در نشست مشترک هیئت نظارت و ستاد انتخابات استان یزد مطرح شد؛

آمادگی کامل یزد برای برگزاری انتخابات/حرکت همه در مسیر اقتدارنظام

نخستین نشست مشترک هیئت نظارت و ستاد انتخابات استان یزد امروز تشکیل شد تا هم مجریان برگزاری و هم ناظران انتخابات با یکدیگر به تعامل رسیده و گامی در راستای برگزاری انتخابات باشکوه بردارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) ، استاندار یزد در این نشست با بیان اینکه وظایف ستاد انتخابات و هیئت نظارت از یکدیگر جدا نیست و هر دو برای اقتدار نظام، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و رعایت قانون تلاش می کنند، بر لزوم تعامل بیش از پیش میان ستاد انتخابات و هیئت نظارت بر انتخابات تاکید کرد.

سیدمحمد میرمحمدی بیان کرد: سلامت انتخابات نیز بسیار حائز اهمیت است و رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید داشته‌اند و باید از آرا مردم به عنوان حق الناس، به خوبی پاسداری کرده و امانتداران خوبی برای مردم باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هم مردم و هم کاندیداها باید نسبت به انتخابات اطلاعات و آگاهی کامل داشته باشند، تصریح کرد: نقش مردم در این زمینه بسیار مهم است زیرا هم می‌توانند ناخواسته و از روی ناآگاهی مرتکب تخلف شوند و هم اگر ناآگاه باشند، کاندیداها می‌توانند به هر شکلی که خود می‌خواهند، در عرصه رقابت انتخاباتی وارد شوند.

کاندیداها عرصه انتخابات را میدان برد و باخت تلقی نکنند

استاندار یزد خاطرنشان کرد: کاندیداها نیز به سهم خود وظایفی بر عهده دارند و لازم است قوانین برای آنها تشریح شوند تا هر کاندیدایی، عرصه انتخابات را میدان برد و باخت تلقی نکند.

وی تاکید کرد: این فرهنگ باید تغییر کند که انتخابات، میدانی برای برد و باخت است و کاندیداها باید بدانند که عرصه انتخابات، رقابتی برای انجام مسئولیت و عمل به تعهدات و انجام وظایف نسبت به مردم و نظام اسلامی است.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: کاندیداها نمی‌توانند با تخریب دیگران، خود را برنده میدان بدانند و باید به ارزش‌ها پای‌بند بوده و طرح و برنامه‌های خود را ارائه دهند و اجازه ندارند برخی مسائل را در افکار عمومی به اسم تبلیغ انتخاباتی عرضه کنند.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم احساس وظیفه نسبت به کشور، نظام، مردم و انتخابات و امانت مردم تاکید کرد و افزود: هم در ستاد انتخابات و هم در هیئت نظارت، نباید احساس شود یک خط و حزب سیاسی مقدم بر دیگری است و همه احزاب و گروه‌ها باید در کنار هم و با یک نگاه دیده شوند و وظایف، در قبال هر دوی آنها به یک شکل انجام شود.

آمادگی کامل در استان یزد برای برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد نیز در این نشست با بیان اینکه ستاد انتخابات خود را با هیئت نظارت بیگانه نمی‌داند، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم با تعامل بیشتر، انتخاباتی سالم و قانونمند در استان یزد برگزار کنیم.

محمدعلی طالبی با بیان اینکه جلسات ستاد انتخابات در استان یزد تشکیل و دوره های آموزشی متعددی برگزار شده است، عنوان کرد: در دوره های آموزشی، فرمانداران و بخشداران به شکل ویژه‌ای دیده شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه برخی شعب اخذ رای نیز آماده‌سازی شده است، عنوان کرد: استان یزد امسال برای برگزاری انتخابات به شکل مکانیزه و رایانه ای آمادگی های لازم را دارد.

طالبی ادامه داد: ضمن برگزاری دوره‌های آموزشی که همچنان ادامه دارد، تلاش شده از تجربه برگزاری انتخابات در دوره‌های قبل نیز در استان یزد استفاده شود و با توجه به اینکه برخی فرمانداران جدید، تجربه برگزاری انتخابات را ندارند، از تجربیات افراد دارای تجربه برای راهنمایی آنها استفاده خواهد شد.

فرمانداران معتمدان دارای صلاحیت لازم به هیئت نظارت معرفی کنند

رئیس دفتر شورای نگهبان استان یزد نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه لازم است ستاد انتخابات در استان و شهرستان‌ها همکاری بیشتری با هیئت نظارت داشته باشند، بر لزوم معرفی معتمدان فعال، پویا و دارای صلاحیت از لحاظ مختلف توسط فرمانداران تاکید کرد.

حجت الاسلام ناصر محمدی با بیان اینکه برخی معتمدان معرفی شده، صلاحیت لازم را ندارند یا در زمان لازم، فعال و پویا نیستند، تصریح کرد: لازم است هم در هنگام ثبت نام کاندیداها و هم در زمان تایید صلاحیت آنها، افراد معتمد معرفی شده از سوی فرمانداری، پای کار باشند.

وی با اشاره به اینکه نباید شرایط رد صلاحیت عده ای به دلیل نقص مدارک فراهم شود زیرا آمار رد صلاحیت شده ها بالا می رود، عنوان کرد: برخی کاندیداها پرسشنامه ها را به طور کامل تکمیل نمی کنند یا مدارک آنها دارای نقص است که این امر سبب می شود در بررسی صلاحیت ها، در همان ابتدا این افراد از چرخه حذف و رد صلاحیت شوند.مهر

 

بخش نظردهی بسته شده است..