نشست استانداران منطقه پنج کشور در بیرجند:

استاندار یزد در این جلسه چه گفت؟

استاندار یزد با اشاره به ضرورت ترسیم برنامه بلند مدت ۲۰ یا ۴۰ ساله در حوزه گردشگری استان‌های منطقه پنج، تاکید کرد: اهمیت و ظرفیت گردشگری در این استان‌ها به گونه‌ای است که می‌بایست اقداماتی را پیش بینی و اجرا کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزسیدمحمد میرمحمدی در نشست استانداران منطقه پنج کشور در بیرجند، افزود: در حال حاضر بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا ازصنعت گردشگری به عنوان یک راه مهم برای درآمدزایی استفاده می‌کنند.


وی در ادامه سخنانش تامین آب برای مرزنشینان و روستائیان را ضروری دانست و تاکید کرد: در صورتیکه آب مورد نیاز شرب، کشاورزی و دامداری این عزیزان تامین نشود نمی‌توان در سایر موضوعات و مباحث به توفیقات مورد نظر دست یافت.


میرمحمدی، تقویت زیرساخت‌های مرزی را از دیگر موارد بسیار مهم برای توسعه اقتصاد مرز‌ها دانست و تصریح کرد: باید حداقل‌های معیشت برای مرزنشینان و مناطق مرزی فراهم شود تا بتوان در راستای ماندگاری جمیعت و جلوگیری از مهاجرت آن‌ها به شهر‌ها اقدام موثرتری انجام داد.


وی قاچاق کالا را از جمله آسیب‌های موجود در مناطق مرزی برشمرد و اظهار داشت: استان‌های منطقه پنج کشور دارای ظرفیت‌ها وتوانمندی‌های بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف هستند که می‌تواند برای توسعه اقتصاد مورد توجه قرار گیرد.


استاندار یزد مشکلات زیست محیطی و منابع طبیعی را مورد تاکید قرار داد و افزود: متاسفانه در این زمینه‌ها نیز مشکلاتی در استان‌های منطقه پنج کشور وجود دارد که برای رفع آن‌ها نیز باید چاره اندیشی شده و راه‌های کار‌شناسی شده احصاء و به مسئولین ذی ربط در مرکز ارائه شود.


گفتنی است یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان استان‌های منطقه پنج کشور را تشکیل می‌دهند.خبرآنلاین

بخش نظردهی بسته شده است..