جشنواره «وقف؛ چشمه همیشه جاری» در یزد

no-thumbs

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: چهارمین جشنواره ملی «وقف؛ چشمه همیشه جاری» در رشته‌های وبلاگ‌نویسی، نرم‌افزارهای چند رسانه‌ای و موبایل طی دی‌ماه سال جاری در یزد برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزغلامرضا عادل، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، اظهار کرد: چهارمین جشنواره ملی «وقف؛ چشمه همیشه جاری» در رشته‌های وبلاگ‌نویسی، نرم‌افزارهای چند رسانه‌ای و موبایل به میزبانی استان یزد در در هفته اول نیمه دوم دی‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: ثبت‌نام این جشنواره آغاز شده و علاقه‌مندان می‌توانند  برای اطلاع از آئین‌نامه جشنواره و همچنین، ثبت‌ نام به پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مراجعه کنند.

عادل آخرین مهلت ارسال آثار را ۱۵ آذرماه سال جاری اعلام کرد و گفت: به آثاری که خارج از موضوعات مطرح شده در فراخوان باشد ترتیب اثرداده نخواهد شد.

وی بخش وبلاگ‌نویسی را از جمله موضوعات این جشنواره برشمرد و افزود: وقف و فضای مجازی (ترویج فرهنگ وقف در اینترنت و فضای مجازی، آموزش و خدمات سایبری و…)، پژوهش و تحقیق در حوزه وقف (متون، همایش و وبینار آنلاین پژوهشی و تحقیقاتی، پایگاه داده و …)، آلبوم تصاویر وقف(گالری تصاویر وقف و موقوفات و…)، داستان‌ها، اشعار، دلنوشته‌ها و کوتاه نوشته‌های وقف (محتوای ادبیات داستانی، مینیمال‌ها و پیامک‌های وقف)، دانلود محتوای مرتبط با فرهنگ وقف ( ایجاد مرکز دانلود و دسترسی به محتوای وقف و …)، پادکست و نشریه صوتی( ایستگاه رادیویی اینترنتی با موضوع وقف)، ویدیو کست (کانال ویدیویی با مضمون وقف) در این بخش قرار دارند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد گفت: در بخش نرم‌افزار و چندرسانه‌ای نیز نرم‌افزار چندرسانه‌ای ( نرم‌افزار کاربردی با مضمون وقف شامل صوت و تصویر و متن و…)، فایل آموزشی (پاورپوینت، فلش)، بانک صوت و تصویر وقف (اتوران مناسبتی با موضوع وقف و برنامه‌های فرهنگی)، نشریه الکترونیکی( نسخه‌برداری نرم‌افزاری کتب و مجلات از محتوای مرتبط با وقف) قرار دارد.

وی با اشاره به بخش نرم‌افزار گوشی هوشمند اظهار کرد: اپلیکیشن گوشی هوشمند و تبلت با موضوع و مضمون وقف (آیفون، اندروید، ویندوز)، کتاب صوتی و بازی (بازی‌های فکری و فایل‌های صوتی با موضوع معرفی، ترویج و آموزش فرهنگ وقف) از موضوعات این بخش است.

وی یادآور شد: تلفن ۳۷۳۳۰۳۲۹-۰۳۵ نیز پاسخگوی علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره خواهد بود.

بخش نظردهی بسته شده است..