۲۹هزار خانوار در یزد زیر چتر کمیته امداد

no-thumbs

مدیر کل کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) استان یزد گفت: 28 هزار و 918 خانوار محروم و نیازمند در استان تحت حمایت این نهاد هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحمد اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه یزد، توضیح داد: در حال حاضر ۲۳ هزار و ۱۶۲خانوار با جمعیت ۴۶ هزار و ۶۳۱ نفر تحت پوشش طرح مددجویی و حدود ۵۷۵۶ خانوار با جمعیت ۹۲۴۰ نفر در استان تحت پوشش طرح شهید رجایی قرار دارند که در ۳۶ سال گذشته بیش از ۲۷۰۰ میلیارد ریال به آنها پرداخت شده است.

 

وی درباره توانمندسازی و خودکفا کردن مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در استان، گفت: در همین راستا می‌توان به پرداخت وام خودکفایی و اشتغال به ۳۰ هزار و ۷۲۷ خانوار نیازمند به مبلغ یک‌هزار و ۵۹۸ میلیارد ریال، فراهم کردن زمینه فراگیری ۱۱۸هزار و ۲۲۹ نفر از مددجویان تحت پوشش از آموزش‌های فنی وحرفه‎ای و همچنین کاریابی برای ۶۵۶۷ نفر از مددجویان مستعد خودکفایی در استان اشاره کرد.

 

اکبری با تاکید بر اینکه یکی از راه‌های مؤثر جهت جلوگیری از انتقال فقر به نسل‌های بعدی، ارائه خدمات اصولی و هدفمند فرهنگی و آموزشی به دانش‌آموزان، دانشجویان و خانواده آنان است، اظهار کرد: خوشبختانه این نهاد اهتمام ویژه‌ای در این بخش دارد و تا پایان سال تحصیلی ۹۳-۹۲ تعداد ۳۸۴۵ نفر دانش‎آموز و ۱۳۵۷ نفر دانشجوی استان را تحت پوشش قرار داده و از خدمات فرهنگی و آموزشی این نهاد بهره‌مند کرده که در این رابطه از ابتدای انقلاب تاکنون اعتباری معادل ۱۴۰ میلیارد ریال هزینه شده ‌است.

 

وی در مورد خدماتی که کمیته امداد در این مدت در بخش بهداشت و درمان به نیازمندان ارائه کرده است، گفت: رسیدگی به امور بهداشتی و درمانی نیازمندان، همواره یکی از دغدغه‌های مهم این نهاد بوده است و از ابتدای تأسیس این نهاد مقدس تا پایان سال گذشته در این رابطه قریب به ۱۳ هزار نفر از اقشار نیازمند از خدمات این بخش در استان بهره‌مند شده‌اند و اعتباری بالغ بر ۱۹۸ میلیارد ریال در این خصوص هزینه شده ‌است.

 

مدیر کل کمیته امداد استان در مورد عمده فعالیت‌های کمیته امداد در زمینه عمرانی و ایجاد سرپناه برای محرومان عنوان کرد: این نهاد، مسئله تأمین مسکن مددجویان و نیاز به سرپناه و محلی امن برای آسایش و گذران زندگی آنان را همواره مدنظر داشته و در کنار سایر خدمات خود در این خصوص فعالیت‌ها و خدمات قابل توجهی داشته‌ است.

 

وی ادامه داد: در مدت ۳۶ سال فعالیت کمیته امداد استان با تخصیص اعتباری بالغ بر ۳۱۰ میلیارد ریال در زمینه‌ی ساخت و خرید ۴۱۵۸ مورد منزل مسکونی و همچنین تعمیر، بازسازی و انشعابات ۲۴ هزار و ۳۸ مورد واحد مسکونی اقدام شده است.

 

اکبری، یکی از طرح‌هایی که مورد استقبال شایسته مردم قرار گرفته را طرح اکرام ایتام در استان ذکر کرد و گفت: ای طرح از نیمه دوم سال ۱۳۷۸ از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) به اجرا درآمد که به موجب آن حمایت مالی از ایتام تحت پوشش این نهاد به خیرین و حامیان واگذار می‎شود.

 

وی تصریح کرد: در این طرح، هر حامی با پذیرفتن حمایت یک یا چند یتیم، ماهیانه حداقل ۳۰۰ هزار ریال به حساب بانکی هر کدام از آنان واریز می‎کند که در این مورد تا پایان سال گذشته، تعداد ۱۶۹۸ یتیم تحت پوشش امداد از حمایت ۱۲ هزار و ۶۶۹حامی نیکوکار به مبلغ بالغ بر ۱۴۹میلیارد ریال بهره‌مند شده‌اند.

 

اکبری از جمله دیگر اقدامات این نهاد را تامین جهیزیه نوعروسان و تازه دامادهای نیازمند ذکر کرد و گفت: این نهاد از سال ۱۳۷۰ تاکنون کمک به ازدواج و تهیه جهیزیه نوعروسان تحت پوشش را نیز جزو برنامه‌های حمایتی خود قرار داده و تاکنون نسبت به تامین جهیزیه ۱۲ هزار و ۶۸۴ نوعروس، ۹۹۲۴ زن ازدواج مجدد کرده و نیز کمک هزینه ازدواج تازه دامادها با اختصاص مبلغ ۸۶ میلیارد ریال اقدام کرده است.

 

وی بیان کرد: یکی از سیاست‌های کمیته‌ امداد، ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه به جای کمک‌های بلاعوض به مددجویان و نیازمندان است که در در این راستا تاکنون بیش از ۳۶۴ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه کارگشایی به ۶۷ هزار و ۸۴۳ خانوار نیازمند پرداخت شده ‌است.

 

این مقام مسئول در رابطه با اقدامات انجام شده توسط آن نهاد دولتی جهت اطعام گرسنگان و محرومان در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: این نهاد تاکنون در ماه‌های رمضان نسبت به اطعام ۲ میلیون و ۴۶۱ هزار و ۷۶۱ نفر از مددجویان، دانش‎آموزان، دانشجویان و طلاب تحت پوشش خود با اختصاص مبلغ ۳۱۰ میلیارد ریال اقدام کرده‌ است.

 

اکبری، درآمد کمیته امداد استان را از محل درآمدهای محلی، کمک‌های مردمی و صدقات در طول فعالیت از بدو انقلاب تاکنون را مبلغی بالغ بر ۱۲۸۸ میلیارد ریال، ذکر و تاکید کرد: این نهاد این درآمدها را جمع‌آوری و به نیازمندان واقعی اهداء کرده ‌است. در طول این مدت ۱۸۲ هزار و ۲۷۷ عدد صندوق صدقات بین مردم، نهاد‎ها، سازمان‌ها و مراکز عمومی، توزیع و نصب شده ‌است.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان یادآور شد: مردم نوعدوست و خداجو می‌توانند علاوه بر مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد در سراسر استان، از طریق سامانه تلفن چهار رقمی ۱۸۱۱ یا سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۸۱۱ یا مراجعه به سایت این نهاد به آدرس WWW.EMDAD.IR با کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در ارتباط باشند.

بخش نظردهی بسته شده است..