احداث مجتمع های آبرسانی برای آب آشامیدنی روستاهای یزد

no-thumbs

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی یزد با بیان اینکه دولت تدبیر و امید طرح احداث مجتمع های آبرسانی را برای روستاهای استان در دست اجرا دارد ، گفت : 220 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت و تکمیل 30 مجتمع آبرسانی در روستاهای این استان نیاز است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحمدرضا حاتمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، ساخت این مجتمع ها را برای رفع مشکل بی آبی و کم آبی در روستاها مهم خواند و افزود : در صورت ساخت مجتمع های یاد شده ۳۳۰ روستا را در تحت پوشش قرار می دهد.
وی با بیان اینکه از مجموع مجتمع های مورد اشاره عملیات ساخت ۱۲ مورد آن در استان آغاز شده است اظهار کرد : کار مطالعات بقیه آنها انجام شده و در صورت تامین اعتبار ساخته می شوند.
حاتمی در ادامه با اشاره فرسودگی ۴۲ درصد شبکه های آب آشامیدنی و بهداشتی روستاها از مسوولان خواست اعتبار ویژه ای برای این منظور در نظر گیرند.
*** آبرسانی سیار به ۳۰۷ روستای استان یزد
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی یزد با بیان اینکه ۳۰۷ روستای این استان با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر با کمبود شدید آب مواجه هستند گفت : آبرسانی در این روستاها با تانکرهای سیار صورت می گیرد.
حاتمی افزود : تمام روستاهای استان با مشکل بی آبی روبرو هستند اما در روستاهای مورد اشاره بیشتر است.
وی اظهار کرد : ۹۹ درصد روستاهای شهرستانهای تفت و ۶۰ درصد روستاهای مهریز با مشکل بی آبی روبرو هستند.
تعداد مشترکین شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد ۹۹ هزار و ۴۱۰مشترک اعلام شده است.
هم اکنون آب روستاهای استان یزد از طریق ۲۹۶ حلقه چاه، ۱۵ دهنه چشمه و ۴۷ رشته قنات تامین می شود و حدود ۵۶ روستای استان نیز از طریق خط انتقالی کوهرنگ آبرسانی می شوند.
این استان حدود سه هزار روستا و ابادی دارد که یکهزار روستای آن دارای سکنه است.
€خشکسالی های دو دهه گذشته خسارات جبران ناپذیری بر منابع اقتصادی استان یزد و بویژه بخش کشاورزی روستاییان وارد کرده است.
شدت خشکسالی ها و تاثیرات منفی آن به حدی است که متاسفانه بارندگی اخیر نیز نتوانسته حتی بخشی از این معضل را جبران و نیاز آبی استان یزد را تامین کند .
بارش سالانه استان یزد بین ۹۰ تا ۱۱۰ میلیمتر اعلام شده است.

بخش نظردهی بسته شده است..