عزاداری مردم یزد صحیح‌ترین نوع عزاداری در کشور

no-thumbs

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: عزاداری مردم یزد صحیح‌ترین و سالم‌ترین نوع عزاداری در کشور است به طوری که امروز عزاداری کشور متاثر از عزاداری مردم یزد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزرضا معممی مقدم،در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان یزد در اداره تبلیغات اسلامی این استان با بیان اینکه این ستاد یک قرارگاه مناسبتی است، اظهار داشت: اگر مسئولان بدانند این قرارگاه از چه حوزه تاثیری برخوردار است، اولویت اول خود را حضور در این جلسات قرار می‌دهند.

وی با اشاره به پیام رهبری در مورد هیئت باغ گندم یزد بیان کرد: عزاداری مردم یزد، صحیح‌ترین و سالم‌ترین نوع عزاداری در کشور است به طوری که امروز عزاداری کشور متاثر از عزاداری مردم یزد است.

معممی مقدم با بیان اینکه هر چه مردم در این مجالس حضور داشته باشند، از آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی کاسته می‌شود، تصریح کرد: امروز صیانت از مجالس عزاداری کمتر از صیانت از خیمه‌های امام حسین (ع) نیست.

وی، یکی از رسالت‌های ستاد ساماندهی شئون فرهنگی را ریشه‌یابی و مهندسی معضلات مناسبتی دانست و اظهار داشت: شایسته و بایسته است که ستاد ساماندهی در صورت بروز مشکل، آن را ریشه‌یابی و از برخورد سطحی پرهیز کند.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی، مجموعه‌ای سیاست‌گذار با رویکرد فرهنگی است، افزود: در این ستاد باید در زمینه نذر فرهنگی در هیئت‌های مذهبی برنامه‌ریزی شود.

معممی مقدم با اشاره به طرح شدن مطالب تفرقه انگیز توسط تعدادی از افراد در برخی از هیئات مذهبی تصریح کرد: هر کس به طبل اختلاف بکوبد خائن است، خواه شیعه و خواه سنی باشد.

وی با اشاره به در پیش بودن عید سعید غدیر یادآور شد: غدیر نماد حقانیت شیعه و محرم سند مظلومیت شیعه است اما متاسفانه گاهی مشاهده می‌شود هنوز مناسبت غدیر تمام نشده است، عده‌ای علم‌های عزا برافراشته‌اند و لازم است جشن و عزا به یک اندازه مورد توجه باشند.ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..