گزارشی از انتخابات مجلس دهم در یزد:

استاندار اسبق یزد کاندید انتخابات مجلس می شود/کاندیداتوری روانبخش از حوزه میبد و تفت/کاندیداتوری احتمالی بیطرف از حوزه یزد

یک منبع مطلع گفت:غلامعلی سفید استاندار اسبق یزد بعنوان کاندیدای اصلاح طلبان از حوزه میبد و تفت کاندیدای مجلس دهم می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز این منبع مطلب در گفتگوی اختصاصی با تابناک یزد، افزود:وی هم اکنون عضو ارشد حزب جدید اتحاد ملت ایران است که به احتمال زیاد با اجماع اصلاح طلبان یزدی از این حوزه کاندید انتخابات مجلس دهم خواهد شد.


بنابراین گزارش،غلامعلی سفید طی سالهای ۷۶تا ۸۱استانداری یزد را در زمان دولت اصلاحات برعهده داشت.
 

در همین حال،دیروز برخی سایت های و ابسته به حبهه اصولگرایی خبر دادند که قاسم روانبخش فعال سیاسی اصولگرا نیز که به جبهه پایداری تعلق خاطر دارد از حوزه انتخابیه میبد و تفت کاندیدای انتخابات مجلس می شود.


البته از حوزه یزد اگرچه حبیب الله بیطرف وزیر نیرو دولت اصلاحات از یزدیها مشهور اهل سیاست گزینه مطرح برای کاندیداتوری از یزد محسوب می شود اما او چند وقت پیش طی گفتگویی کوتاه اعلام کرد که وارد گود انتخابات مجلس نمی شود . بیطرف یکی از سیاسی‌ترین استانداران یزد بود. او در اشغال لانه جاسوسی نقش داشت و بدین سبب شهرت خاصی پیداکرد. از اتفاقات مهم تاریخ یزد در زمان استانداری بیطرف ،ارتحال آیت الله خاتمی استاد اخلاق و اسوه حلم و بردباری و انتصاب حجت الاسلام والمسلمین محمد علی صدوقی فرزند سومین شهید محراب به عنوان نماینده امام و امام جمعه یزد توسط امام خمینی (ره) می توان نام برد .

افتتاح دانشگاه یزد، مصادره برخی انبارها و پیگیری پروژه آبرسانی از فعالیت‌های مهم بیطرف بود. بیطرف تیم هماهنگی داشت و در مدت ۴سال( از سال ۶۴ تا ۶۸ )طیحضور خود در استانداری یزد کارهای مهمی انجام داد.

با این وصف ،از وی بعنوان گزینه جدی برای انتخابات مجلس از حوزه یزد نام می برند.اما او بازهم طی گفتگویی با بیان اینکه فعلا برنامه ای برای انتخابات ندارد،تصریح کرد:دوستان به بنده اظهار لطف دارند و هر از گاهی که جلسه ای دارند از من اسم می برند.

وی در پاسح به این سوال که اگر بزرگان اصلاحات از شما بخواهند وارد انتخابات شوید،تصمیم شما چیست؟اظهار داشت:باید صبرکرد و دید!

بیطرف در عین حال توضیح داد : در یزد افراد موجه و باصلابتی وجود دارند که می توانند با اجماع جمع وارد گود انتخابات مجلس شوند.

صحبت های بیطرف در حالی بیان می شود که از طرفی دیگر برخی منابع خبری از رایزنی‌ها با دو وزیر سابق برای حضور در انتخابات می‌دهند. گفته می‌شود برخی اصلاح‌طلبان به دنبال نامزدی حبیب‌الله بیطرف هستند و اعتدالگرایان روی وزیری هامانه حساب باز کرده‌اند.

بخش نظردهی بسته شده است..