عارف: باید سرمایه های اجتماعی حفظ شود

no-thumbs

محمد رضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید تلاش کنیم سرمایه اجتماعی خلق شده در 24 خردادماه سال 92 حفظ شود و ارتقاء یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزعارف در همایش اصلاح طلبان گیلان تحت عنوان «در امتداد امید» اظهار کرد: انتخابات، مهمترین رویداد کشور در ماه های آینده است و ما امروز، راهی نداریم جز آن که روندی را که مردم بویژه جوانان در ۲۴ خرداد سال ۹۲ خلق کردند، ادامه دهیم.


وی با بیان اینکه باید ۲۴ خرداد از هفتم اسفند بگذرد، افزود: اگر ما توانستیم مسیر را در همین نقطه حساس عبور دهیم، باورم بر این است که نقاط بعدی را نیز طی خواهیم کرد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: باید با همان نگاهی که ۲۴ خرداد را به نتیجه رساندیم، به مسیر خود ادامه دهیم.

راهبردهای عمومی در انتخابات پیش روی مجلس

عارف در ادامه سخنانش با اشاره به راهبردها و رویکردهای خود در رابطه با انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و تقسیم این راهبردها به راهبردهای عمومی و اختصاصی گفت: راهبرد عمومی جنبش اصلاحات، ارتقاء مشارکت مردم است.

وی افزود: باید برنامه ریزی داشته باشیم و آرای خاکستری را به میدان بیاوریم چون، این آراء برای ما ارزشمند است.

وی به مذاکرات هسته ای اشاره و اضافه کرد: این نقش موثر مردم بود که قدرت های بزرگ را پای میز مذاکره با ایران اسلامی آورد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با قدردانی از رهبر معظم انقلاب گفت: رهنمودهای ایشان، به طور شفاف خطوط قرمز را نشان داد و معظم له، با مواضع شفاف خود، شجاعت کارشناسان ما را بالا بردند.

وی بیان داشت: بر همین اساس؛ نگاه غرب و دشمنان انقلاب اسلامی و همه کسانی که سرمایه گذاری کرده بودند تا چهره غیرواقعی از انقلاب نشان دهند، تغییر کرد.

برخی افراد برای دولت مانع تراشی می کنند

عارف در بخش دیگری از سخنانش گفت: این که چه جریانی به مجلس بیاید و چه کسی پیروز شود، یک مسئله ثانویه است.

وی ادامه داد: در حال حاضر، برای این که دولت برنامه های خود را به پیش ببرد؛ توسط برخی افراد که از قبل در مناصبی حضور دارند، مانع تراشی می شود.

وی با بیان این که این مشکلات با توکل به خدا و حضور مردم رفع شدنی است، گفت: آنچه در انتخابات پیش رو اهمیت دارد؛ این است که اتحاد و یکپارچگی را حفظ کنیم.

عارف افزود: ما می خواهیم مجلس در مسیر همراه با مردم و همگام با دولت باشد.

راهبردهای اختصاصی در انتخابات پیش روی مجلس

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در توضیح راهبردهای اختصاصی خود در رابطه با انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت اصلاح طلبان برای کسب کرسی های مجلس ، حداقل ۷۰ درصد است و باید توجه داشته باشیم که کسب اکثریت مجلس، یک آرمان نیست و اگر این امر اتفاق نیفتد، ما مسوول هستیم.

وی از نخبگان اصلاح طلب خواست تا به شرایط ویژه زمان کنونی توجه کنند و افزود: ما چاره ای جز پیروزی نداریم و باید مشکلات داخلی را کنار بگذاریم چراکه کسب این پیروزی، امری طبیعی و دست یافتنی است.

عارف با بیان این که برای کسب اکثریت کرسی های مجلس راهی جز دادن لیستی واحد نداریم، ادامه داد: برای نیل به این مهم، چاره ای جز اجماع نداریم و حرکت ما بر مبنای مشترکات در چارچوب توافقات و گفتمان مشترک است.

وی با تاکید بر ضرورت پرهیز از اختلافات گفت: ترجیح منافع جبهه ای بر منافع حزبی ، مسوولیت پذیری، تلاش حداکثری باید مورد توجه باشد و می بایست در همه حوزه های انتخابیه، مانند ۲۴ خرداد عمل کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: سعه صدر و قدرت تعامل در میان احزاب جبهه اصلاحات را باید بالا ببریم چراکه مبنا بر خرد جمعی است و نباید به اختلافات پرداخته شود.
وی در همین راستا، بر لزوم استفاده از همه نخبگان و شخصیت های تاثیرگذار تاکید کرد.

