردم را بترسانند، آنگاه اهرمی در اختیار آمریکا قرار گرفته که از آن به خوبی برای گرفتن امتیازات مدنظر خود استفاده خواهد کرد.

جلیلی تصریح کرد: آمریکا باید بفهمد فضایی در کشور ما حاکم است که به او اجازه نمی‌دهد از هر موضوعی از جمله بازگرداندن تحریم‌ها به عنوان یک اهرم فشار استفاده کند و ملت ایران را از این بابت بترساند و معتقدیم کسی که ملت را از تحریم‌ها و قطعنامه بترساند، قصد دارد این اهرم را در دستان آمریکا موثر کند.

عضو شورای امنیت ملی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه آمریکا و غرب، پروژه جدیدی را رقم زده‌اند و با آمارهای اغراق‌آمیز مطرح می‌کنند که پیشرفت علمی در ایران هزینه‌های گزافی به نظام و دولت تحمیل می‌کند، اظهار داشت: بسیاری از اقداماتی که در جامعه ما انجام می‌شود، هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است و مقام معظم رهبری نیز در سخنان اخیر خود بارها بر پیشرفت علمی تکیه کردند.

وی افزود: ما باید نخست پیشرفت علمی را مدنظر داشته باشیم زیرا پیشرفت علمی، پیشرفت اقتصادی را نیز به دنبال خواهد داشت و دشمنان ما از پیشرفت‌های علمی ما نگرانند وگرنه دلسوزی برای هزینه‌های انجام شده در کشور ما ندارند.

جلیلی با اشاره به موضوع هسته‌ای و اینکه امروز دانشگاه ما باید بتواند پاسخ مناسبی برای اینکه چرا پنج کشور غربی و آمریکایی همه امور خود را رها کرده و به بحث مذاکره با ایران پرداخته‌اند، افزود: آنها نگرانند نکند ایران در سال‌های آینده بتواند بمب هسته‌ای بسازد و این در حالی است که آنها صدها و برخی‌ها هزاران بمب هسته‌ای دارند اما اینکه چرا همه با هم علیه ایران و پیشرفت‌های هسته‌ای ایران متحد شده‌اند، جای سئوال دارد.

عضو شورای امنیت ملی خاطرنشان کرد: همین غربی که ایرادهای بزرگ به قرون وسطی می‌گیرد و آن را به خاطر در حاشیه نگاه داشتن علم سرزنش می‌کند، امروز خود در سال ۲۰۱۵ می‌گوید که مبنا و محور تحقیقات را باید ما مشخص کنیم و می‌خواهند از این طریق، اجازه پیشرفت‌های علمی به ایران ندهند.

جلیلی تاکید کرد: اینکه امروز غرب در مورد هزینه‌های پیشرفت در ایران صحبت می‌کند به این دلیل است که می‌داند پیشرفت علمی، پیشرفت اقتصادی، توسعه و در نهایت قدرت کشورها را به دنبال دارد بر این اساس می‌خواهد از آن جلوگیری کند.

وی افزود: پیشرفت در هر مقطع و زمانی که باشد، با موانعی مواجه است و امروز موانع پیشرفت ما، همان‌هایی هستند که به دلیل خوی استکباری خود می‌خواهند همچنان آقا و رهبر دنیا باقی بمانند و این حق و امتیاز را برای خود قائل هستند که تا یک قرن دیگر، رهبر دنیا باشند و این موضوع را در اسناد بالادستی خود به طور رسمی منتشر کرده‌اند.

جلیلی تاکید کرد: امروز همه چیز در جهان را مناسباتی که توسط غرب و آمریکا تعریف شده، مشخص می‌کند و حتی در اخبار رسانه‌ها نیز می‌بینیم که همه از حادثه پاریس و ۱۱ سپتامبر خبر دارند اما کسی از کشته شدن یک میلیون انسان در آفریقا طی سه ماه اطلاعی در دست ندارد.

