۱۰ درصد مردم یزد از سرمایه‌گذاران بورس هستند

no-thumbs

مدیر بورس منطقه‌ای یزد با اشاره به اینکه در حال حاضر 100 هزار سهامدار به صورت فعال در بورس یزد فعالیت می‌کنند، گفت: 10 درصد مردم یزد پس‌اندازهای خود را در بورس سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزعلی‌اکبر جعفری،در نشست خبری مدیران دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت اقتصاد و دارایی در استان یزد اظهار داشت: مردم یزد اهل پس‌انداز و سرمایه‌گذاری مولد هستند و به رغم اینکه استان یزد جمعیت قابل‌توجهی نسبت به بسیاری از استان‌های کشور ندارد، رتبه پنجم را در زمینه گردش سرمایه در بورس داراست.

وی عنوان کرد: طی دو سال اخیر در بورس استان یزد ۶ میلیارد و ۵۰۰ سهم به ارزش ۲۲ هزار و ۸۱۶ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفته و امسال یک میلیارد و ۶۳۵ میلیون سهم به ارزش ۳ هزار و ۱۸۳ میلیارد ریال در این مرکز مبادله شده است.

جعفری یادآور شد: بیش از ۱۰ هزار نفر نیز به تعداد سرمایه‌گذاران یزد در بورس اضافه شده به نحوی که در حال حاضر، ۱۰۰ هزار سهامدار به صورت فعال در بورس یزد فعالیت می‌کنند که این به معنای سهامداری ۱۰ درصد مردم یزد در بورس است.

مدیر بورس منطقه‌ای یزد با بیان اینکه متوسط سرمایه‌گذاری مردم در بورس پنج درصد جمعیت هر استان است، افزود: مردم یزد با مشارکت در این فعالیت اقتصادی، سرمایه‌‌های خود را به سمت تولید هدایت کرده‌اند.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: طی دو سال گذشته شاهد افزایش ۸۸ درصدی حجم معاملات و افزایش ۶۰ درصدی ارزش معاملات در بورس منطقه‌ای یزد بوده‌ایم و آمار سرمایه‌گذاران جدید بورس یزد نیز ۸۵ درصد افزایش یافته است.

این مسئول، تعداد کارگزاران فعال بورس یزد را نیز دارای افزایش ۳۰ درصدی خواند و خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۴۰ کارگزار فعال در سطح استان یزد مشغول به فعالیت هستند.

وی همچنین با بیان اینکه پیش از تنها یک دفتر بورس منطقه‌ای در یزد دایر بود، تالارهای بورس در شهرستان‌های مختلف استان یزد نیز گسترش یافته به نحوی که در دو شهرستان تالار بورس راه‌اندازی شده و در دو شهرستان دیگر نیز در دست راه‌اندازی است.فارس

بخش نظردهی بسته شده است..