افزایش کشفیات سوخت قاچاق در یزد

no-thumbs

فرمانده انتظامی استان یزد ، از افزایش 138 درصدی کشفیات سوخت قاچاق توسط ماموران پلیس این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) سرتیپ دوم ایرج کاکاوند گفت: در اجرای برنامه های عملیاتی از پیش تعیین شده در راستای مبارزه با قاچاق سوخت و همچنین به منظور پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز، تیم های عملیاتی پلیس این استان تشکیل شد.

وی با اشاره به انجام هماهنگی و برگزاری جلسات لازم با مقامات قضایی افزود: تیم های عملیاتی پلیس با انجام کار اطلاعاتی گسترده و تلاش شبانه روزی خود، باندهای فعال در زمینه واردات کالاهای قاچاق را شناسایی کردند.
به گفته فرمانده انتظامی استان ، ماموران پلیس این استان در مدت ۴۸ ساعت، عملیات های خود را آغاز کرده و موفق به کشف بیش از ۱۶۷ هزار لیتر انواع سوخت قاچاق شدند که این میزان نشان از افزایش ۱۳۸ درصدی کشفیات سوخت نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.
کاکاوند با اشاره به کشفیات کالاهای گمرکی، دخانی و ترانزیتی نیز گفت: همچنین ماموران پلیس استان یزد در مدت اجرای این طرح موفق به کشف بیش از ۴۲ میلیارد ریال انواع کالاهای گمرکی، دخانی و ترانزیتی شدند که این کشفیات از لحاظ ریالی در مقایسه با مدت مشابه، افزایش ۵۷۶ درصدی را نشان می دهد.
این مسئول خاطرنشان کرد: تلاش ماموران پلیس این استان در خصوص کشف دام و همچنین موادغذایی قاچاق نیز بیانگر افزایش ۸۸ درصدی است.
رئیس پلیس استان یزد در پایان با اشاره به دستگیری ۳۱ تن از قاچاقچیان و توقیف ۲۳ دستگاه خودرو سبک و سنگین در اجرای این طرح خاطرنشان کزد: پلیس برابر وظیفه ذاتی خود با قاچاقچیان کالا و سوخت و افرادی که قصد ضربه زدن به اقتصاد ملی را دارند برخورد قانونی خواهد کرد.
استان یزد در مسیر جاده ترانزیت شمال به جنوب کشور قرار دارد از این رو ترانزیت مواد مخدر از این جاده بالا بوده و کشفیات این مواد نیز افزایش یافته است.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..