وی تصریح کرد: سند استراتژی امنیت ملی آمریکا که به امضای اوباما رسید و به صورت رسمی نیز منتشر شد، بر این نکته تاکید دارد که آمریکا باید بتواند تا یک قرن آینده، رهبری خود را در جهان همچنان حفظ کند و هر چه مانع او شود، آمریکا می‌تواند با جنگ نظامی آن را از سر راه بردارد و در شرایطی در سال ۲۰۱۵ این موضوع را مطرح می‌کند که در جایی از دموکراسی و آزادی ملت‌ها سخن می‌گوید.

جلیلی اظهار داشت: استکبار و انحصار با یکدیگر پیوسته‌اند و همین استکبار است که می‌گوید چند کشور می‌توانند سلاح هسته‌ای داشته باشند و بقیه نمی‌توانند و مشخص نیست این حق را چه کسی برای آنها قائل شده است.

عضو شورای امنیت ملی تصریح کرد: امروز اگر صحبت از پیشرفت می‌کنیم، این موضوع خیالی و در یک فضای انتزاعی نیست و این بر اساس تعاریفی است که استکبار از خود داده و حق‌هایی است که برای خود قائل شده و معتقد است در یک قرن آینده باید رهبر جهان بماند و آنچه این نگاه را می‌شکند، روحیه و مبارزه انقلابی است.

وی افزود: نگاه و روحیه انقلابی می‌گوید ما به تو چنین اجازه‌ای نخواهیم داد و خود برای کشورمان تصمیم خواهیم گرفت و ما اگر امروز بخواهیم پیشرفت کنیم، باید این مانع را از مسیر خود برداریم نه اینکه از تحلیل‌های یک‌طرفه آمریکا هراس داشته باشیم و آن را مبنای عملکرد خود قرار دهیم.

جلیلی تاکید کرد: آمریکا با اغراق در برخی مسائل و بزرگ‌نمایی در آنها در صدد عوام‌فریبی است و جامعه دانشگاهی ما نباید مرعوب این عوام‌فریبی‌های آمریکا شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: آنها که امروز شعار دموکراسی‌شان گوش فلک را کر کرده است، قوی‌ترین مناسبات سیاسی را با مستبدترین کشورها دارند و در این میان مردمی با اندیشه‌ای پیدا شده‌اند که با عنوان اسلام ناب محمدی (ص)، نظم جهانی آنها و دموکراسی بدلی آنها را بر نمی‌تابد و همه معادلات آنها را بر هم زده است.

جلیلی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان درباره مسئله حصر سران فتنه عنوان کرد: بعد از اتفاقات خرداد ۸۸ که عده‌ای در صدد وتو کردن آرا مردم برای خود بودند، جریانات و اشکال‌تراشی‌ها تا هشت ماه ادامه داشت و تا آن زمان حتی بعد از آن خبری از حصر نبود و موضوع حصر زمانی مطرح شد که موضوع بیداری اسلامی پیش آمد و متحدان آمریکایی یکی پس از دیگری سرنگون شدند و ۲۰ ماه بعد از انتخابات دوباره جریاناتی شکل گرفت که ایران را در بیداری اسلامی به حاشیه می‌کشاند و بیداری اسلامی را برای ایران یک تهدید می‌کرد.

وی ادامه داد: زمانی که یک فرصت دیگر برای ایران به تهدید تبدیل شد، آنگاه در ۲۵ بهمن ۸۹ حصر اتفاق افتاد و در تمام این مدت، افرادی که امروز در حصر به سر می‌برند هیچ کوششی برای بازگشت به دامان نظام نکردند.

منبع: فارس

۱ دیدگاه

  • زنده باد صلح

    واقعأ كه اسم مراسم رو نگا كنيد! چقدرررر زشت. آقاي جليلي لطف كن يه مجلس در رابطبه با مهرباني،صلح،وحدت،دوستي هم اگه تونستي شركت كن. همش كينه و دشمني؟! بخدا حيوان به همنوع خود چنين نظري نداره كه ما انسانها داريم