بی‌توجهی هیات فوتبال یزد به تیم‌های پایه

no-thumbs

درخواست هیات فوتبال استان مبنی بر پرداخت حق ثبت نام در لیگ فوتبال مدارس پایه‌ و پرداخت کردن هزینه بازی، فعالان این حوزه را از همکاری با هیات فوتبال استان منصرف کرده و آنها مدعی هستند که هیات فوتبال استان تنها به دنبال از بین بردن تیم‌های پایه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزباشگاه‌های فوتبال پایه و مدارس فوتبال یزد در اعتراض به عملکرد هیات فوتبال استان، اتحادیه‌ای تشکیل دادند و طی مصوبه‌ای اعلام کردندکه در مسابقات فوتبالی که تحت نظر هیات فوتبال استان برگزار می‌شود، شرکت نخواهند کرد و قرار شد از این به بعد زیر نظر هیات فوتبال شهرستان یزد فعالیت کنند.
مدارس پایه فوتبال در استان به دنبال درخواست هزینه ثبت نام و هزینه برگزاری مسابقات برای تیم‌های پایه از سوی هیات فوتبال، فریاد جدایی سردادند و اعلام کردند به دلیل ناتوانی در پرداخت این هزینه‌ها، تمایلی به ادامه همکاری با هیات فوتبال استان ندارند.
هیات فوتبال استان برای شرکت تیم‌های پایه استان در لیگ برتر مدارس فوتبال درخواست‌های متفاوتی را برای پرداخت هزینه ثبت‌نام در لیگ از ۴۰۰هزار تومان به بالا مطرح کرده است و از آنان خواسته به ازای هر مسابقه تمام هزینه‌های بازی را که حدود ۴۰۰هزار تومان است، پرداخت کنند.
متولیان تیم‌های پایه فوتبال استان مدعی هستند که تیم‌های پایه به دلیل نداشتن پشتوانه مالی، توانایی پرداخت این هزینه‌ها را ندارند از این رو از شرکت در لیگ برتر هیات فوتبال استان انصراف داده‌اند و قرار است زیر نظر هیات فوتبال شهرستان فعالیت کنند.

بی‌توجهی مسئولان به تیم‌های پایه
مدیرعامل و مربی باشگاه استیلاکویر یزد و یکی از اعضای این اتحادیه مدعی است که هیات فوتبال استان به جای فراهم کردن شرایط برای استعدادیابی، به دنبال پایمال کردن تیم‌های پایه است.
«محمدحسین میرحسینی» می‌افزاید: هیچ وقت مسئولان هیات فوتبال آن گونه که برای تیم‌های فولاد و تربیت کار می‌کنند و برای حیاتشان می‌جنگند، برای تیم‌های پایه و حتی تیم نوجوانان استیلاکویر که تنها سهمیه لیگ برتری فوتبال استان در کشور است، وقت نمی‌گذارند و حاضر به حمایت کردن از آن نیستند.
وی ادامه می‌دهد: وقتی گلایه‌ها و انتقاداتم درباره حمایت نکردن مسئولان هیات فوتبال استان و وضعیت اقتصادی ضعیف تیم‌های پایه به دبیر هیات فوتبال استان منتقل شد، تنها پاسخ این بود که « هرکس پول ندارد، باید از فوتبال برود و در مسابقات شرکت نکند. بروید به سلامت!». این مربی فوتبال می‌گوید: هیات فوتبال نباید به هیچ عنوان از تیم‌های پایه برای ثبت نام پول بگیرد و علاوه بر آن باید نقش حمایتی خود را پررنگ‌تر کرده و تیم‌های پایه را که برای استعدادیابی کار می‌کنند زیر بال و پر خود بگیرد.
میرحسینی می‌افزاید: هیات فوتبال استان در کنار دریافت هزینه ۱۰هزار تومانی به ازای هر نفر عضویت در باشگاه‌های پایه، هزینه ثبت نام هم از ما می‌گیرد در حالی که هیچ نقشی در تامین هزینه مدارس فوتبال ندارد. وی با اشاره به این‌که زمین تمرین مدارس فوتبال پایه باید گران‌تر از سایر تیم‌ها اجاره شود، می‌افزاید: با این همه، هیات فوتبال بدترین سئانس‌ها را با بیشترین قیمت در اختیار مدارس فوتبال قرار می‌دهد.

آموزش ۴ هزار فوتبالیست در مدارس
مدیر و مربی باشگاه استقامت نوین نیز در این باره می‌گوید: شهرستان یزد بیش از ۱۰تیم پایه با ۸۰۰‌بازیکن مستعد دارد و حدود ۴هزار فوتبالیست پایه نیز در این مدارس در حال آموزش هستند.
«فرهاد موجوی» با گلایه از بی‌توجهی هیات فوتبال به تیم‌های پایه می‌گوید: سالی یکبار در زمان برگزاری مسابقات شاهد حضور مسئولان هیات فوتبال هستیم و آن وقت هم فقط از ما شهریه می‌خواهند. وی با اشاره به نبود حمایت در حوزه اختصاص زمین چمن به این تیم‌ها ادامه می‌دهد: بچه‌های نونهال و نوجوان مجبورند در بدترین ساعت‌های تمرین مثل صبح زود و یا ظهر، تمرین کنند. وی با اشاره به تحمل هزینه‌های سنگین از سوی علاقه‌مندان تقویت فوتبال پایه در استان، می‌افزاید: مدیران تیم‌های پایه به دلیل قبول دستورات هیات فوتبال، مقصرند.

زورشان به تیم‌های بزرگ نمی‌رسد!
مدیر و مربی باشگاه شاهین یزد نیز دلیل دریافت شهریه از تیم‌های پایه را گذراندن امورات هیات فوتبال استان اعلام می‌کند و می‌افزاید: مسئولان هیات فوتبال استان باید استعفا بدهند و تا آن زمان تیم‌های پایه نباید با هیات فوتبال استان همکاری کنند از این رو همکاری با هیات فوتبال شهرستان را دنبال کردیم.
«محمدحسن نادری»با بیان این‌که تفرقه بین دست‌اندرکاران فوتبال یزد، زیاد است، ادامه می‌دهد: وقتی متولیان فوتبال زورشان به تیم‌های بزرگ نمی‌رسد می‌خواهند از تیم‌های پایه شهریه بگیرند.
وی با اشاره به نبود هماهنگی برای برگزاری مسابقات می‌افزاید: اعضای تیم ما به دلیل نداشتن زمین چمن، در زمین خاکی در بافت تاریخی تمرین می‌کنند و حاضر بودیم زمین تیم‌های بزرگ را با هزینه بیشتری اجاره کنیم اما موفق نشدیم.

هدف از دریافت هزینه، سنگ‌اندازی بود
دبیر هیات فوتبال استان می‌گوید: سیاست هیات فوتبال استان برای دریافت هزینه ثبت نام و هزینه بازی از تیم‌های پایه استان، سنگ‌اندازی برای هدایت آنها به سمت هیات فوتبال شهرستان است.
«صادق شاکری» می‌افزاید: اگر هیات فوتبال استان به صورت واضح اعلام می‌کرد که قصد برگزاری لیگ مدارس فوتبال را ندارد، با مخالفت‌هایی مواجه می‌شد از این رو تصمیم گرفت شرایطی ایجاد کند که تیم‌ها خودشان از شرکت در لیگ انصراف بدهند.همشهری

بخش نظردهی بسته شده است..