ضرورت ساخت پردیس فرهنگی شهر یزد

no-thumbs

رئیس شورای اسلامی شهر یزد بر ضرورت ساخت پردیس فرهنگی برای استان در محل پایانه قدیمی مسافربری شهر تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزبه نقل از همشـهری، حجت‌الاسلام «عباس زارع» در آخرین جلسه شورا گزارشی از برگزاری جلسه با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و بحث و بررسی ساخت پردیس فرهنگی استان مطرح کرد. وی افزود: در این جلسه بر ضرورت ساخت پردیس فرهنگی شهر یزد برای برگزاری ‌مراسم ملی، مذهبی و… مانند دیگر استان‌های کشور تاکید شده است.
در ادامه جلسه، اعضای شورای شهر به بیان نظرات خود برای بهبود وضعیت شهر پرداختند. «سیدمحمدرضا مدرسی» خواستار دقت نظر و برنامه‌ریزی لازم از سوی شهرداری برای جمع‌آوری متکدیان شد. وی همچنین خواستار جلوگیری از نصب هرگونه تابلوی پرچمی در خیابان‌های شهر از سوی شهرداری شد و افزود: زیبایی سیما و منظر شهری باید بیش از این مورد توجه سازمان‌های مختلف شهرداری قرار گیرد.
آزادسازی پلاک‌ها در مسیر بلوار ولایت و تامین اعتبار مورد نیاز از دیگر خواسته‌های این عضو شورا از شهرداری بود. مدرسی با تاکید بر ضرورت تحقق کامل بودجه شهرداری در سال جاری بر ضرورت برنامه‌ریزی شهرداری برای درآمدزایی تاکید کرد.
یکی دیگر از اعضای شورای شهر هم ساماندهی کارگران ساختمانی جهت نظارت و کنترل هرچه بیشتر آنها به ویژه در میادین شهر و جمع‌آوری دستفروشان را مورد تاکید قرار داد.
«سپنتا نیک‌نام» افزود: لازم است شهرداری برای کم کردن بوروکراسی اداری و برای اجرای طرح تکریم ارباب رجوع به ویژه در حوزه صدور مجوزهای ساختمانی، برنامه‌ریزی و راهکارهای لازم را ارائه و اعمال کند. وی نیز جمع‌آوری تابلوهای غیرمجاز از سوی اداره اجرائیات شهرداری را ضروری دانست و افزود: متاسفانه به رغم هشدارهای متعدد، بازهم شاهد استفاده از فضای سبز میدان امام حسین(ع) از سوی شهروندان هستیم.
وی تاکید کرد: شهرداری باید راهکارهای مناسبی برای جلوگیری از ورود شهروندان به فضای سبز امام حسین(ع) را که ایمنی جان شهروندان به خطر انداخته است، بیندیشد. رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر هم در این جلسه درباره پیگیری‌های صورت گرفته از سوی شهرداری برای تسریع در تنظیم قرارداد بهره‌برداری از کارخانه کمپوست شهر توضیح داد.
«مهدی کاشفی‌زاده» افزود: لایحه انعقاد قرارداد با بخش خصوصی برای بهره‌برداری از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در کارخانه کمپوست به زودی برای تصمیم گیری به صحن علنی شورا ارسال خواهد شد.
«ملیحه امینی اصیل» دیگر عضو شورای شهر هم در این جلسه از شهرداری خواست تا هرچه زودتر نسبت به جمع‌آوری متکدیان به ویژه در بافت تاریخی یزد که محل تردد گردشگران داخلی و خارجی است، اقدام کند. شهردار یزد هم در این جلسه گزارشی از فعالیت‌های شهرداری برای ساماندهی و جمع‌آوری متکدیان و الزام سازمان بهزیستی برای هرگونه تعامل و همکاری با شهرداری ارائه کرد.
«محمدرضا عظیمی‌زاده» همچنین بر لزوم همکاری اداره راه و شهرسازی استان برای بازگشایی مسیر مسدود شده در بلوار شهدای گمنام تاکید کرد. این مسئول همچنین به بیان اقدامات شهرداری برای ساماندهی کارگران ساختمانی، توافقات انجام شده برای تملک اراضی بلوار ولایت، مشارکت شهرداری برای راه‌اندازی کارخانه کمپوست و… پرداخت.

۱ دیدگاه

  • عماد

    در این جلسه بر ضرورت ساخت پردیس فرهنگی شهر یزد برای برگزاری ‌مراسم ملی، مذهبی و… مانند دیگر استان‌های کشور تاکید شده است.

    شهرهای دیگر که ازشون حرف میزنین شهر بازی و امکانات دیگه هم دارنا!!؟!؟!؟ کنسرت برگزار میشه واسه همه قشری برنامه دارن !