دبیرشورای هماهنگی بیمه‌های دولتی استان یزد:

بیمه‌های دولتی یزد ۲۹۰۰ میلیاردخسارت پرداخت کردند

دبیرشورای هماهنگی بیمه‌های دولتی استان یزد با بیان این مطلب که ۸۵ درصد موتورسیکلت‌ها در یزد فاقد بیمه هستند، گفت: در چهار ماه نخست امسال، بیمه‌های دولتی یزد ۲۹۰ میلیارد ریال خسارت پرداخت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزحسنعلی طالعی‌ در نشست خبری مدیران ادارات تابعه وزارت اقتصاد و دارایی استان یزد با اصحاب رسانه که به میزبانی بانک سپه یزد برگزار شد، اظهار داشت: احساس امنیت از اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین نیازهای بشریت است و از گذشته‌های دور، بلایا و خطرهایی بود که سلامت افراد را به خطر می‌انداخته است.

وی با بیان این مطلب که ماموریت اصلی صنعت بیمه عرضه آرامش و اطمینان به جامعه هست، گفت: ظریب نفوذ بیمه در کشور طبق آخرین آمار ۱ و ۷۳ ولی در استان یزد ۲ و هفت دهم درصد است.

دبیر شورای هماهنگی بیمه‌های دولتی استان یزد خاطرنشان کرد: در حق بیمه سرانه استان یزد در بخش بیمه‌های بازرگانی جایگاه دوم کشور را با ۳۴۰ هزار تومان دارد در صورتی که در کشور این رقم ۲۷۰ هزار تومان است.

طالعی با اشاره به اینکه بیمه‌های بازرگانی به دو صورت اختیاری و اجباری انجام می‌شود، گفت: بیشترین حق بیمه‌ای که پرداخت می‌شود در زمینه اتومبیل و به ویژه شخص ثالث است.

دبیر شورای هماهنگی بیمه‌های دولتی استان یزد با بیان این مطلب که حدود ۱۵ درصد موتورسیکلت‌ها در استان یزد بیمه هستند و ۸۵ درصد بیمه ندارند، خاطرنشان کرد: برای مالکین موتورهایی که ساکن یزد هستند، نسبت به تعرفه‌های جانبی ۱۰ درصد تخفیف به صورت تقسیط اقدام می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در چهارماهه اول امسال نزدیک به ۲۹ میلیارد تومان خسارت پرداخت کردیم که نسبت به سال قبل ۱۸ درصد افزایش یافته است.

دبیر شورای هماهنگی بیمه‌های دولتی استان یزد تصریح کرد: در سال‌های ۹۰ و ۹۱، پرداخت خسارت ۱۲۹ میلیارد تومان بوده ولی در سال‌های ۹۲ و ۹۳ نزدیک به ۱۹۲میلیارد تومان پرداخت کردیم که با افزایش روبرو بوده است.

طالعی با بیان این مطلب که بیمه‌ها از نظر تقسیم‌بندی به زندگی و غیر زندگی تقسیم می‌شود، گفت: بیمه‌های زندگی یا عمر حدود ۵۶ درصد حق بیمه‌های دنیا است ولی در ایران این عدد ۹ و یک دهم درصد است که نشان می‌دهد ما در این زمینه با جهان خیلی فاصله داریم.

وی با اشاره به اینکه در مجموع سال‌های ۹۰ و ۹۱ نزدیک  10 هزار و ۸۰۰ مورد بیمه عمر با حق بیمه ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان  و در سال‌های ۹۲ و ۹۳ نزدیک به ۱۴ هزار بیمه‌نامه با ۲۰ میلیارد تومان انجام شد، گفت: سرانه استفاده موتورسیکلت در استان یزد چهار برابر سرانه کشوری است و بیشترین مصدوم و زیان دیده حوادث ترافیکی استان یزد هم موتورسوار و سرنشین آن است.تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..