عارف با یادآوری این که جریان اصولگرایی هشت سال از دولت های نهم و دهم حمایت کرد، گفت: این درحالیست که اکنون هیچکدام مسوولیت این کار را نمی پذیرند در صورتی که اگر احزابی در این میان بودند، مسوولیت کار خود را می پذیرفتند.

وی انتخابات را فرصتی برای خدمت رسانی خواند و افزود: در این میان، باید به سمت احزاب فراگیر پیش برویم و تعداد احزاب را در کشور به عدد معقولی برسانیم.

فضای امید و آرامش در کشور باید حفظ شود

وی فضای کنونی کشور را توأم با آرامش و امید خواند و گفت: نباید این فضای آرامش و امید را برهم بزنیم بلکه باید با رقبا با حفظ هویت ، حداکثر تعامل را داشته باشیم.

عارف با تاکید بر این که باید اصالت گفتمان اصلاحات را فرض بدانیم، خاطرنشان کرد: با حفظ هویت، به مسیر خود ادامه می دهیم و اگر در این میان، رقبا این امر را نپذیرفتند؛ ما راه خود را ادامه می دهیم.

وی با توصیه موکد به جوانان مبنی بر پرهیز از هرگونه حاشیه سازی و نپرداختن به حاشیه ها گفت: در حال حاضر ، شرایط زمانی ما به گونه ای است که نباید به حاشیه ها بپردازیم.

عارف اولویت کنونی را توجه به ظرفیت های جوانان و زنان دانست و ادامه داد: باید حضور جدی زنان و جوانان را مورد توجه قرار دهیم و جوانان و زنانی که آمادگی پذیرفتن مسوولیت سنگین نمایندگی مجلس را دارند، شناسایی کنیم.

وی در همین رابطه افزود: باید این اطمینان به وجود آید که ما نسل اولی ها ، به جوانان باور داریم و خودمان را پل عبور این جوانان می دانیم.

وی با اشاره به رتبه های بالای زنان در رشته های مختلف دانشگاهی اضافه کرد: باید نرخ مشارکت زنان در همه امور تصمیم گیری را بالا ببریم.

مجلسی می خواهیم که در امر توسعه، رفیق دولت باشد

عارف با تصریح این که ما مجلسی می خواهیم که در امر توسعه رفیق دولت باشد نه رقیب دولت؛ گفت: باید نهایت تلاش خود را انجام دهیم تا نمایندگان شایسته به خانه ملت راه یابند.
وی افزود: محوریت اصلی در انتخابات، حوزه های انتخابیه هستند و همین حوزه های انتخابیه باید بگویند که چه کسی کاندیدای ماست و در هر حوزه، باید به یک کاندیدا برسیم.

وی اظهار کرد: مبنای حرکت ما باید ، همدلی، همگرایی و انسجام حداکثری و مبنای تصمیم گیری ما نیز ، اخلاق مداری و خردجمعی باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مبنای حضور ما نیز باید ارتقاء جایگاه مجلس ، حرکت برنامه محور برای رسیدن به مجلسی همگام با دولت و همراه با مردم باشد.

وی در خاتمه این بخش از سخنان خود گفت: تا شب قبل از انتخابات، باید رقیب باشیم اما پس از انتخابات، باید رفاقت پیشه کنیم.

گیلان مهد تفکر اصلاح طلبی

عارف در ادامه سخنان خود در این همایش، گیلان را مهد تفکر اصلاح طلبی دانست و اظهار کرد: یکی از ویژگی های مهم این استان، حضور فعال و موثر مردم آن در همه صحنه ها و رخدادهای کشور بویژه در یکصد سال اخیر است.

وی افزود: جوانان گیلان نیز همواره پشتیبانی خود را با شور، شوق و شعور بالا حفظ کرده اند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که برگزاری چنین همایش هایی برای برگزارکنندگان آن دغدغه هایی دارد ، گفت: امیدواریم به جایی برسیم که همه دست اندر کاران اجرایی کشور، از برگزاری چنین همایش هایی استقبال کنند و اطمینان داشته باشند که این جلسات، جز همدلی و چاره اندیشی برای رفع مشکلات کشور، مقصود دیگری ندارد.

همایش اصلاح طلبان استان گیلان تحت عنوان «در امتداد امید» ، عصر چهارشنبه با حضور محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و حضور پرشور جوانان و فعالان فرهنگی، سیاسی و رسانه ای استان در مجتمع خاتم الانبیاء رشت برگزار شد.

محمدرضا عارف پیش از ظهر امروز نیز با آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت ملاقات کرد.

همچنین صبح امروز (چهارشنبه) دوازدهمین کنفرانس بین المللی انجمن رمز ایران، با حضور محمدرضا عارف رییس انجمن رمز ایران در تالار حکمت دانشگاه گیلان در رشت گشایش یافت.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..