باران شدید در ۱۱ استان

no-thumbs

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش شدید باران طی دو روز آینده در ۱۱ استان و افزیش نسبی دما در شرق کشور طی ۲۴ ساعت آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) احد وظیفه با بیان این مطلب افزود: براساس داده‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی امروز با ورود یک سامانه بارشی فعال به کشور در برخی مناطق شمال غرب، غرب و سواحل غربی و مرکزی خزر ابرناکی، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد و درسایر مناطق کشور، بخصوص درنیمه شرقی، جو نسبتا پایدار بوده و روند افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.


به گفته وی، فردا فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب و غرب کشور تقویت می‌شود و گستره بارش‌ها دامنه‌های جنوبی البرز و برخی مناطق جنوب غرب کشور را نیز فرا می‌گیرد و از روز چهارشنبه با نفوذ زبانه پرفشار به نیمه شمالی کشور و از سوی دیگر تقویت جریان‌های گرم و مرطوب در غرب و جنوب غرب کشور، بر شدت بارش‌ها در نیمه غربی کشور افزوده خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه شدت بارش‌ها امروز در غرب آذربایجان غربی و جنوب آذربایجان شرقی است،اظهار داشت: شدت بارش ها  روز سه‌شنبه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، شمال کرمانشاه، شمال اردبیل و روز چهارشنبه در استان‌های کرمانشاه، کردستان، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، زنجان، اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان، غرب همدان و شمال قزوین خواهدبود.

وظیفه تصریح کرد: روز چهارشنبه در نیمه شمالی کشور در نتیجه فعالیت این سامانه بارشی، دما کاهش می یابد و از روز چهارشنبه در مناطق کوهستانی شمال غرب و ارتفاعات البرز بارش برف دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه از روز چهارشنبه دریای خزر و خلیج فارس مواج پیش‌بینی می شود افزود: همچنین نقشه‌های آینده‌نگری، بیانگر ماندگاری و تقویت الگوی جو ناپایدار فوق بر روی مناطق غربی کشور تا اویل هفته آینده است.

وظیفه یادآور شد: فردا  آسمان تهران کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی، در بعدازظهر افزایش ابر، در اواخر وقت بارش پراکنده، گاهی وزش باد است. بیشینه و کمینه دمای پایتخت در این روز به  ۲۴ و ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد.

منبع: مهر

بخش نظردهی بسته شده است..