تابش مطرح کرد:

اعتبارات مصوب برای یزدجذب نمی‌شود/بی‌نتیجه ماندن پیگیری نمایندگان

یزدـ نماینده مردم اردکان در مجلس از عدم برنامه ریزی صحیح برخی مدیران یزد برای جذب اعتبارات تخصیص یافته به پروژه ها انتقاد کرد و گفت: این امر تلاش و پیگیری‌های نمایندگان را بی‌نتیجه می‌گذارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحمدرضا تابش، در جلسه شورای اداری شهرستان اردکان که با حضور معاون امور عمرانی استاندار یزد برگزار شد، اظهار داشت: برخی پروژه ها نیازمند اعتبارات ملی است و تلاش های بسیاری نیز برای تخصیص آن به یزد انجام می شود اما به رغم همه تلاش ها و پیگیریها به مرحله جذب نمی رسد و سایر استانها از آن بهره مند می شوند.

وی از جمله این اعتبارات را اعتبار راه های کویری، محور یزد ـ طبس و اعتبارات اختصاص یافته به طرحهای آبرسانی و گازرسانی اعلام کرد و خواستار پیگیری مسئولان استان برای جذب این اعتبارات شد.

تابش در این جلسه همچنین از افزایش بی رویه قیمت مسکن در اردکان نیز انتقاد کرد و اظهار داشت: به بهانه صنعتی شدن اردکان و افزایش مهاجرت به این شهرستان، قیمت مسکن افزایش بی رویه و افسار گسیخته ای داشته است.

مسئولان استان در مقابل افزایش بی رویه قیمت مسکن بایستند

نماینده مردم اردکان در مجلس تصریح کرد: این بهانه ها واهی است و از استاندار یزد درخواست می کنم برای جلوگیری از افزایش قیمت زمین و مسکن به این حوزه ورود پیدا کرده و برخوردهای جدی با متخلفان داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با هیئت دولت، ‌ دو نکته مدنظر رهبری که مدال افتخاری برای دولت نیز محسوب می شود را بسته شدن پرونده هسته ای و رسیدن به ثبات اقتصادی دانست و افزود: دستاوردهای دولت در استان یزد نیز نمود خوبی داشته است.

تابش، مسئولان استان یزد را نیز مسئولانی پاکدست خواند و بیان کرد: مدیران ارشد استان حاضر نیستند از قانون ذره ای عدول کنند و این ارزشمند است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت های شهرستان اردکان اظهار داشت: این ظرفیت ها باید شناسایی شوند و از مشارکت مردم در مسیر خدمت رسانی به خود آنها و بسترسازی برای ارائه خدمات مطلوب به این شهرستان استفاده شود.

الگوی کشت در اردکان اصلاح شود/آب بین حوزه ای نباید صرف صنعت شود

سید محمدرضا سیدحسینی همچنین با اشاره به بحث بحران آب در اردکان عنوان کرد: در اردکان نیز مانند سایر شهرستانها، ۹۰ درصد آب مصرفی صرف کشاورزی می شود که این امر توجیهی در شهر کم آبی نظیر اردکان ندارد.

وی بر اصلاح الگوهای کشت در این شهرستان تاکید کرد و افزود: باید الگوی کشت و آبیاری در استان یزد تغییر کند و به سمت روشهای کم آبخواه برویم.

سیدحسینی تصریح کرد: به نظر من پروژه ‌های انتقال آب از بهشت ‌آباد و خلیج ‌فارس برای مصرف آب آشامیدنی مردم است و از آب بین حوزه‌ ای نمی‌ توان برای مصارف کشاورزی و صنعتی استفاده کرد.

۱۶۵ میلیارد ریال برای افتتاح پروژه های هفته دولت در اردکان هزینه شد

فرماندار اردکان نیز در این جلسه با اشاره به افتتاح ۳۳ پروژه در حوزه های مختلف عمرانی و صنعتی اظهار داشت: برای افتتاح و بهره برداری از این پروژه ها، بالغ بر ۱۶۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

حسین اسماعیلی بیان کرد: بسیاری از این پروژه ها با مشارکت و همکاری مردم و بخش خصوصی افتتاح شده و امیدواریم بسترساز ارائه خدمات مطلوب به مردم این شهرستان باشد.

وی ضمن تشریح پروژه های قابل افتتاح و بهره برداری در شهرستان اردکان، احداث میدان شهدا، احداث مسکن مددجویی، پارک بازی کودک، احداث دیوار ساحلی رودخانه مسیح ‌آباد، بهره ‌برداری خط انتقال آب شرب ترک‌ آباد، بهسازی و روکش آسفالت راه‌های روستایی و احداث خانه بهداشت در روستای هفتادر را از جمله این پروژه برشمرد.مهر

بخش نظردهی بسته شده است..