آغاز مرمت آب‌انبارهای سه‌تایی احمدآباد

no-thumbs

شهردار احمدآباد شهرستان اردکان از آغاز عملیات مرمت و بازسازی آب‌انبارهای سه‌تایی این شهر با 500 میلیون ریال اعتبار خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از  همشهری «حمیدرضا تقوی» گفت: طرح مرمت و باز سازی مجموعه آب‌انبار ۳ تایی احمدآباد برای حفظ و احیای بناهای تاریخی از سوی شهرداری در دستور کار قرار گرفته است. وی ادامه داد: با توجه به اینکه آب انبارها از بناهای منحصر به فرد کشور و از شاخصه‌های مهم تاریخی شهر احمدآباد به شمار می‌روند، اعتبار ویژه‌ای از سوی شهرداری برای مرمت آنها در نظر گرفته شده است. این مسئول گفت: عملیات مرمت این سازه‌های تاریخی آبی، شامل بازسازی قسمت‌های تخریب شده، اصلاح و مرمت قسمت‌های آسیب‌دیده، بدنه‌سازی، کف‌سازی، لایروبی مخازن و نورپردازی است.
تقوی اضافه کرد: شدت گرما توام با کمبود شدید آب در مناطق کویری ایران، هنرمندان این سرزمین‎‎ را در گذشته‎‎های دور بر آن داشت تا در دل زمین به ایجاد محلی به نام «آب انبار» برای ذخیره آب بپردازند. وی این آب‌انبارها را جلوه‌‌ای از نبوغ و توانمندی معماران این خطه کویری دانست و افزود: معماران چیره    دست احمدآبادی در طول قرن‎‎ها با ایجاد آب انبارهایی زیبا، آب را در قلب کویر ایران به کام تشنگان خسته و گرمازده گوارا کرده‌اند. شهردار احمدآباد گفت: تمام ‌آب    انبارهای این شهر به صورت مجموعه‎‎ در کنار یکدیگر قرار گرفته    اند که بیشترین تعداد آب‌انبارهای جمع‌شده در یک مجموعه ۷   آب‌انبار است.

بخش نظردهی بسته شده است..