استخرهای نیمه‌تمام استان یزد در مشکلات شناورند:

نیمه تمام بودن ۶ استخر دانش‌آموزی/ نیمه‌تمام بودن ۲ استخر در میبد و یزد

ورزش‌های آبی یکی از ورزش‌های مورد نیاز برای تخلیه انرژی و حتی اقدامات درمانی به‌شمار می‌آیند اما لازمه این ورزش‌ها، وجود فضاهایی به نام استخر است. این در حالی است که کمبود اعتبار، تکمیل استخرهای نیمه‌تمام استان را با چالش مواجه کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) اعتبار مورد نیاز برای تکمیل هر باب استخر بیش از ۳/۵‌میلیارد تومان تخمین زده می‌شود از این رو اعتباری که برای تکمیل طرح‌های ورزشی به اداره کل ورزش و جوانان استان اختصاص می‌یابد، کفاف تکمیل آنها را نمی‌دهد.

نیمه‌تمام بودن ۲ استخر در میبد و یزد
رئیس گروه نظارت بر اماکن ورزشی استان می‌گوید: استخرهای نیمه تمام استان شامل استخر شنای شهرستان‌های میبد و یزد است که هر کدام با ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل هستند.
«سعید شریفی‌فرد» با بیان این‌که تکمیل هر باب استخر بر اساس برآورد امروز و بدون توجه به تورم ۳/۵‌میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، ادامه می‌دهد: اعتبارات تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزشی کفاف تکمیل این استخرها را نمی‌دهد.
وی اظهار می‌کند: اداره کل ورزش و جوانان استان در دولت جدید برای تکمیل ۸۰ طرح ورزشی نیمه تمام تعطیل شده وارد عمل شده و در تلاش برای تکمیل ۴۰ طرح است. این مسئول می‌افزاید: اگر تخصیص‌ها به استان مناسب باشد، روند تکمیل این طرح‌ها از جمله استخرهای ورزشی نیز مطلوب خواهد بود در غیر این صورت با چالش جدی نیمه تمام ماندن فضاهای ورزشی روبه‌رو خواهیم بود.

فعالیت ۲۰ استخر شنا در استان
رئیس هیات شنای استان هم با بیان این‌که در حال حاضر ۲۰ استخر شنا در شهرستان‌ یزد وجود دارد، معتقد است؛ برای قهرمانی در این رشته ورزشی باید یک استخر مستقل به عنوان «پایگاه قهرمان‌پروری» در اختیار هیات قرار گیرد.
«محمدرضا باغستانی» ادامه می‌دهد: ۶ باب از این استخرها در اختیار اداره کل ورزش و جوانان است و بقیه از سوی بخش‌خصوصی ساخته شده است و در اختیار ارگان‌های دولتی و خصوصی قرار دارد.
به گفته وی تمام ‌شهرستان‌های استان، دارای یک باب استخر متعلق به اداره ورزش و جوانان شهرستان‌ها هستند که به صورت عمومی‌ فعالیت می‌کند.
به گفته باغستانی، در مرکز استان ۲ باب استخر به‌صورت اختصاصی برای استفاده بانوان وجود دارد و مابقی استخرها با برنامه‌های مشخص در اختیار آقایان و بانوان علاقه‌مند قرار گرفته است. وی ادامه می‌دهد: استان با توجه به سرانه کشوری یکی از برخوردارترین استان‌ها در حوزه زیرساخت‌های مناسب ورزش مفرح شناست.
رئیس هیات شنای استان تاکید می‌کند: استان از نظر قهرمان‌پروری وضعیت مطلوبی ندارد و اگر یک یا ۲‌باب استخر به صورت اختصاصی تجهیز می‌شد و در اختیار هیات استان قرار می‌گرفت، یزد می‌توانست جایگاه برتر کشوری خود در سال‌های گذشته را به سرعت بازیابد.

درخشش ورزشکاران شناگر استان
باغستانی عقیده دارد که در حال حاضر بیشترین کمک به این هیات از سوی اداره کل ورزش و جوانان می‌تواند در اختیار قرار دادن حداقل یک استخر مستقل برای تبدیل شدن به پایگاهی برای مرکزیت قهرمان‌پروری رشته شنای استان باشد. وی ادامه می‌دهد: استان در رشته شنا و واترپلو جایگاه رفیع و قابل قبولی داشت تا جایی که شگفتی همگان را برمی‌انگیخت و همیشه از یزد به عنوان قهرمان واترپلو در شهر کویری ایران نام می‌بردند.
باغستانی می‌افزاید: در سال‌های گذشته با توجه به رسیدگی نامناسب و در اختیار نداشتن حتی یک استخر اختصاصی از این جایگاه فاصله گرفته بودیم که با تلاش‌های صادقانه و از سر اخلاص مربیان جوان استان در حال بازیابی آن هستیم. وی اظهار می‌کند: از سال۹۰ برای جذب نونهالان و کودکان علاقه‌مند به این رشته مفرح و عمل به توصیه دین مبین اسلام تلاش شده است.
به گفته این مسئول، دستاورد این تلاش جذب بیش از ۲۵۰شناگر پسر و ۱۵۰شناگر دختر سازمان یافته با همکاری ۱۳۰مربی و داور در سطوح مختلف آموزش و برگزاری دوره‌های لازم است.
رئیس هیات شنای استان می‌گوید: جوانان علاقه‌مند در این رشته ورزشی توانسته‌اند در کنار کاستی‌های موجود نسلی پویا، بالنده و متعهد در این رشته ورزشی پرورش دهند.
وی اظهار می‌کند: تاکنون نتایج درخشانی همچون مقام قهرمانی واترپلو ۱۳- ۱۴ سال کشور ، مدال برنز مسابقات شنای قهرمانی کشور و کسب مقام قهرمانی واترپلوی‌آینده سازان کشور به دست آمده است.
باغستانی تاکید می‌کند: در این رهگذر نباید از حمایت‌های بی‌دریغ حامیان مالی هیات شنای استان غافل شد و امیدوارم با تغییر رویه‌ها، هیات بتواند نظارت بیشتر و علمی‌تری بر استخرها اعمال کند.

نیمه تمام بودن ۶   استخر دانش‌آموزی
مدیر کل نوسازی مدارس استان درباره تکمیل استخرهای نیمه تمام دانش‌آموزی می‌گوید: ۶ استخر نیمه‌تمام دانش‌آموزی در استان وجود دارد که برای تکمیل آ‌ها به ۱۸/۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. «حمیدرضا محمدی» می‌افزاید: برای ساخت هر باب استخر ۳/۲ میلیارد تومان اعتبار نیز است که تاکنون برای هر کدام تنها ۲۰۰ میلیون تومان و در مجموع ۱/۲ میلیارد تومان هزینه شده است. وی ادامه می‌دهد: در کنار استخرهای ورزشی، استان دارای ۲۱ سالن ورزشی دانش‌آموزی نیز است که برای تکمیل آنها نیز به ۱۳/۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. به گفته محمدی، این سالن‌ها به طور متوسط ۴۵درصد پیشرفت فیزیکی دارند و تاکنون برای ساخت آنها ۷/۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

همشهری

بخش نظردهی بسته شده است..