تا پایان امسال:

تکمیل واحدهای مسکن مهر در یزد

مدیر کل راه و شهرسازی استان یزد، افتتاح کامل طرح مسکن مهر استان تا پایان سال جاری را نوید داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزغلامرضا رضایی در خصوص مهمترین شاخص‌های حمل و نقل جاده‌ای استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه یزد، اظهار کرد: مجموع طرح‌های مسکن مهر استان شامل ۲۲ هزار و ۴۶ واحد است که شامل ۸۶۸۰ واحد تعاونی مسکن مهر، ۱۸۱۸ واحد سه جانبه مسکن مهر، ۹۴۳ واحد خیرین، ۶۰۷ واحد مسکن بهزیستی، ۱۱۰۲ واحد اجاره‌داری پنج ساله و ۵۱۵۱ واحد خود مالکی است.

 

وی با با بیان اینکه در مجموع تاکنون ۱۴ هزار و ۹۸۶ واحد مسکن مهر افتتاح شده است، افزود: از این تعداد ۵۷۳۹ واحد در دوره دولت یازدهم افتتاح شده است. در حال حاضر تعداد واحدهای آماده افتتاح نیز ۲۳۹۶ واحد است و در برنامه داریم که مسکن مهر استان را تا پایان سال جاری به طور کامل مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

 

رضایی با بیان اینکه بر اساس آمارنامه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، مجموع راه‌های اصلی و فرعی تحت پوشش وزارت و شهرسازی در استان یزد ۲۳۵۳ کیلومتر است، ادامه داد: این راه‌ها شامل ۶۵۳ کیلومتر بزرگراه است که ۴.۵ درصد از بزرگراه‌های کشور را شامل می‌شود. ۶۶۳ کیلومتر راه‌اصلی، ۱۰۳۷ کیلومتر راه فرعی و نهایتاً ۲۱۷۵ کیلومتر راه روستایی را شامل می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه طول کل راه‌های شریانی کشور ۳۴ هزار و ۶۳۳ کیلومتر است که استان یزد با ۱۱۶۶ کیلومتر سهم ۳.۳ درصد از طول راه‌های کشور دارد، خاطرنشان کرد: با وجود سهم و رتبه بالای استان در طول راه‌ها در کشور که یزد را در جایگاه ۱۳ ام قرار داده، خوشبختانه میزان و رتبه تلفات جاده‌ای استان در رده‌ی آخر کشور و آمارها پایین است که بیانگر ایمنی بالای راه‌های استان نسبت به کشور است. این موفقیت در حالی نصیب استان شده که از لحاظ سرانه اعتبار فصل حمل و نقل، سرانه اعتبارات هزینه‌ای و سرانه اعتبار به طول راه‌ها برای استان نامناسب و استان را از این لحاظ در مکان سی‌ام استان‌های کشور قرار داده است.

 

مدیر کل راه و شهرسازی استان در مقایسه تلفات جاده‌ای استان یزد با کشور، گفت: سهم راه‌های استان یزد از کشور ۲.۷ درصد و سهم تلفات جاده‌ای استان از کشور ۱.۲۸ درصد است. همچنین تلفات جاده‌ای در هر ۱۰۰ کیلومتر برای کشور ۱۲.۷ مورد و برای استان تنها ۶ مورد است. در حالی که تلفات برون ‌شهری کشور ۱۰ هزار و ۹۵۱ نفر بوده این رقم برای راه‌های استان ۱۴۱ نفر بوده کمترین میزان تلفات کشوری محسوب می‌شود.

 

وی اعتبار استانی این اداره‌ کل در سال گذشته را بالغ بر ۵۵۷ میلیارد ریال ذکر کرد و ادامه داد: بیش از ۱۸۱ میلیارد ریال آن تاکنون تخصیص یافته است. جمع کل اعتبارات مصوب استان در سال ۱۳۹۳ نیز ۱۲۳۱ میلیارد ریال بوده که ۶۸۹ میلیارد ریال آن تخصیص یافته ‌است.

 

رضایی از اقدامات صورت گرفته در حوزه راه‌سازی استان طی سال‌های ۹۲ و ۹۳ به پیگیری عملیات اجرایی ساخت بزرگراه و باند دوم راه‌های استان در قالب چهار طرح به طول ۱۱۰ کیلومتر، اشاره و خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته اعتباری بالغ بر ۴۶ میلیارد ریال در این طرح‌ها هزینه شده ولی اتمام آنها نیازمند بیش از ۴۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار است. علاوه بر این ادامه عملیات اجرایی ساخت راه اصلی بالغ بر ۱۹۰ کیلومتر در قالب سه طرح و نیز بهسازی و ارتقای راه‌های فرعی به راه اصلی به طول ۵۰ کیلومتر نیز از دیگر اقدامات این اداره کل در سال‌های مذکور بوده ‌است.

 

وی خاطرنشان کرد: از مهمترین طرح‌های ملی راه‌سازی استان می‌توان به ساخت باند دوم یزد – طبس، کنار گذر زارچ – اشکذر، بزرگراه یزد- بافق، ساخت راه اصلی بهاباد – دربند – نایبند، بهسازی محور یزد- خاتم، ساخت راه اصلی زرند – بافق، ساخت راه ندوشن – ورزنه و ساخت راه ابرکوه – مروست اشاره کرد.

 

مدیر کل راه و شهرسازی استان در خصوص فعالیت‌های این اداره ‌کل در حوزه راهداری بیان کرد: در سال گذشته برای افزایش ایمنی راه‌های استان، اقدام به خط‌کشی ۲۵۹۵ کیلومتر از راه‌ها، نصب ۷۲۷۰ عدد تابلو و نیز نصب ۴۳ کیلومتر گاردریل در راه‌های استان شد که نتیجه آن کاهش نزدیک به پنج درصد تلفات جاده‌ای استان نسبت به سال قبل بود و در ادامه این روند نیز در سه ماهه اول سال‌جاری شاهد کاهش تلفات جاده‌ای به میزان ۲۰ درصد بوده‌ایم.

 

رضایی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه تهیه طرح‌های توسعه شهری، اظهار کرد: در این راستا تاکنون ۲۲ طرح توسعه شهری در دست اقدام است که شامل یک طرح مجموعه شهری، یک طرح ناحیه‌ای، یک طرح طراحی شهری و مناسب‌سازی و ۱۹طرح جامع تفصیلی شهرهای مختلف است. هفت طرح از این مجموعه در حال حاضر تهیه و ابلاغ شده و بقیه نیز در مراحل مختلف تهیه، بررسی و تصویب هستند.

 

مدیر کل راه و شهرسازی استان به طرح‌های مورد بهره‌برداری در هفته دولت امسال اشاره کرد و گفت: ۲۰ طرح راه و شهرسازی در استان به بهره‌برداری ‌رسید که برای اجرای آنها اعتباری بالغ بر ۱۹۹ میلیارد ریال هزینه شده است.

بخش نظردهی بسته شده است..