برگزاری همایش‌های بین‌رشته‌ای دریزد

no-thumbs

رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی یزد از برگزاری همایش‌های بین‌رشته‌ای در دستور کار این دانشکده خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزدکتر محمود حاجی‌صفری عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد از اوضاع خوب این دانشکده چه از نظر تعداد دانشجو و چه از نظر خدمات آموزشی ارائه شده خبر داد و به خبرنگار یزدی نیوز گفت: این دانشکده حدود ۴۶۰۰ دانشجو دارد که از این تعداد ۷۰ دانشجو در مقطع دکتری تخصصی، ۲۵۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و بیش از ۲۰۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: مقطع کارشناسی این دانشکده در ۶ رشته و ۱۵ گرایش، مقطع کارشناسی ارشد در ۹ رشته و ۱۷ گرایش و مقطع دکتری تخصصی در ۵ رشته و ۷ گرایش فعالیت دارد که با تنوع و تعداد رشته‌ها همایش‌های ملی بین‌رشته‌ای در دستور کار این دانشکده قرار دارد و همایش ملی شیمی، صنایع غذایی و محیط زیست که بهمن امسال به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار می‌شود از نمونه این همایش‌های بین‌رشته‌ای است.

حاجی‌صفری در مورد بازار کار رشته‌های تحصیلی در این دانشگاه اظهار کرد: دانشجویان رشته‌های فنی و مهندسی ماهیتاً خود کارآفرین هستند بویژه در مقطع تحصیلات تکمیلی و به طور کلی به سه گروه تقسیم می‌شوند، یک دسته دانشجویانی هستند که با عقد قراردادهایی به صنعت خدمت می‌کنند و دسته دوم دانشجویانی هستند که با حضور قبلی در صنایع با فراگیری دانش‌های تکمیلی که از سوی دانشگاه آموزش داده می‌شوند، جایگاه بهتر و مناسب تری پیدا می‌کنند و دسته سوم دانشجویانی هستند که ادامه تحصیل می‌دهند و با انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی جامع و کامل خود به گونه‌ای تولید کننده علم خواهند بود.

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به علت پرداخت شهریه و دغدغه خاطر جبران هزینه‌ها زودتر از دیگر فارغ التحصیلان جذب بازار کار می‌شوند و در نتیجه موفق‌تر و به اهداف ترسیم کرده زندگی خود نزدیک تر خواهند شد

 
 

این استاد دانشگاه در مورد پررونق‌تر شدن رشته‌های فنی و مهندسی دانشگاه به آنا گفت: با تشکیل جلسات منظم و تعیین نیازهای بازار صنعت، صاحبان صنایع و مشاغل را به تکمیل تحصیل فراخواندیم. برنامه‌های منظم و قابل تأملی در ساعات کلاس و برگزاری کلاس‌ها ارائه دادیم و به این طریق رشته‌هایی که نیمه فعال بود اکنون فعال‌تر شده و در سال تحصیلی جدید نیز رونق و جان تازه‌ای خواهد گرفت.

حاجی‌صفری در باره کیفی سازی آموزش در دانشگاه آزاد اسلامی یزد خاطرنشان کرد: سومین دهه از حیات دانشگاه آزاد اسلامی دهه کیفیت نامگذاری شده و دانشگاه آزاد اسلامی یزد نیز از قاعده مستثنی نیست. دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی یزد تمام تلاش خود را می‌کند تا با بهره گیری از استادان صاحب‌نام و اندیشمند استان و در مواقعی در صورت لزوم خارج از استان در راستای کیفی‌سازی آموزش گام‌های مثبتی بردارد و نیروی کارآفرین به جامعه و اقتصاد کشور تحویل دهد.

رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی یزد از امکانات خوب آزمایشگاهی و کارگاهی این دانشکده خبر داد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یزد در زمینه کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها با دانشگاه‌های دولتی رقابت می‌کند و امکانات خوب و آزمایشگاه‌های مناسب این دانشگاه تقریبا تمام نیاز دانشجویان به ویژه دانشجویان مقطع دکتری را خواهد داد.

وی ورود دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد به بازار کار را سریعتر از فارغ‌التحصیلان دیگر دانشگاه‌ها عنوان و اظهار کرد: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به علت پرداخت شهریه و دغدغه خاطر جبران هزینه‌ها زودتر از دیگر فارغ التحصیلان جذب بازار کار می‌شوند و در نتیجه موفق‌تر و به اهداف ترسیم کرده زندگی خود نزدیک تر خواهند شد.

دکتر محمود حاجی صفری

 

بخش نظردهی بسته شده است..