عمده‌ترین مشکل استان یزد کمبود آب است

no-thumbs

استاندار یزد تکمیل زیرساخت‌های بهداشت و درمان یزد برای تبدیل‌شدن به قطب پزشکی کشور را لازم و ضروری دانست و مطرح کرد: یزد در آستانه تبدیل‌شدن به قطب پزشکی کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) نشست مشترک استاندار یزد با معاون امور مجلس و استان‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با حضور رئیس سازمان مدیریت استان و جمعی از مسئولان استان در استانداری یزد برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست مشترک بابیان اینکه استان یزد به‌عنوان یکی از استان‌های مستعد در عرصه پزشکی برنامه‌ریزی کرده است تا به قطب پزشکی و بهداشت و درمان کشور تبدیل شود، اظهار داشت: پزشکان و بیمارستان‌های یزد ازلحاظ پزشکی دارای ویژگی‌هایی هستند که بیماران سراسر کشور به‌ویژه منطقه جنوب کشور را به خود جذب کرده است.
«سید محمد میرمحمدی» تأکید کرد: در حال حاضر ۴۵ درصد از تخت‌های بیمارستانی این استان توسط غیر یزدی‌ها استفاده می‌شود.
وی قرارگیری استان یزد در چهارراه مواصلاتی کشور را در این امر تأثیرگذار دانست و افزود: خدمات بهداشتی و درمانی در یزد با تعرفه‌های مطلوبی ارائه می‌شود و این مهم یکی از عوامل اصلی گرایش بیماران به خدمات بهداشت و درمان یزد است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عمده‌ترین مشکلات استان یزد را کمبود آب دانست و تصریح کرد: اقدامات خوبی در زمینه انتقال خط دوم آب به یزد انجام‌شده است و این پیگیری‌ها همچنان باقوت و قدرت تمام ادامه دارد.عالی‌ترین مقام اجرایی استان افزود: در استان یزد آب، صنعت و معدن، انرژی خورشیدی، فناوری اطلاعات، منابع طبیعی، توسعه فرهنگی، گردشگری و محیط‌زیست محور اصلی فعالیت‌های دولت تدبیر و امید است.

وی در پایان سخنان خود احیای سازمان مدیریت را یکی از برنامه‌های اصلی دولت تدبیر و امید عنوان و اظهار داشت: در حال حاضر همه دستگاه‌های استان با هماهنگی کامل در جهت پیشبرد اهداف نظام و دولت تلاش می‌کنند و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد نیز در این زمینه موفق عمل کرده و تعامل مطلوبی با سایر دستگاه‌ها داشته است.
در ادامه این نشست معاون امور مجلس و استان‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: خوشبختانه شاهد هستیم که ارتباط و تعامل خوبی بین استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برقرار است که قطعاً در ادامه کار زمینه موفقیت‌های بیشتر را برای استان یزد به همراه خواهد داشت.
«محمد اسماعیل حسینی فشمی» رأی‌گیری به‌صورت مکتوب در شورای برنامه‌ریزی استان یزد را قابل‌تقدیر دانست و عنوان کرد: اجرای قانون رأی‌گیری مخفی و مکتوب در شورای برنامه‌ریزی استان یزد به نحو شایسته‌ای اجرا می‌شود، این در حالی است که کمتر استانی بدین شکل عمل می‌کند.
گفتنی است در ادامه این جلسه حاضرین پیرامون مباحث حوزه برنامه‌ریزی استان به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

بخش نظردهی بسته شده است..